Giriş Tarihi: 13.9.2014

Apple aşkı bambaşka!

Büyük ekranlı iPhone 6 ve iPhone 6 Plus'ı görünce kendinden geçen insanlar, akıllı saat Apple Watch'ı ayakta alkışlayarak karşılayanları anlamayanlar ve iPhone aşkını biri bana anlatsın diyenler için yazıyorum

Aylardır en çok dedikodusu yapılan, onlarca temsili resmi çizilen başka bir ürün tanıtılmamıştı. Peki büyük ekranlı iPhone 6 ve iPhone 6 Plus'ı eşi benzeri olmayan pırlantalar gibi gösteren büyü nerden geliyor? İnsanları Apple Watch'ı gördüğünde rakipleri bir kaç model çıkartmamış, daha önce hiç akıllı saat görmemiş gibi ayağa zıplatıp 40 yıllık dostunu görmüş insan misali heyecana iten ne? "Bir pazarlama harikası" demeden yazıyı okumayı bekleyin.
AYRICALIKLI KULÜP
1998 yılından bu yana Apple toplantılarına katılıyorum. O yüzden abartılı görünen tepkiler, sevinç çığlıkları yabancı gelmiyor bana. Apple'ı başından bu yana kurgulayan zeka hep itibarı yüksek, hayallerine yıllarca yatırım yapılmış kulüp hissini verdi bana. O zaman Apple toplantılarında niye 'annesi pişi yapmış da yavrusu iştahla bakarmış' pozunda binlerce insan olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Aynı şekilde ürünler satışa çıktığında bilinmeyen bir yerden komut almış gibi milyonlarca insanın mağazaya hücum ettiğini de anlayabilirsiniz. Apple Store'a girince uyuz kaparım endişesiyle alışveriş yapmaya dürten his de benzer belirtiler taşır. Yani ürünler açıklanır açıklanmaz azgın teke gibi üzerine atlayan müşteri kitlesinin en önemli motivasyonu, insanların kendisini ayrıcalıklı hissetmesidir.
HAYALLERE YATIRIM
Mantıklı bir insan gibi "Bu ürünlerin özellikleri rakiplerinden çok farklı değil, hatta yetersiz. Benzer özelliklerde hatta daha iyisi var zaten" dediğinizde Apple müşterisi iTunes'dan indirdiği şarkıya artık sizi duymayacak kadar kaptırmıştır bile kendini. Size herhangi bir mağazadan değil, Apple Store'dan alışveriş yapma kültürü öğretilir. Bir Apple ürünü aldığınızda mağazadan elinizde kutuyla değil, sizin için kişiselleştirilmiş bir cihaz ve en az iki sanal mağazaya (iTunes ve AppStore) adım atmış olarak ayrılırsınız.
CÜZDAN DA APPLE'DAN
Artık kulüpte olanların cüzdanı yani kendi para birimi de var. Bu haftaki tanıtımdan sonra Apple Store'dan bir ürün aldığınızda Apple Pay yani mobil cüzdan da almış olacaksınız. Apple önce ödeme sistemleri için dev finans ve bankacılık şirketlerini (Visa, MasterCard, American Express, ABD'de kredi kartı kullanıcılarının yüzde 87'sini kapsayan bankalar) ikna etti. Sonra mobil cüzdanı (Apple Pay) çıkardı. Tıpkı 2008 yılında dip nedir gören bankaları ikna ettiği, 2001 yılında dijital müzikle ölümden dönen müzik yapımcılarını 1 dolara iTunes'dan şarkı satmaya ikna ettiği gibi... Anlayacağınız artık bu kulübün kendi para birimi var: Apple Pay. Apple tutkusunu sınırlı satırlar ve görsellerle anlattıktan sonra yazının etrafında geliştiği ürün detaylarına bakalım!
DEV EKRANLARA ŞAŞIRMADIK
Bir şirket düşünün ki, hammadde, parça ve yazılım satın aldığı veya işbirliği yaptığı binlerce şirketin çöplerinden çalışanlarına kadar her şeyi gözlem altında tutsun. Artık bir şey saklamak imkansız olduğundan iPhone 6 ve iPhone 6 Plus'ın özellikleri belliydi. 4.7 inçlik iPhone 6, 5.5 inçlik diagonal uzunluğa sahip iPhone 6 Plus'ın gölgesinde kalsa da Apple kullanıcılarının beklentilerini karşıladı. Büyük ekranla birlikte uyku (standbye) tuşu üst taraftan ekranın sağına yerleşmiş. Küçük ekran moduna gönmek için ana ekran (home) tuşuna iki defa dokunmak yeterli oluyor. Yuvarlak hatlar cihazın avucun içine rahatlıkla oturmasını sağlıyor. iPhone 6 Plus 7.1 mm, iPhone 6 ise 6.9 mm inceliğe sahip. Bu incelik ekran büyüse de telefona tek elle sahip olmayı kolaylaştırıyor. Apple iSight kamerada ise megapiksel tuzağına düşmek yerine A8 işlemci ve optik performansa yatırım yapmış. Yani fotoğrafları büyütmek, yetenek ve performans öne çıkıyor. Akıllı telefonlarda en büyük dert pil konusunda da kapasite artırılmış. 3G şebekesi kullanarak iPhone 6 Plus ile 24 saat, iPhone 6 ile 14 saat konuşabiliyorsunuz. Kimine göre hâlâ yetersiz olabilir. Ancak akıllı telefondan da beklediklerimizin az olmadığını biliyoruz.
EN KİŞİSEL CİHAZ APPLE WATCH
Apple, Steve Jobs olmadan ilk kez yeni bir kategoriye, giyilebilir teknoloji veya akıllı saat olarak adlandırılan alanda rekabete Apple Watch ile girdi. 2015 yılında satılacak ürünün 349 dolarlık fiyatı rakiplerinden yüksek ama bu durum Apple'ın umurunda bile değil. Tim Cook oldukça yüksek hedefler koyarken Apple Watch'ı en kişisel cihaz olarak açıkladı. Peki bu ne anlama geliyor? Saat, kalp ritminizden her gün ne kadar hareket ettiğinize kadar tüm kişisel bilgilerinize ulaşmanızı sağlıyor. Asırlardır devam eden bir gelenek unutulmamış. Saat kurmak için kullanılan çıkıntılı navigasyon tuşu ekrandaki görüntüye yakınlaşıp uzaklaşmak (zoom in ve zoom out), ana ekrana dönmek veya uygulama ekranında dolaşmak için kullanılıyor. Ancak aynı iş çoklu dokunmatik safir ekranda parmakla da yapılabiliyor. Düşük pil tüketen kablosuz Bluetooth 4.0 ve WiFi üzerinden iPhone ve diğer bağlantı noktalarıyla iletişim kuruyor. Kayışlarında metal, deri, kumaş, sarı altın gibi farklı türde malzemeler kullanılmış. Retina ekrana sahip Apple Watch, Apple Watch Sport, Apple Watch Edition gibi üç farklı modelde, 38 ve 42 mm iki farklı uzunluk seçeneğiyle satılacak. Apple AppStore'daki yeni ve alternatif binlerce uygulamaya erişilebiliyor.
BEDAVA U2 ALBÜMÜ DE YOLDA
Apple yöneticilerinin ağzından düşürmedikleri sözdür: "Apple sürpriz yapmayı sever." Toplantının sonunda U2'nun yeni albümünü 500 milyon kişiye Apple'ın ulaştıracağı duyuruldu. Bu anlaşma bir önceki albümünden onlarca kat fazla satış ve gelir anlamına geliyor. Tabii bu durum Apple için de yeni veya güncellenmiş milyonlarca iTunes hesabı (kredi kartı bilgisi) demek oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.