İnternette Meksika dalgası
FIFA 2014 Dünya Kupası veri trafiği açısından internette "Meksika Dalgası" etkisi yarattı. Kupanın sonunda seyircilerin kullandığı bant genişliğinin 12.6 terebaytı bulması bekleniyor
HER DAKİKA 100 BİN TWEET
Rakamlar sadece bununla kalmıyor. Dünya Kupası finalleri boyunca maç sırasında paylaşılan tweet'ler de rekor kırıyor. @twitterdata tarafından açıklanan sonuçlara göre Brezilya-Meksika arasındaki maç boyunca paylaşılan tweet'lerin sayısı 8.95 milyona ulaştı. Yine maç boyunca en çok adından söz edilen futbolcular Brezilya'da Neymar, Meksika'da ise gecenin kahramanı kaleci Guillermo Ochoa oldu. Rakamlar, insanların maçlardaki heyecanını sosyal medya üzerinden paylaştığını gösteriyor.
SİNEMA EKRANINDA MAÇ
HDTV'nin piksellerinin dört katına denk gelecek şekilde 4K kalitesinde çekilecek bazı maçların görüntüleri ise sinema ekranlarına aktarılacak. Finallere kalan ülkelerin şehirlerinde sponsorlar yayınların 4K kalitesinde izlenmesini sağlıyor. Yayın kalitesi ve paylaşım için değil, güvenlik amacıyla kullanım da artıyor. Hatta oluşturulacak yüz tanıma teknolojisine sahip görüntüleme ve ses sistemi, suç tespit programlarında kullanılarak kalabalıklar içinde saniyede 400 yüz görüntüsü tarayacak ve her bir yüzdeki 46 bin biyometrik noktayı, suç veri tabanındaki 13 milyon kişiyle karşılaştırabilecek.
HAYATINI DEĞİŞTİREN HİKAYE
Teknolojinin ne demek olduğunu herkes kendi hikayesi üzerinden tanımlıyor. Geçtiğimiz günlerde gazeteci arkadaşlarıma hediye ettiğim kablosuz bluetooth Türkçe F klavye inanılmaz mutlu olmalarını sağladı. Onları bilgisayar taşıma zorunluluğundan kurtaran çok basit bir çözümdü. Bluetooth 15 yıllık bir teknolojiye sahip olsa da kimse onlar için bir şeyler yapma zahmetine katlanmamıştı. Şimdi tüm markalar insanlarla yeni bir hayat hikayesi oluşturmak için çaba harcıyor. Yani ya ilham vermek ya da deneyim aktarmak için bundan daha değerli çözüm yok.
PAYLAŞIMLAR MAÇ SONUNA TAŞTI
90 dakika boyunca paylaşımlar doruk noktasına ulaşsa da en önemlisi organizasyonun sürekli konuşulması ve gündemde kalması. Böyle bakınca FIFA, Olimpiyat Komitesi, olimpiyatların düzenlendiği ülkeler sosyal ağları ve istatistikleri dolayısıyla interneti daha iyi kullanmak zorunda. Yani internet altyapısına yatırım yapmayan ülkelerin ve şehrin spor organizasyonunu hem gerçekleştirmesine hem de tanıtımını yapmasına imkan yok.
DÖNÜM NOKTASI ALMANYA OLDU
2022'de Katar'da yapılacak Dünya Kupasında seyirci bant genişliği 1.3 PB'ı bulacak. Final maçı seyircisi 86 bin 250 kişinin giyilebilir cihazlarla HD yayın yapması öngörülüyor. Bu da bir anlamda datanın tsunamisi olarak adlandırılıyor. Bunu Dünya Kupası'nın geçmişine bakarak da görebiliriz. 1998 yılında Fransa'da gerçekleşen Dünya Kupası'nın final maçında cep telefonu taşıyan seyircilerin sayısı yalnızca 15 bin 200'dü. Bu seyircilerin her biri ise, yalnızca tek bir kısa mesaj göndererek veri paylaşımında bulunmuş, bu da Fransa'daki 1998 yılı mobil kullanım verilerine göre 80 bin seyircinin yüzde 19'unu ifade etmişti. Seyirci bant genişliği ise yalnızca 2 MB'tı. O yıl internette Dünya Kupası'na dair hiçbir video paylaşılmadı. 2006 Dünya Kupası Almanya ayağında ise veri paylaşımı bir anda artmış, seyirci bant genişliği kısa sürede 30 GB'a yükselmişti. 69 bin final maçı izleyicisi, 1.3 megapiksel değerinde fotoğraf paylaşmış, farklı açılardan çekim yapabilen 26 adet geniş ekran HD kamera sahanın farklı noktalarından çekim yapmış ve önemli anlardan oluşan 125 milyon video internette yayınlanmıştı.
EN SON HABERLER
- 1 Eş seçimindeki izlere dikkat
- 2 Su orucu, bilimsel değil
- 3 Tüm dünyada anneler yorgun
- 4 Spor insan ruhunu terbiye eder
- 5 Urla’da yelkenler fora
- 6 20 koleksiyonluk iddialı iş birliği
- 7 Saçları süsleme vakti
- 8 Bonsai sanatı hobisiydi mesleği oldu
- 9 52. İstanbul Müzik Festivali başlıyor
- 10 Yavuz Bingöl halk ozanı olan annesi 'Şahsenem Bacı'yı anlattı: Yanlış giden kariyerime şekil verdi...