Giriş Tarihi: 27.12.2014

Sıcak ve davetkâr Marsala

2015 yılının rengi seçilen Marsala, bakırımsı pembe, doygun ve sıcak görüntüsüyle tüm sektörlere göz kırpıyor

Renk kombinasyonları ve renk standardizasyonuyla ilgili akla gelen tek firma olan Pantone, 15 yıldır yılın rengini seçiyor. Sanat, seyahat destinasyonları, eğlence ve popüler kültür etkilerinden yola çıkarak belirlenen bu seçim bir sonraki yılın tasarımlarını etkiliyor. Bu yılın rengi Marsala. Ya da yanlışlık olmasın, kod numarasıyla: Pantone 18-1438. Marsala, adını ünlü Marsala şarabından alıyor. Sicilya'nın batısında bulunan bir liman şehrinin adı aynı zamanda. Burada üretilen şarabın namı şehirden öteye gidince renge adını veren de şarap olmuş. Uzun deniz yolculuklarında bozulmasını engellemek için, içine az miktarda brandy katılması ile oluşmuş tatlı bir şarap olan Marsala, yemeklerde özellikle tiramisuda tercih ediliyor. Rengindeki o hafif bakırımsı kahverenginin sebebi de brandy olsa gerek. 2015 yılının rengi olarak açıklandığında bu bakırımsı pembe rengi bir yerden hatırlıyorum dedim. Tam da o renk kadife bir koltuk vardı evde yıllar önce. Ama hatırladığım o değildi. Uzun süre düşündükten sonra buldum. Geçtiğimiz yaz çok olgun kara incirlerden yaptığım marmeladın rengiydi Marsala! Ne kadar büyülü, içinde ne kadar çok doku barındırabilen bir renk olduğunu hatırlayınca daha da bir kanım kaynadı.

AKDENİZLİ BİR RENK

Marsala çok bizden bir renk, hayatın içinden. Olgun meyvelerden, yıllanmış bir şaraptan... Akdenizli ne de olsa, tanıdık geldi bize ve dekorasyon anlayışımıza. Sıcak ve davetkâr... Ama klasik şarap rengi bordo tonları gibi de değil. Puslu, romantik ve sofistike bir havası var bir yandan. Yıllardır Pantone'nin açıkladığı 'yılın rengi'ni heyecanla bekleyen biri olarak ilk defa böyle düşünüyorum. Çünkü geçen yılki orkide moru beni pek de sevindirmemişti. Bir önceki yılın zümrüt yeşili her ne kadar moda konusunda çok cazip bir renk olsa da dekorasyon konusunda kısıtlayıcıydı. Ondan da önceki yıl mandalina turuncusu vardı ki o da en az orkide moru kadar kalıpları zorlayan bir renkti. Marsala ilk anda moda ve kozmetik dünyasına belki yeterince heyecan verici gelmemiş olabilir ama her iki sektör de Marsala'dan umutlu. Burberry, Dolce&Gabbana, Zac Posen gibi moda devlerinin 2015 koleksiyonlarında hemen yerini alan Marsala, Mac ve Sephora gibi milyonların makyaj alışkanlıklarına hükmeden markaların koleksiyonlarına da ilham kaynağı oldu. Yılın rengi şaşırtıcı ve beklenmedik bir renk olmalı, o kesin ama şaşırtıcı olması herhangi bir alana uyarlanabilirliğini güçleştirmemeli. Aksine dekorasyona çok kolay adapte edilebilecek bir renk olmalı. Marsala, dekorasyonda çok iyi sonuçlar alınabilecek bir renk tonu. Mat olduğunda toprak tonlarında herhangi bir renkle birleştirilip, sakinleştirici bir eleman olarak kullanılabilirken parlak tonları göz alıcı bir şıklık ve lüksü çağrıştırıyor. Halı ve döşemelik kumaşlarda kullanıldığında dokusu diğer pek çok renkten çok daha zengin gösteriyor kendini. Pantone, Marsala ile kombine edilebilecek renkleri de açıkladı. Açık mavi ve turkuaz tonları, gri ve gri-mavi gibi soğuk renkler Marsala'nın sıkı dostları olacak. Tabii ki Marsala ile en güzel kombinasyonu sağlayacak renkler toprak ve baharat tonları. Altın ve gümüşün soft tonları da bu güzel şarap rengini destekliyor.

EKOSENİN GRAFİK ETKİSİ
Kış aylarının gözdesi ekose, sıcacık etkisiyle değil, geometrik formuyla öne çıkıyor. Yalnızca döşemelik kumaşlarda değil, form olarak aydınlatmalarda bile karşımıza çıkıyor.
SİYAHIN BÜYÜSÜ
Farklı siyah tonları renk ve derinlik katmanları yaratarak dekorasyonu bambaşka bir boyuta taşıyor. Siyah, kadife ile bir araya geldiğinde ise son derece sofistike bir görüntü ortaya çıkıyor. www. enza.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.