Cumartesi 28.06.2014

Renkli taşlar ve vintage takılar çok gözde olacak

Geçtiğimiz günlerde son bulan Las Vegas'taki mücevher fuarında mücevher sektörünün kuralları yeniden yazıldı: Farklı kalınlıkta bilezikleri birarada takın, rengarenk taşların kullanıldığı iddialı tasarımlara yönelin

Çantalar, ayakkabılar, kıyafetler, sezon trendleri, yeni tasarımcılar… Kadınların hayatının büyük kısmı bunlar üzerine konuşarak geçiyor. Ancak tüm moda endüstrisi; bizde vitrinde gördüğümüz bir pırlanta bileziğin etkisini yaratmıyor… Kriz döneminin yavaş yavaş bitmesiyle lüks sektörünün belki de en romantik ve büyülü kısmı olan mücevher sektörü uyanışa geçti… Haziran ayında Las Vegas'ta düzenlenen Couture Watch and Jewelry Show'a olan inanılmaz ilgi de mücevherlerin görkemli bir şekilde geri döndüğüne işaret ediyor. 2000-2003 yıllarında Gilan Mücevher'de Genel Müdürlük yapan ve Türkiye'nin ilk lüks marka ve iletişim danışmanlık şirketini kuran Özlem Güsar, bu inanılmaz mücevher fuarını gezme şansını yakalayanlardandı. Güsar bize ayağının tozuyla mücevher dünyasında yaşanan yükselişi ve yeni trendleri anlattı.
KALIN KELEPÇELER DEMODE OLACAK
Bir süredir kalın kelepçe görünümlü bilezikler modaydı. Ama bilezikler inceliyor. Farklı kalınlıklarda, renkte ve stildeki bilezikleri bir arada kullanacağız. Kulak kelepçesi olarak isimlendirilen ve kulağı saran tasarımlar önümüzdeki günlerde çok moda olacak. Son birkaç yıldır popüler olan sallantılı ve büyük küpeleri bir yana bırakın. Küçük ve kulağa yapışık küpeler geliyor.
GÖKKUŞAĞI MÜCEVHERLER GELİYOR
Renkli taşlar çok popüler. Gökkuşağının her rengini mücevherlerde bulabiliriz… Eskiden tasarımcılar farklı taşları bir arada kullanmazlardı. En fazla iki taşı bir araya getirirlerdi. Oysa şimdi farklı renkteki birçok taşı bir arada kullanarak çok görkemli ama aynı zamanda ulaşılabilir mücevherler tasarlıyorlar. Beyaz pırlantayla sade hatta fazla ağır duran bir tasarım, renkli taşlarla havalı ve kullanılabilir bir hale bürünüyor.
1950'LERDEN İLHAM ALIN
Vintage modası mücevher sektörünü de avucunun içine alıyor. Vintage mücevherler büyük ilgi görüyor. En modern kıyafetleri bile vintage mücevherlerle tamamlayabiliyoruz. Tarz olarak da 1950'ler 1960'ların mücevherleri moda. Bu da turkuvaz, mercan oniks ve sarı altının yeniden çok gözde olacağına işaret ediyor.
İNCİLER TASARIMA GERİ DÖNÜYOR
İnciler geri dönüyor. Ama tabii ki gözünüzün önüne annelerimizin taktığı sıra inci kolyeler gelmesin. İnciler çok modern şekilde yorumlanarak ve farklı taşlarla kombinlenerek yeniden mücevher sektörü içinde popüler oluyor.
PIRLANTA TEK TAŞIN TAHTI SARSILIYOR
Pırlanta tek taşlar eskisi kadar popüler değil. Zaten Prens William'ın Cambridge Düşesi Catherine'e safir bir yüzükle evlenme teklif etmesi ve birçok Hollywood yıldızının nişan yüzüklerinin renkli taşlardan yapılması boşuna değil… Safir, zümrüt ve yakut nişan yüzükleri çok moda. Bu değerli taşların gerçekten kalitelileri zor bulunuyor, bu yüzden iyi bir yakut, pırlantadan çok daha pahalı mesela şu an.
OPAL VE PARAİBA TURMALİN YENİ GÖZDE
Mücevher sektöründe çok farklı taşlar ön plana çıkmaya başlıyor. Mesela opal ve paraiba turmalin çok ama çok popüler. Oscar töreninde Cate Blanchett ve Lupita Nyong'o tarafından opal taşların kullanıldığı tasarımların seçilmesi bir tesadüf değil. Dünyanın önde gelen lüks markalarını bünyesinde toplayan Kering grubun CEO'su François-Henri Pinault ile evli olan Salma Hayek'in de paraiba turmalin tasarımlarını kullanması taşın önümüzdeki günlerde ne kadar popüler olacağının bir ispatı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.