Giriş Tarihi: 20.12.2014

Onların işi otomobilleri koklamak

Yeni otomobillerin kendisine has bir kokusu vardır. Müşteri bu kokuyu ya sever ya da nefret eder. Bu yüzden markalar, güzel kokan otomobiller geliştirmek için çalışıyor. Kimyagerlerden ve hassas burunlara sahip kişilerden oluşan özel ekipler kuruyor

Tüketiciler otomobil satın alırken, tasarım, konfor, güvenlik ve teknoloji gibi kriterlere bakıyor. Sonra karar veriyor. Ancak tüketicinin satın alma kararını etkileyen, bunlar kadar önemli bir kriter daha var: Koku. Tüketici eğer kokudan rahatsız olursa, otomobilin özelliklerinin hiçbirini doğru algılamıyor. Hatta olumsuz etkilenerek ürün ve markadan uzaklaşabiliyor. Otomobilin kokusuz olması da aynı şekilde tüketicinin kararında olumsuz etki yaratabiliyor.
EVRENSEL KOKU YOK

Otomobil markaları, müşterilerin kendilerini rahat hissedecekleri doğal kokuya sahip otomobiller geliştirmek için çalışıyor. Bunun için kimyagerlerden ve hassas burunlara sahip kişilerden oluşan özel ekipler kuruyor. Müşteriyle, otomobil arasında duygusal bir bağ oluşturan kokular konusunda sıra dışı sayılabilecek bir çalışma yürütüyor. Her otomobilin kendisine has bir kokusu olması için mesai yapıyorlar. Koku konusuna önem veren ve özel ekipler kuran Audi, Ford ve Volvo gibi markaların işi kolay değil. Çünkü dünyadaki tüm müşterilerin hoşuna gidecek evrensel bir koku yok. Bu yüzden koku ekipleri, özel bir koku eklemektense, kullanılan malzemelerin doğal kokularını birbirleriyle harmanlamaya çalışıyor. Otomobilin her bir parçasının doğal bir kokusu olmasına özen gösteriyorlar. Özel koku ekiplerinin yeni otomobil kokusu karışımlarında dikkat ettikleri bazı kuralları var. Örneğin taze ya da çiçeksi bir kokuyu otomobile katmayı uygun bulmuyorlar. Otomobilin içini çiçek bahçesine dönüştürecek kokulardan uzak duruyorlar. Normalde herkesin hoşuna gidecek çiçek kokuları, otomobilin içinde farklı etki yaratabiliyor.

YENİ OTOMOBİL KOKUSU PARFÜM GİBİ

Birçok müşteri için yeni otomobil kokusu vazgeçilmez bir parfüm gibi... Bu yüzden bazı müşteriler bu kokuyu kaybeden araçları için 'koku spreyi' satın alıyor. Araçlarının ilk günkü gibi kokmasını istiyor.

ELEKTRONİK BURUN, İNSAN BURNUNA KARŞI
Bazı markalar, koku çalışmalarında 'elektronik burun' denilen özel aygıtlar kullanıyor. Zararlı etki yapabilecek binlerce kokuyu tespit edebilen bu aygıtların, yine de insan burnunun yerini tutmayacağı iddia ediliyor.
ARAÇLARIN İÇİNİ KOKLAYIP PUAN VERİYORLAR
Koku ekipleri, özel laboratuvarlarında otomobilin iç mekanında kullanılacak plastik, deri ve ahşap parçaların farklı şartlar altında, tek tek ve birlikte nasıl koku yaydıkları konusunda testler yapıyor. Parçalar fırınlarda ısıtıldıktan sonra ekip üyeleri tarafından koklanıyor ya da otomobilin içi önce radyatörlerle ısıtılıyor. Sonrasında üyeler tek tek otomobilin içine girip, güçlü kokuları belirlemeye çalışıyor. Araçların içini koklayıp, 1'den 6'ya kadar puanlar veriyorlar.
SARIMSAK YİYENE İŞ YOK
Bu özel ekibin üyesi olabilmenin bazı özel şartları var. Sigara için kişinin ekibe girebilmesi mümkün değil. Soğuk algınlığı geçiren ekip üyesi iyileşene kadar görev yapmıyor. Koku testlerine katılacak ekip üyelerinin bu testlerden önce sarımsak yemesine, parfüm veya tıraş losyonu kullanmasına da izin verilmiyor.
KİŞİYE ÖZEL KONFOR
Rolls-Royce Motor Cars İstanbul, kişiye özel sipariş alternatifleriyle kendi parmak iziniz kadar benzersiz bir otomobil oluşturma imkanı sunuyor. Son bir yıl içinde Türk müşterilerin aldığı otomobillerin yüzde 60'ından fazlası kişiye özel siparişle hazırlandı. Markanın tasarımcıları, müşteri ihtiyaçlarının gerçek amacını keşfetmek için her bir müşteriyle zaman geçiriyor ve müşterinin yaşam tarzını göz önünde bulunduruyor. Sonra onun kişisel sanat anlayışını anlayan bu tasarımcılar arzu edilen fonksiyonelliği otomobile uyguluyor. Kişiye Özel Sipariş programının en can alıcı örneklerinden biri, el yapımı olarak sadece 20 tane üretilen Phantom Metropolitan Collection. Bu otomobil Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.