Cumartesi 13.12.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 13.12.2014

2015 hareket, bereket değişim ve hız yılı

2015 yılında ne giyeceğimizden, ne izleyeceğimize, hangi telefonu kullanacağımızdan, nerede yemek yiyeceğimize ve spor ajandamızda öne çıkacaklara kadar her şey belli

Yeni bir yıla yeni heyecanlar ve yeni başlangıçlarla giriyoruz. Her şey hızla değişiyor. Yeni bir yılın çoşkusunu yaşarken, çeşitli alanlarda neler yaşayacağımıza dair bir yol haritası hazırladık. Teknoloji, spor, televizyon, sinema, müzik, moda ve sağlık dünyasında neler yaşayacağımızı, nelerin peşinden koşacağımızı uzmanlarına sorduk. Ortaya çıkan tablo renkli. Teknoloji yazarımız, "Çinliler geliyor" diye uyarırken, sinema yazarımız "İşler vasat" diyor. Müzikte sanal pop starlar devri başlarken, modayı geometrik desenler kaplıyor. Ve daha neler neler...

YÜKSEL AYTUĞ

Ekranda 'panik' mevsimi
Televizyon sektörü bu kışı "panikle" geçirecek. Çünkü sistem temelinden sarsılmaya başladı. Özellikle dizi alanında sezon başında yaşanan büyük hayal kırıklıkları, drama sektörüne yön verenlerin artık yoğurdu üfleyerek yemelerine sebep olacak. Öyle gün aşırı yeni dizi başlamayacak. Bu veriler ışığında, kış sezonunu dramalar açısından bir 'eleme gecesi' havasında geçireceğimiz öngörülebilir. Seyircinin empati yapmasını sağlayabilen ve anlatılan öykü için "Ben olsaydım, ne yapardım?" sorusunu kendine sordurabilen senaryoların öne çıkacağını tahmin etmek zor değil. Kendisini yenileyemeyen diziler içinse 'Sezonun sonunu zor görürler' diyebilirim. Bu kışın trendi ise yorum içeren moda programları olacak. Bu Tarz Benim'in elde ettiği reyting başarısı pek çok yapımcı ve yöneticinin ağzını şimdiden sulandırıyor. Bu tür programların sayısının hızla artması beklenebilir. Ayrıca televizyonun kendisinden beslenen Gözüm Üzerinde gibi formatların benzerleri de ekranı kaplayabilir.
MELTEM FIRATLI
Sanal müzisyenler geliyor, disko topları dönüyor
Müzik söz konusu olduğunda gelecek trendleri tahmin etmek güç olsa da elimizdeki verilere bakarak tahminlerde bulunabiliriz. 2015 yaz aylarında kulüplere ve listelere 'nu disko' türü hakim olacak, disko topları gece boyunca dönecek. Disko efsanesi Giorgio Moroder'ın 30 yıl sonra ilkbahar ayında çıkaracağı Kylie Minogue'lu, Britney Spears'lı yeni albümü de disko ateşini harlayacak. Müziğin başrolde olduğu Karışık Kaset ve Unutursam Fısılda gibi filmlerin etkisi 2015'e de taşacak, 70'ler, 80'ler ve 90'ların Türkçe pop şarkıları her yerde karşımıza çıkacak, nostalji rüzgarları esecek. Japonya'nın sanal pop star'ı Hatsune Miku gibi örnekler çoğalacak. Ses teknolojisindeki gelişmeler, gerçek şarkıcılar gibi sesi olan yapay şarkıcılar yaratmaya olanak tanıyacak gibi görünüyor. Yani Beyonce'siz Beyonce şarkıları dinleyebileceğiz. Yine Miku örneğinde olduğu gibi hayranlar da sevdiği müzisyeni alkışlayan değil onu yaratan konumda olacak. Sevdiği müzisyene şarkı yazacak, besteleyecek hatta klip bile çekecek.

CEM MİHRAP

Trüf mantarı olmazsa olmaz!

Kinoa, kale gibi besleyici değeri çok yüksek yiyecekler, salatalar, ana yemekler ve bir çok yemekte önümüze gelmeye başladı. Trüf mantarı ve trüf aroması İstanbul'da da içerik olarak lüks restoranlarda çok kullanılmaya başladı. Bu kış boyunca çok kullanılacak. İstanbul'da yeni jenerasyon butik kahveciler, sonbaharda da trenddi, kışın da olmaya devam edecek. Cin kokteylleri ve cin, votka kadar popüler olmaya başladı. İstanbul'un nefis mahallesi Moda, güzel dükkanları, eğlenceli barları, klasik restoranları ve artan genç bohem nüfusu ile Cihangir'e alternatifi olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.