Cumartesi 27.12.2014

İstiridye çiftliklerinin sayısı artıyor

Böcekler menülerde yerini alıyor, teknolojik gelişmeler restoranları istila ediyor. Vitamin barlarının önlenemez yükselişi devam ederken nöro-gastronomi gibi yeni bir terim de hayatımıza giriyor

2015'e sayılı günler kaldı. Kaideyi bozmayalım ve yeni yıldan havadisler vermeye başlayalım. Malum neler trend olacak çok yazıldı, çok çizildi. Ama bir de dünyanın önde gelen gastronomi alanında danışmanlık veren şirketi Baum Whiteman'a kulak verelim. Kapsamlı bir araştırma yapan firma sonunda raporunu açıkladı. Buna göre teknoloji her alanı olduğu gibi gastronomi dünyasını da kaplıyor, süper yiyeceklere yenileri ekleniyor. Uzun lafın kısası yine çok eğlenceli sofralar bizi bekliyor. İşte yiyecek-içecek dünyasında 2015'in öne çıkanları....
NÖRO-GASTRONOMİ: Evet yeni yılda gastronomi dünyası yeni bir terim kazanıyor: Nöro-gastronomi... Terimi bulan kişi Oxford Üniversitesi'nden Profesör Charles Spence. Bu duruma göre içinde bulunduğumuz ortam, renkler ve kokular tat alma duyumuzu değiştiriyor. Örneğin moleküler gastronomi denilince akla ilk gelen isim şef Ferran Adria pembe renkli, çilekli tatlının beyaz tabakta, siyaha oranla yüzde 10 daha tatlı olduğunu söylüyor. Kırmızı ışık ve yuvarlak mobilyalar ise içtiğimiz içkinin daha tatlı gelmesine neden oluyormuş.
HER YER İSTİRİDYE: İstiridye çiftliklerinin sayısı her geçen gün artıyor. Para ve ekonomi dergileri istiridye işini hem kolay hem de kazançlı bir alan olarak gösteriyor. Yakında birçok restoran istiridyeli menüler hazırlayacak, sommelier'ler de ona uyan beyaz şaraplar seçecek. Farklı soslar yaratmak da şeflerin marifetine kalmış. Ama şimdiden çok farklı tatlar yaratanlar var.
NE KADAR KALIRSA, O KADAR HARCAR: Bu mantıktan yola çıkan moda markaları butiklerine restoran açmaya devam ediyor. Ralph Lauren'in New York Beşinci Cadde'deki mağazasının içinde bir kahve dükkanı var. Roberto Cavalli'nin dokuz mağazasının içinde de restoran var. Bu sayı Armani'de çok daha fazla. Urban Outfitters markası Brooklyn'deki mağazası için Los Angeles'ın en ünlü şeflerinden Ilan Hall ile el sıkıştı bile.
BİRANIN YÜKSELİŞİ: 2015'te bira geri dönüyor. Üstelik baharatlı ve acı şekilde. Meksika'dan yayılan acılı bira dalgası tüm dünyayı sarmaya hazırlanıyor. İçkide yükselen bir diğer trend de paylaşılan kokteyller. Ortaya büyük kaselerde gelen kokteyller için miksolojistler kolları sıvadı bile.
RESTORANLARA TEKNOLOJİ GELDİ: Evet gastronomi ve teknoloji buluşması yeni değil. Ama 2015 yılında çok daha fazlasını görmeye hazırlanın. Halihazırda birçok restoranda siparişleri tablet üzerinden verebiliyoruz. Bu önümüzdeki yıl içerisinde çok daha yaygınlaşacak. Barda içki ısmarlamak için sırada bekleme derdi de ortadan kalkıyor. Garsona lokasyon bilgimizle birlikte siparişimizi akıllı telefonlardan verebileceğimiz bir yıl bizi bekliyor. Teknolojik gelişmeler bununla da sınırlı değil. Henüz restorana varmadan masayı internet üzerinden ayırttırabilecek hatta yemek siparişlerimizi verebileceğiz. Bu durum en çok da şeflerin işine yarayacağa benziyor. Zira 20 dakika sonra gelecek altı kişilik masanın neler sipariş edeceğini biliyor olacaklar. Google Glass gibi giyilebilir teknoloji ise yüz hatırlama özelliğiyle garsonların işini kolaylaştıracak. Servis elemanları bir kez gördükleri müşterinin ismini ve daha önceki siparişlerini biliyor olacak.
ÖNCEDEN ÖDEME YAPMA: Birçok restoran sahibi ve işletmeci rezervasyonlarına sadık kalmayan müşterilerden şikayetçi. Ama önümüzdeki yıl bazı restoranlar tıpkı uçaklardaki koltuklar gibi masalarını belli bir ücret karşılığı satacaklar. Bu durumda da gelmeyen müşterinin parası yanmış olacak.

Süper yiyecekler

Yabani havuç, şalgam kökü, sap kerevizi... Bu yiyecekleri artık restoran mutfaklarında daha sık göreceğiz. Püre, sote, ızgara, bal soslu ya da acılı fark etmeyecek. Kinoa ve kale gibi süper yiyeceklerin önlenemez yükselişi 2015'te de devam edecek. Menüsünde kinoalı salatası olmayan kaç tane kafe kaldı ki! Süper yiyecekler listesine humus da ilk sıralardan girmeye hazırlanıyor. Salsaya rakip gösterilen ve cipslerle de pek yakışan humusu tüm dünya iyice benimsemiş durumda. Siz de ev partilerinizde cipsle beraber humus servis edebilir ve trendlerden geri kalmayabilirsiniz.
Şişede sağlık
Artık neredeyse her köşede sağlıklı meyve suyu satan bir dükkan var. Bu trend 2015'te de artarak devam ediyor. Havalimanlarında hatta otomobil galerilerinde bile artık sebze- meyve suyu dükkanları var. Oteller, mağazalar, butikler... Artık meyve barı olmayan kalmayacak.
Böcek yemeye devam
İster "Hayatta olmaz" deyin, ister yiyenleri garipseyin ama dünya üzerinde milyonlarca insan böcek yiyor. Hatta böcekli protein barları marketteki yerlerini çoktan aldı bile. Vancouver'daki Hint restoranı Vij'de cırcır böcekli pizza yok satıyor. O halde böcek yeme devri bitmiyor daha yeni başlıyor diyebiliriz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.