Giriş Tarihi: 21.6.2014

İnternette Meksika dalgası

FIFA 2014 Dünya Kupası veri trafiği açısından internette "Meksika Dalgası" etkisi yarattı. Kupanın sonunda seyircilerin kullandığı bant genişliğinin 12.6 terebaytı bulması bekleniyor

Dünyanın en popüler spor etkinliklerinden biri olan Dünya Kupası Finalleri bu yıl hem izleyenleri hem de organizasyonu dev bir veri havuzuna doğru itecek. 2012 Londra Olimpiyatları'nda olduğu gibi sosyal medya, mobil internet ve dört ekrandan yayınları izleme rahatlığı veri akışına "Meksika Dalgası" etkisi yaratacak. Veri depolama ve yönetiminde uzman şirket NetApp'in araştırması bu rakamları görmek için fırsat yaratıyor. Araştırmaya göre, bu yıl Brezilya'da düzenlenen Dünya Kupası'nın sonunda seyirci bant genişliği 12.6 TB'ı bulacak. 192 ülkede gerçekleşecek maç yayınlarını, dünya nüfusunun yüzde 46.4'üne denk gelen 3.2 milyar izleyici izleyecek. ABD izleyicisinin yüzde 79'unun ise canlı yayını internetten izlemesi bekleniyor.
HER DAKİKA 100 BİN TWEET
Rakamlar sadece bununla kalmıyor. Dünya Kupası finalleri boyunca maç sırasında paylaşılan tweet'ler de rekor kırıyor. @twitterdata tarafından açıklanan sonuçlara göre Brezilya-Meksika arasındaki maç boyunca paylaşılan tweet'lerin sayısı 8.95 milyona ulaştı. Yine maç boyunca en çok adından söz edilen futbolcular Brezilya'da Neymar, Meksika'da ise gecenin kahramanı kaleci Guillermo Ochoa oldu. Rakamlar, insanların maçlardaki heyecanını sosyal medya üzerinden paylaştığını gösteriyor.
SİNEMA EKRANINDA MAÇ
HDTV'nin piksellerinin dört katına denk gelecek şekilde 4K kalitesinde çekilecek bazı maçların görüntüleri ise sinema ekranlarına aktarılacak. Finallere kalan ülkelerin şehirlerinde sponsorlar yayınların 4K kalitesinde izlenmesini sağlıyor. Yayın kalitesi ve paylaşım için değil, güvenlik amacıyla kullanım da artıyor. Hatta oluşturulacak yüz tanıma teknolojisine sahip görüntüleme ve ses sistemi, suç tespit programlarında kullanılarak kalabalıklar içinde saniyede 400 yüz görüntüsü tarayacak ve her bir yüzdeki 46 bin biyometrik noktayı, suç veri tabanındaki 13 milyon kişiyle karşılaştırabilecek.
HAYATINI DEĞİŞTİREN HİKAYE
Teknolojinin ne demek olduğunu herkes kendi hikayesi üzerinden tanımlıyor. Geçtiğimiz günlerde gazeteci arkadaşlarıma hediye ettiğim kablosuz bluetooth Türkçe F klavye inanılmaz mutlu olmalarını sağladı. Onları bilgisayar taşıma zorunluluğundan kurtaran çok basit bir çözümdü. Bluetooth 15 yıllık bir teknolojiye sahip olsa da kimse onlar için bir şeyler yapma zahmetine katlanmamıştı. Şimdi tüm markalar insanlarla yeni bir hayat hikayesi oluşturmak için çaba harcıyor. Yani ya ilham vermek ya da deneyim aktarmak için bundan daha değerli çözüm yok.
PAYLAŞIMLAR MAÇ SONUNA TAŞTI
90 dakika boyunca paylaşımlar doruk noktasına ulaşsa da en önemlisi organizasyonun sürekli konuşulması ve gündemde kalması. Böyle bakınca FIFA, Olimpiyat Komitesi, olimpiyatların düzenlendiği ülkeler sosyal ağları ve istatistikleri dolayısıyla interneti daha iyi kullanmak zorunda. Yani internet altyapısına yatırım yapmayan ülkelerin ve şehrin spor organizasyonunu hem gerçekleştirmesine hem de tanıtımını yapmasına imkan yok.
DÖNÜM NOKTASI ALMANYA OLDU
2022'de Katar'da yapılacak Dünya Kupasında seyirci bant genişliği 1.3 PB'ı bulacak. Final maçı seyircisi 86 bin 250 kişinin giyilebilir cihazlarla HD yayın yapması öngörülüyor. Bu da bir anlamda datanın tsunamisi olarak adlandırılıyor. Bunu Dünya Kupası'nın geçmişine bakarak da görebiliriz. 1998 yılında Fransa'da gerçekleşen Dünya Kupası'nın final maçında cep telefonu taşıyan seyircilerin sayısı yalnızca 15 bin 200'dü. Bu seyircilerin her biri ise, yalnızca tek bir kısa mesaj göndererek veri paylaşımında bulunmuş, bu da Fransa'daki 1998 yılı mobil kullanım verilerine göre 80 bin seyircinin yüzde 19'unu ifade etmişti. Seyirci bant genişliği ise yalnızca 2 MB'tı. O yıl internette Dünya Kupası'na dair hiçbir video paylaşılmadı. 2006 Dünya Kupası Almanya ayağında ise veri paylaşımı bir anda artmış, seyirci bant genişliği kısa sürede 30 GB'a yükselmişti. 69 bin final maçı izleyicisi, 1.3 megapiksel değerinde fotoğraf paylaşmış, farklı açılardan çekim yapabilen 26 adet geniş ekran HD kamera sahanın farklı noktalarından çekim yapmış ve önemli anlardan oluşan 125 milyon video internette yayınlanmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.