Cumartesi 27.09.2014

Kahvaltıda suşi alır mıydınız?

Yeni moda brunch menülerinin başrolünde suşi, istiridye, çiğ balık gibi tatlar var. Japon mutfağı sunan mekanların brunch'ları kısa sürede popüler oldu

Brunch kelime anlamıyla da Türkçeleşeli epey oldu. Oysa geçmişi yaklaşık 120 yıl öncesi İngiltere'ye dayanıyor. Kahvaltıyla öğlen yemeyi arasında yenen uzun öğün anlamı. 'Brunch' kelimesini ilk kez 1895 yılında Punch dergisinde Guy Berringer kullanmış. Ama çok geçmeden Amerikalılar brunch geleneğini keşfetti ve ülkede bu uzun öğünler bir fenomene dönüştü. "Durduk yere bu kadar brunch muhabbeti nereden çıktı?" diyebilirsiniz. Malum sezon açıldı ve birçok mekan yaz boyunca ara verdiği brunch'larını yeniden başlattı. Ama artık brunch'lar alışık olduklarımızdan çok farklı. Sadece bizde değil, tüm dünyada da durum aynı. Waffle'ların, omletlerin, bal-kaymak ve reçellerin yerini istridyeler, suşiler, çiğ balıklar, takolar ve tapaslar aldı. Tavşan kanı çay da yeni dönem brunch'larla birlikte gözden düştü. Mimoza yani portakal suyu ile karıştırılarak hazırlanan şampanya yeni vazgeçilmez. Four Seasons ve Çırağan Palace Kempinski suşili, bol peynir çeşitli brunch menüleriyle jet setin favori mekanları arasında. Ama artık zincir suşi restoranları da pazar brunch'larına başladı. Örneğin SushiCo geçtiğimiz haftalarda Kalamış şubesinde kişi başı 75 liraya açık büfe brunch uygulaması başlattı. Büfede nigiriler, noodle'lar, dumpling ve suşiler... Yok yok... Ama brunch menüsüne içecekler dahil değil. Sake, şarap, şampanyalı ya da taze meyve suları içmek size kalmış. Restoran bu uygulamasından epey memnun. Yakında diğer şubelerde de gerçekleştirmeyi düşünüyor. Anlayacağınız güne suşiyle başlamayı pek sevdik. Bakalım ABD'de son yılların gözde trendi olan Kore mutfağından bir tür turşuyu andıran kimichi ne zaman bizde trend olacak? O zamana kadar afiyet olsun... Ama siz yine de sucuklu yumurtalı kahvaltı isterseniz Rumelihisarı'ndaki Nezih Yuvalama ve Kebap'ın yolunu tutabilirsiniz. 45 liraya mükellef bir sofra donatıp tavşan kanı çayınızı yudumlayabilirsiniz.
CHECK OUT SAATİ DERDİNE SON
Merit Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Reha Arar, turizm sektörüne getirdiği yeniliklerle tanınan bir isim. Geçen hafta İstanbul'daydı. Kuzey Kıbrıs'taki yeni otelleri Merit Premium'da başlattıkları iki uygulamadan bahsetti bana. Bunlardan ilki free zone uygulaması. Peki ama nedir bu free zone? Diyelim ki otele uçağınız nedeniyle sabah 08.00'de vardınız. Ama odanız henüz hazır değil. İşte free zone otelin tüm imkanlarından faydalanmanızı sağlayan özel bir bölüm. Burada valiz odası, kasalar, soyunma odaları, açık büfe yemek servisi, havuz, havlu servisi ve dinlenme bölümü mevcut.
ÇOCUKLAR İÇİN ÖZEL BÖLÜM
Diğer bir yenilik ise çocuk kulübü. 14 yaşına kadar çocuklar için dev bir yaşam ve oyun alanı yaratmışlar. Çocukların yaşlarına göre farklı bölmeler hazırlanmış. Kaydıraklardan futbol sahasına, emzirme odasından oyun salonlarına birçok aktivite var. Bölümlerin başında da eğitmenler ve gözetmenler bekliyor.
YENİ MEKAN: GÜMRÜK
Yine Karaköy'deyiz. Semtteki mekan trafiğine yetişmek zor. Ama yeni açılan Gümrük aslında tanıdık bir mekan. Çünkü Beyoğlu'ndan aşina olduğumuz Ara Cafe'nin kardeş mekanı. Ara Cafe deyince insanın canı sütlü Türk kahvesi çekiyor değil mi? Gümrük, gündüzleri servis veren bir modern Türk lokantası. Menüsü günlük değişiyor, malzemeler organik pazardan alınıyor. Soğuk kısır çorbası müthiş... Tel: (0212) 244 22 52

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.