Cumartesi 13.09.2014

Tek tip giyinmem, kumaş kalitesine bakarım

Stefanel Yönetim Kurulu Başkanı Giuseppe Stefanel, önülüzdeki sezonda şık ve tarz sahibi olmak için bize tüyolar verdi

İtalya'nın en büyük hazır giyim şirketlerinden biri olan Stefanel Yönetim Kurulu Başkanı Giuseppe Stefanel, geçtiğimiz hafta kısa bir ziyaret için İstanbul'daydı. 1969 yılında ilk mağazasını Venedik yakınlarındaki Siena'da açan markanın Türkiye serüveni 1992 yılına dayanıyor. Bir distribütör firma aracılığıyla Türkiye piyasasına giren firma 2001 yılından bu yana tamamen kendi sermayesiyle Türkiye'de… Stefanel ile moda ve Türkiye üzerine sohbet ettik:
- Markanız 1992 yılından bu yana Türkiye'de. Siz de sık sık geliyorsunuz ülkemize…
- Ülkenize bayılıyorum. Tek kelimeyle bayılıyorum. Ben Venedik yakınlarında yaşıyorum ve kendi şehrimden sonra dünyada en çok sevdiğim şehir İstanbul. Şehrin sokaklarında dolaşmayı, Çırağan Sarayı'nda kalmayı ve denizi izlemeyi çok seviyorum. İnsanın tamamen enerjisini değiştiriyor.
- Tatil için de geliyor musunuz ülkemize?
- Bu sene ne yazık ki özel nedenlerden gelemedim. Ancak neredeyse her sene ülkenize geliyorum. Akdeniz ve Ege kıyılarında görmediğim yer yok gibi. İnsanlarınız da bir harika.
-İstanbul sokaklarına dolaştığınızda neler düşünüyorsunuz?
- Çok genç bir nüfusunuz var. Gerçekten giyinmeyi ve modayı takip etmeyi seviyorsunuz. Türk kadınlarının biraz şatafatlı giyinmekten hoşlandığını söyleyebilirim. Abartılı aksesuvarları seviyorlar. Genel olarak Avrupa'daki giyim tarzına yakın bir giyim tarzı var ülkenizde. Avrupa'nın herhangi bir sokağında dolaştığınızda neler, nasıl kombinler görüyorsanız onları görüyorsunuz. İstanbul sokakları modanın dilini iyi yakalıyor diyebilirim.
- Türk müşterileriniz hakkında ne söyleyebilirsiniz? Avrupa'da ya da Amerika'da sattığınız ürünlerden farklı ürünler mi satıyorsunuz Türkiye'de?
- Tam aksine neredeyse aynı şeyleri satıyoruz. Kaşmir ve ipek çok kullanıyoruz ve o tarz ürünleri Avrupa'da ne kadar satıyorsak Türkiye'de de o kadar satıyoruz. Uzun yıllardır ülkenizdeyiz ve bize sadık bir müşteri kitlemiz oluştuğu için çok mutluyuz. - Siz nereden alışveriş yapıyorsunuz? - Her yerden. Tek tip, tek marka ya da başkalarına benzer şekilde giyinmekten hoşlanmam. Ancak kumaş kalitesine çok dikkat ederim. Alışveriş yaparken de kadınlara markadan daha çok ellerindeki ürünün kalitesine bakmalarını tavsiye ederim. Sentetik bir kumaştan yapılmış kıyafet, dünyanın en ünlü lüks modaevinin etiketini taşısa da benim için bir şey ifade etmiyor.
MARKANIN ÜNLÜ MÜŞTERİLERİ
- Markanızın güçlü olduğu nokta nedir sizce?
- İyi, kaliteli ürün ve tüm ürünlerin yıllardır İtalya'da yapılıyor oluşu. İtalya'da üretim yapmayı sürdürebilmek bizim için önemli. Zaten ürünlerimiz kaliteli olduğu için modaevinden aldığınız bir parçayla da çok pahalı bir ürünle de çok rahat bir şekilde bir arada kullanabiliyorsunuz.
- Sizce kimdir Stefanel kadını?
- Bence 40'larında bir kadın. Kaliteli ürün almayı kendisini rahat ettiren parçaları kullanmayı seviyor. Elegan ve şık bir tarzı var.
- Bir yıldız ismi verseniz, hangi yıldız Stefanel kadınına yakın?
- Nicole Kidman, Keira Knightley… Yani onların genel havasında bir kadın Stefanel kadını. Kızım Eleonora Stefanel de bence Stefanel kadınını çok güzel temsil ediyor.
- Birçok ünlü isim de sizin ürünlerinizi zevkle kullanıyor…
- Jennifer Lopez, Nicole Kidman, Sienna Miller, Sarah Jessica Parker ve Cambridge Düşesi Kate'in kız kardeşi Pippa Middleton bizim koleksiyonumuzdan ürünler kullanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.