Giriş Tarihi: 4.10.2014

Yenilikçi anlayışlar, parlak fikirler

Maison&Objet, bu yıl da dekorasyon, mobilya, aksesuvar, tekstil ve mutfak gereçlerini içeriyordu. 250 bin metrekarelik standlar ve yaklaşık 3 bin ziyaretçi ile fuar, kulvarında bir yıldız olmayı hak ediyor

Ev dekorasyonu ve yaşam tarzı ile ilgili en taze bilgileri almak için sektörün en önemli fuarlarından biri Maison&Objet. Yılda iki kere Paris'te gerçekleştirilen fuar, özellikle aksesuvar konusunda kaçırılmaması gereken bir buluşma. Fuarın bu yılki teması 'Sharing' yani 'Paylaşım'dı. Hiçbir tasarımın aslında tek bir kişinin ürünü olmadığı, tasarımların tasarımcı, sanatçı ve zanaatkar arasındaki paylaşımların sonucu olarak ortaya çıktığı vurgulanıyordu. Ve ilk defa bu kadar büyük bir sofra aksesuvarları holü görüyordum. Fuarda. 3. hol tamamiyle yemeğe ayrılmıştı. Paylaşımın en üst noktaya çıktığı, 'Cook+Design' (Yemek+Tasarım) olarak adlandırılan bölüm, fuarın ana temasını oluşturan paylaşımı en iyi yansıtan bölüm olarak yerini alıyordu. Alessi, Rosenthal, Asa, Guzzini, Rösle, Serax ve Eva Solo gibi tanınmış markalara bu yıl özellikle La Cure Gourmande, Honore Durand gibi yeni gurme markalar eklenmişti. Maison Objet'nin 2. holünde ev tekstil ürünleriyle ilgili firmalar yer alıyordu. Şehirli, klasik ve natürel temalarının altının çizildiği ürünler ön plandaydı. Hamam, Valeron gibi Türk markaları da buradaydı.
TASARIMIN RUHU HİSSEDİLDİ
Bu yıl 'Scenes Interieur' (İç Dekorasyondan Sahneler) temalı 7. hol ve 'Now! Design a vivre' (Şimdi! Yaşamak için Tasarım) temalı 8. hol, art arda sıralanan standlarında gerçekleşen geniş çaplı sunumları sayesinde mimarlık ve iç mimarlıkla ilgili konuları fuarın odak noktasına taşıdı. 8. hol, tasarımın ruhunu hissedebileceğimiz sergilere de ev sahipliği yaptı. Zamanın ruhunu yakalayan, yeni trendleri haber veren holler ise 5A ve 6 idi. Çocuklara ve yetişkinlere hitap eden eğlenceli ve renkli standlar, dekorasyon ve modaya yönelik aksesuvarlar, mekansal detaylar, teknolojik oyuncaklar ve daha pek çok yeniliği müjdeliyordu. Fuarı geçen yılkilerden farklı kılan bir de 'Actuel' (Güncel) bölümü vardı bu yıl. 5B holündeki bu yenilikçi bölümde modern ve konforlu yaşam tarzlarının vurgulandığı şehirli yaşam konseptinde standlar yer alıyordu. Fonksiyonelliğin konforla, pratikliğin şıklıkla birleştiği net çizgilerle ifade edilen ve şehirli insanın evinde rahat etmesine vurgu yapan katılımcı firmalar arasında Flamant, Be Pure, Ethnicraft, Papilio ve Bleu Nature vardı. Resepsiyon alanlarının mimar Jean Philippe Nuel tarafından tasarlandığı fuarda Tom Dixon yılın tasarımcısı seçildi. Sıra dışı malzemeler, son teknoloji ürünler, tasarımcı ve zanaatkar işbirliği, el işçiliğine verilen önem fuara damgasını vuran detaylardandı. Her şeye rağmen Doğu'ya merak, oryantal desenlere ilgi, yine fuarda en çok hissettiğim eğilimlerdi. Artık tasarımda çeşitliliğin yerini yeni materyal arayışlarının aldığı da bir gerçek. Fuarın sonunda aklımda kalanlar zekanın hissedildiği, fonksiyonel tasarımlar... Mobilya tasarımında belki bu çok mümkün olamayabilir ama iş daha küçük ve daha sık değiştirilebilir parçalara geldiğinde işin içinde zeka pırıltısı ve biraz mizah olmasını istiyor insan. Daha doğrusu artık ancak bunlar fark yaratıyor.
MASAJ YAPAN KOLTUK
Maison&Objet fuarının öne çıkan standlarından biri olan Danish Design, onlarca yuvarlak ahşap ucun tabanını oluşturduğu sıra dışı pufuyla dikkat çekti. Bu sezon bunlardan görmeye hazır olun!
HİÇBİR ŞEYİ ATMAYIN
Eski bir bilgisayar kasası ne işe yarar ki demeyin. Kasayla bahçede posta kutusu olarak çok eğlenceli bir tasarıma imza atabilirsiniz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.