Cumartesi 02.08.2014

Teknoloji yemek keyfini kaçırıyor?

Sosyal medyayla birlikte yeme içme alışkanlıklarımız da değişti. Artık mekanın, yemeğin fotoğraflarını çekeyim derken yemeklerin lezzetini kaçırıyoruz

Teknoloji yemek keyfimizi kaçırıyor olabilir mi? "Yok artık" dediğinizi duyar gibiyim. Ama New York'ta olumsuz eleştiriler alan bir restoranın yaptığı araştırma 10 yılda telefon ve fotoğraf çekme alışkanlıklarımızın yemek ve servis kalitesini nasıl olumsuz yönde etkilediğini gözler önüne seriyor. Craigslist'te yayımlanan habere göre 10 yıl önce ve sonra restorana konan dört kamera sayesinde elde edilen veriler şöyle:
2004 yılında
Müşteri restorana geliyor.
Masaya geçen müşterilerin 45 tanesinden 3'ü yerini beğenmiyor ve başka yer istiyor.
Kısa süre içinde garson sipariş almak için masaya yaklaşıyor.
Yaklaşık altı dakika içinde başlangıçlar masaya servis ediliyor.
45 müşteriden ortalama iki tanesi gelen yemekleri geri yolluyor.
Garsonlar masadan biri birşey isterse diye sık sık masalara göz atıyor.
Yemek bittikten sonra hesap isteniyor.
Yaklaşık beş dakika içinde hesaplar ödeniyor ve müşteriler mekanı terk ediyor.
Ortalama yemek süresi: 1 saat 5 dakika.
2014 yılında
Müşteri restorana geliyor.
Masaya geçen müşterilerin 45 tanesinden yaklaşık 18'i yerini beğenmiyor ve başka yer istiyor.
Menüler açılmadan önce ilk olarak telefonlar masaya konuyor.
Müşterilerin 45 tanesinden 7'si garsonu yanına çağırıp telefonunu gösteriyor ve beş dakika Wi-Fi şifresini öğrenmek ve internete bağlanmak için uğraşıyor.
Menüler açılıyor ama çoğunluk telefonla uğraşmaya devam ediliyor.
Garson sipariş almak için geliyor ama müşteriler biraz daha zaman istiyor.
Restorana geldikten yaklaşık 21 dakika sonra yemek siparişi veriliyor.
Yaklaşık altı dakika içinde başlangıçlar servis ediliyor.
45 müşteriden 26'sı üç dakika kadar yemeğin fotoğrafını çekmek için uğraşıyor.
45 müşteriden 15'i yemekle kendi fotoğrafını çekiyor. Bu da yaklaşık dört dakika sürüyor.
45 müşteriden dokuzu yemekler soğuk olduğu için geri yolluyor.
45 müşteriden 26'si grup fotoğrafı çektirmek için garsondan yardım istiyor. Bunların 14'ü çekilen fotoğrafı beğenmiyor ve yeniden çekilmesini talep ediyor.
Yemek bittikten yaklaşık 15 dakika sonra hesap isteniyor.
45 müşteriden sekizi restoranı telefonla konuşurken ya da mesaj yazarken terk ediyor.
Ortalama yemek süresi: 1 saat 55 dakika.
Herhangi bir restorana gittiğimizde bizde de durumun aynı olduğunu görebiliriz. Özellikle Instagram'ın hayatımıza girmesiyle birlikte birçoğumuz restoran ve mekan fotoğrafları çekmeye başladık. Yazılan hashtag'lerin de vakit aldığını hesaba katarsak yemeğin soğumaması içten bile değil. O halde "Teknoloji yemek keyfimizi bozdu" diyebilir miyiz? Bence deriz. Zira birçok şef ve restoran işletmecisi de bu durumdan şikayetçi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.