Cumartesi 11.10.2014

Kadın sürücüler erkeklerden daha iyi

İstatistiklere göre kadınlar erkeklerden az kaza yapıyor. Erkekler trafikte sorumsuz, kadınlarsa kendilerini çevresindekilerden sorumlu hissediyor

Açıkca itiraf ediyorum. Önyargılıyım. Trafikte kadınların kötü sürücü olduklarını düşünüyorum. Bu satırları okuyan erkekkadın birçok kişinin benimle aynı görüşü paylaştığını biliyorum. Ama hepimiz yanılıyoruz. Trafikteki davranış ve hareketleriyle kötü sürücü oldukları görüntüsünü verseler de, istatistikler bunun tam tersini söylüyor. Kadınlar, erkeklerden daha iyi sürücü. Hemen yorum yapmayın. Yazıyı sonuna kadar okuyup, değerlendirmenizi sonra yapın. İstatistiklerden yola çıkılarak yapılan araştırmalara göre:
Kadınlar erkeklerden daha dikkatli araç kullanıyor. Bunun nedeni sahip oldukları sürücülük yetenekleri konusunda şüpheci olmaları.
Erkekler hata yaptıklarında suçu başkalarında arıyor. Kadınlar ise hatayı kendilerinde...
Erkekler trafikte sorumsuz davranışlar gösteriyor. Kadınlarsa annelik içgüdüsüyle, kendilerini çevresindekilerden sorumlu hissediyor ve bu yüzden çok dikkatli davranıyor.
Kadınların hızlı otomobil kullanmaktan korktuklarına dair bilimsel bir kanıt yok. Ancak, erkeklerin hız yaptığı ve herkesi sıkıştırdığı bir gerçek.
Erkekler kadınlara kıyasla daha fazla ölümlü ve ciddi yaralanmalı kazalar yapıyor.
Tipik erkek ve tipik kadın kazaları var. Yüksek hızla virajda yoldan çıkma ya da otomobilin hakimiyetini kaybetme tipik erkek kazaları. Virajda kaldırıma çıkma, geri park ederken çarpma ise tipik kadın kazaları arasında gösteriliyor.
Ayrıca kadınlar trafikte geçiş üstünlüğünü kendilerinde zannediyor. Erkeklerin kendilerine geçiş üstünlüğü vermesini bekliyor, bu yüzden kaza yapıyorlar. Sanırım bu kadar yeterli. Ben ikna oldum. Ama hem erkekler hem de kadınların sürücülükleri hakkında söylenecek çok şey var. Bu konu daha çok su kaldırır.
ÜNLÜLER SEVGİLİ DEĞİŞTİRİR GİBİ OTOMOBİL DEĞİŞTİRİYOR
Sporcular ve ünlü oyuncuların 'araba sevdası' bir tuhaf. Sevgili değiştirir gibi otomobil değiştiriyorlar. Son olarak ünlü oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ'un 1 milyon 150 bin TL'lik otomobilini değiştirdiğini duydum. Tatlıtuğ, henüz yaz başında aldığı Porsche Carrera'nın yerine Audi R8 satın almış. Yaklaşık 1 milyon TL ödemiş. Allah bol kazanç versin. Gözümüz yok. Ama küçük bir uyarım var. Lüks otomobiller ikinci elde çok fazla değer kaybeder. Sık otomobil değiştiren kişi de her seferinde parasını sokağa atar. Benden söylemesi...
'ASLAN' BİZİM ASLAN AMA NARNİA GÜNLÜKLERİ 'NDEN
Güney Koreli otomotiv markası Hyundai, geçtiğimiz günlerde lüks sınıfta üreteceği modelin adının 'aslan' olduğunu duyurdu. Sadece Güney Kore'de satılacak bu aracın adının Türkçe olması ses getirdi. Korelilerin, otomobile Türkçe isim koymasının, Türklere duydukları sevgiden kaynaklandığı konuşuldu. Ama gerçek böyle değil. Koreliler, dünyaca ünlü fantastik roman serisi Narnia Günlükleri'ndeki ana karakterin ismi Aslan'dan etkilenmiş. İrlandalı yazar C. S Lewis tarafından çocuklar için yazılmış yedi kitaplık seri Narnia Günlükleri'ndeki ana karakter aslanın adı Türkçe Aslan'dır. Kitaptaki karakterin adının Türkçe olması ise tesadüf değil. 41 dile çevrilen 100 milyondan fazla satılan ve sinema filmleri çekilen Narnia Günlükleri'nde Türk kültürü ve Türk dili ile ilgili unsurlar görülüyor. Ayrıca eserde, Beyaz Kraliçe'nin adı Jadis Türkçe 'cadı' kelimesinden, Tash ise taş anlamıyla karşımıza çıkıyor. Ayrıca, eserde bir karakter, karşısındaki kişiden 'Türk Lokumu' ister.
KIVIRCIK MARULDAN OTOMOBİL OLUR MU?
Fransız Citroen, yeni modeli C4 Cactus'ü Türkiye'de satışa sundu. Cactus'ün anlamı kolayca anlaşılabildiği gibi 'kaktüs' çiçeği. Marka, zorlu çöl şartlarında yetişebilen dayanıklı bir çiçek olmasından yola çıkarak modeline bu adı vermiş. Böylece aracının, dayanıklı olduğunun altını çizmiş. Cactus'ü anladım. Ama bir otomobile kıvırcık marul adının verilmesinin nedenini bir türlü anlayamadım. Mitsubishi Lettuce (kıvırcık marul), Türkiye'de satılmamış. İsabetli de olmuş. Acaba marka, marulun hangi özelliğinden etkilendi?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.