Cumartesi 12.07.2014

Twitter'a futbol bombası düştü!

Brezilya Milli Takımı'nın uğradığı hüsran Twitter'da paylaşım rekoru kırılmasına neden oldu. Bir dakikada atılan tweet sayısı 580 bini buldu

Futbol izleyicisinin davranışları son 4 yılda ne kadar değişti dersiniz? 2010 yılında Güney Afrika'da düzenlenen Dünya Kupası finallerinde sosyal ağların etkisi oldukça sınırlıydı. Oysa Brezilya'da tam bir sosyal medya patlaması oldu. 7-1'lik tarihi skor dışında sosyal ağ paylaşımlarında da rekorlar kırıldı. Her espri yüzlerce kez paylaşıldı. Bir spor etkinliğinde şimdiye kadarki en yüksek Twitter paylaşımı Brezilya-Almanya maçı sırasında yaşandı. Yaklaşık 35.6 milyon tweet atılırken, gollerden sonra sosyal ağlarda patlamalar yaşandı. Önceki rekor 2014 yılının başında 24.9 milyon tweet ile Amerikan Futbolu Final maçı Super Bowl karşılaşmasında elde edilmişti. Tüm turnuva boyunca en çok tweet atılan zamana maçın 29'uncu dakikasında Almanya'nın 5'inci golünden sonra ulaşıldı.
DEĞİŞİM LONDRA'DA BAŞLADI
Alman Milli Takımı oyuncusu Sami Khedira'nın attığı golden sonra dakikada 580 bin 166 tweet ile tüm zamanların en yüksek rakamına ulaşıldı. Hollanda- Arjantin maçı kısır geçince maçın sosyal ağlardaki yansıması da sönük oldu. Penaltılar sırasında 400 bin rakamının üstüne çıkan paylaşımlar heyecanı biraz olsun artırdı. Aslında bu rakamlara ulaşmasını sağlayan Londra Olimpiyat Oyunları'ndaki tecrübe. Sosyal ağların kullanımında en başarılı spor organizasyonu Londra Olimpiyat Oyunları olmuştu. Bu organizasyon diğerlerine en iyi örnek oldu. Artık her spor ve kültür sanat organizasyonu sırasında sosyal kullanımı ciddi bir şekilde planlanıyor.
ABD'NİN İLGİSİ ARTTI
Oysa yakın zamana kadar Twitter'ın kalbinin attığı ABD futbola "soccer" diyerek çok dikkate almıyordu. Bu kupada oynanan maçlar, üstelik çok erken saatlerde yayınlanmasına rağmen kendisine izleyici buldu. Hatta 7-1'lik sonucu en normal karşılayan onlar oldu. Şimdiye kadar çok ilgi görmeyen futbolun, ABD Milli Takımı'nın ikinci tura kalmasıyla izlenme oranı arttı. Böyle olunca ABD'de forma satışları tüm zamanların en yüksek düzeyine ulaştı. Daha önceleri "berabere maç biter mi" şeklinde dalga geçtikleri futbol şimdi ciddi ilgi çekmeye başladı.
1 BREZİLYA'NIN ACISI ALMANLARIN SEVİNCİ
Tarihi maç sonrası Brezilyalılar elinde kupalarıyıla hüzne boğulurken Almanlar zaferi çılgınca kutlayıp yedikleri golü tartışıyordu.
2 HEYKEL VE LOGO ESPRİLERİN ODAĞINA
7-1'lik maç sonrası esprilerin odağında Rio de Janeiro'daki Cristo Redentor heykeli ve World Cup 2014 logosu vardı.
3 BREZİLYA NEYMAR'A AĞLADI
Finallerin en çok ilgi çeken futbolcularından Brezilyalı Neymar'ın sakatlandığı pozisyon en çok konuşulan konuların başında geldi.
4 HOLLANDA'NIN PENALTILARI ÇOK KONUŞULDU
Hollanda'nın yarı finallere kalmasına sebep olan penaltı atışlarında Tim Krul'un kurtarışları en çok konuşulan anların başında geldi.

REKORLAR GOLLER DALGA DALGA
Brezilya- Almanya arasındaki tarihi karşılaşmada goller ve tweet rekorları arka arkaya gelmeye başladı. Önce herkes maçın kısa sürede 3-0'a gelmesine şaşırdı ve o dakika 497 bin tweet atıldı. Yarım milyon sınırı için çok beklemeye gerek kalmadı. 4'üncü gol sonrası 508 bin tweet rekoru kırılmıştı bile. 29'uncu dakikada maç 5-0 oldu. Bir gol için tweet atan diğer gole yetişemedi. Sonuçta bir dakikada en çok tweet paylaşılan ana gelindiğinde 580 bin 611 rakamına ulaşıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.