Cumartesi 21.06.2014
Son Güncelleme: Cuma 20.06.2014

'Yavaş moda' akımını yaratmaya çalışıyorum

Tüm dünyanın tanıdığı ünlü Türk tasarımcı Hüseyin Çağlayan, moda endüstrisinin hızından ve tasarımların bir sezonun sonunda gözden düşmesinden rahatsızlık duyduğunu söylüyor

İstanbul, geçtiğimiz hafta İstanbul'74 ve W Magazine işbirliğiyle düzenlenen uluslararası kültür ve sanat festivali Istancool'a ev sahipliği yaptı. Bu yıl dördüncüsü düzenlenen festivale birçok ünlü isim katıldı. Bunlardan biri de ünlü tasarımcı Hüseyin Çağlayan'dı… Festivalin pazar günkü konuşmacıları arasında yer alan Çağlayan; moda dünyasındaki deneyimlerini ve dünyanın belki de en zor endüstrilerinden biri olan moda dünyasında ayakta kalmayı nasıl başardığını anlattı. Çağlayan ile konuşması sonra bir araya geldik.
- Wall Steet Journal'a verdiğiniz bir röportajda "Bazen moda dünyası içinde kendimi biraz terk edilmiş hissediyorum" demiştiniz. Bu kadar ünlü bir tasarımcı terk edilmiş hissediyor olabilir mi?
- Evet, doğru. Gerçekten de bazı konularda böyle hissediyorum. Daha çok alıcılarla alakalıydı aslında bu söylediğim.
- Birçok kişi sizi defilelerinizde yer verdiğiniz avangard parçalarla hatırlıyor. Konuşmanızda aslında medyanın bu şov parçalarına gösterdiği ilgiden rahatsızlık duyduğunuzu söylediniz…
- Tabii ki şov parçaları bir defilenin olmazsa olmazı. Bunu her tasarımcı yapıyor. Bu parçalarla esin kaynağınızı ortaya koyuyorsunuz. Ancak koleksiyonda belki bu tarz bir iki parça varsa, diğer tüm parçalar şık ve herkesin giyebileceği kıyafetler. Oysa birçok potansiyel alıcının benim koleksiyonumu görmeden Chalayan markası hakkında ön yargılı davrandığına şahit oluyorum. Medya tüm koleksiyondan sadece o avangard tasarımları ön plana çıkarınca, biz sadece o tarz kıyafetler yapıyormuşuz ve giyilebilecek parçalar yokmuş gibi düşünenler oluyor.

- Hep çok giyilebilir tasarımlar yaptım ama medya yanlış bir algı oluşturdu diyorsunuz yani…
- Evet modaya ilk adım attığımdan bu yana, koleksiyonlarımın yüzde 90'ı giyilebilir tasarımlar oldu. Ama gazetelerde sadece o avangard tasarımlara yer verilmesi, son tüketicinin algısını çok olumsuz etkiledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.