Cumartesi 08.11.2014

İnternetin en sosyal üyesi Türkler

Tüketici Barometresi 2014 Araştırması, Türkiye'nin yüzde 92'lik sosyal medya kullanım oranı ile dünya rekortmeni olduğunu ortaya koydu. Dört yıldır açıklanan araştırma, ölçeği, kapsamı ve kullanıcılarına 46 ülkedeki dijital, mobil, video ve alışveriş alışkanlıkları konusunda karşılaştırma yapma imkanı sunan derinlikli soruları ile en kapsamlı araştırmalardan biri. Tüketici davranışlarının nasıl şekillendiğini merak eden herkes, ihtiyaç duyduğu verileri ve pazara özel bilgileri incelemek için ücretsiz olan bu aracı kullanabiliyor. Bu sayede kullanıcılar, insanların hangi sıklıkta online olduğunu, internete bağlanabilen kaç cihazlara sahip olduklarını, nasıl araştırma ve ödeme yaptıklarını veya kuşaklar arasındaki online davranış farklılıklarını keşfedebilme olanağı buluyor.
İnternet kullanıcılarının sosyal medya kullanımı tüm dünyada yüzde 40'ın üzerinde seyrederken bu alandaki rekor yüzde 92 ile Türkiye'ye ait.
Türkiye'deki internet kullanıcılarının büyük çoğunluğu her gün online oluyor. En yüksek oran yüzde 84 ile 16-24 yaş aralığındaki kullanıcılara aitken, 25-34 yaş yüzde 77, 35-44 yaş yüzde 62, 45-54 yaş arası ise yüzde 41 oranında online oluyor. 55 yaş üstündeki internet kullanıcılarının her gün online olma oranı ise bir önceki gruba göre artış göstererek yüzde 62'ye ulaşıyor.
Türkiye'deki internet kullanıcılarının yüzde 41'i günde en az bir kere online video izliyor. Türkiye'yi sırasıyla Arjantin (yüzde 86), Brezilya (yüzde 84) ve Çin (yüzde 83) takip ediyor. ABD ve İngiltere'deki oran ise yüzde 72.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.