Cumartesi 24.01.2015

Karmaşık desenler ve dokulu yüzeyler

Frankfurt'ta düzenlenen, dünyanın en önemli tekstil fuarlarından biri olan Heimtextil, moda ve dekorasyon sektörüne yön veren trendleri bir araya getirdi. Son yıllara damgasını vuran metalik yüzeyler, volkanik taş va ay yüzeyi görünümlü pütürlü yüzeyler, en çok görülen materyallerdi

Geçen hafta tekstil dünyasının en önemli fuarlarından biri olan Heimtextil'deydim. Rengârenk kumaşlar, inanılmaz çeşitlilikte desenler, sıra dışı duvar kağıtları, tiril tiril perdeler, çocuk odaları için tasarımlar ve daha neler neler... Gözlere gerçek anlamda bayram ettiren bir fuardı. Uzun uzun fuar izlenimi anlatmayacağım, üzerinde durup düşündüklerimi paylaşacağım sizinle. Trend uzmanları Heimtextil'in öne çıkan temasını 'Experience' (Tecrübe) olarak belirlemiş. Bu noktaya gelirken yeni materyal keşiflerinden, duyarlı olmaktan, stilleri karıştırmaktan ve geçmişe değer vermekten yola çıkılıyor. Tüm bunların bir araya gelişinin aslında tecrübeyi oluşturduğu varsayılıyor. Öne çıkan desenler, trendler var elbette ama geçen yıl Maison Objet fuarının ana teması olan 'Paylaşım'ın önemini hissetmemek mümkün değildi bu fuarda da. 'What's Yours is Mine' diye bir alt tema oluşturulmuş. "Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için; her şey hepimizin" gibi bir anlama gelen bu tema kaynakların efektif kullanımını özendirmeyi amaçlıyor. Bir süredir insanların çok ilgi gösterdiği ev değiştirme ve kiralama konseptleri buna iyi bir örnek. Demonte edilebilen, yeniden farklı fonksiyonlarla şekillendirilebilen mobilya trendinden söz ediliyor. Çevre bilinciyle ve yeniden kullanılabilme düşüncesiyle beş yıldır yapıştırıcı kullanmadan mobilya üreten markaların sayısının azımsanmayacak kadar çok olduğuna vurgu yapılıyor.
Alımın yerini paylaşım alıyor:
Kalitenin önemi yadsınamaz. Bir ürünün ömrünün uzun olması, hemen tüketilmemesi, paylaşım yoluyla kişiden kişiye, nesilden nesile geçmesi ancak kaliteyle mümkün. Kalite, paylaşımın olmazsa olmazı ama ondan da önemlisi artık dünyanın tükenen kaynaklar sebebiyle mecburen paylaşım yoluna gitmek zorunda kalması. Fuarın öne çıkan temalarından biri de paylaşım ve geri dönüşümdü. Genç tasarımcılara ayrılan 'upcycling' (dönüştürme) bölümü fuarın en ilginç tasarımlarının yer aldığı bölümdü ama trend alanı beklediğim derecede yaratıcı değildi. Hatta bir ara artık neredeyse her köşe başında rastladığımız, bir bütünden kesilerek üretilen ve kesiti desen olan şekerleri trend alanında görünce şaşkınlığımı gizleyemedim.
Karmaşık desenler, etnik motifler:
Desenlerin uyumsuzluğunun uyumu, bu yılın öne çıkan trendi. Karmakarışık desenler, dokulu kumaşlar, hayvan derisi baskıları, kuş motifleri ve en önemlisi desen cümbüşü, fuarın akılda kalan en önemli ayrıntılarıydı. Tepki veren, hareketli hatta likit materyallerin insanın hayal gücünü tetikleyici etkisi de fütüristik tasarımların yolunu açan yönüyle fuardaki yerini almıştı.
Türk tekstilcilerin akını:
Heimtextil'de 157 Türk firması varmış; '-mış' diyorum çünkü o kadar çoklardı ki hepsini ayrı ayrı gezip görecek kadar vaktim olamadı. İrili ufaklı onlarca standda tasarım kaygısı olan çok az marka görebildim. Ama şunu da belirtmeliyim ki fuarda perde tasarımlarından en çok etkilendiğim bir Türk markası oldu. Gidip dokunmak istediğim kumaşlar, dokunmaktan kendimi alamadığım döşemelikler beni fazlasıyla gururlandırdı. Ve yine bir Türk markasının yöresel Buldan bezinden nevresim takımı, fuarda gördüğüm en yaratıcı ve en etnik yaklaşım oldu.
Duvar kağıdında devrim:
Duvar kağıdı artık yalnızca kağıt olarak adlandıramayacağımız bir noktaya gelmiş. Tekstil tabanlı 'non woven' diye adlandırılan teknikle üretilen kağıtlar, evladiyelik diye ifade edebileceğimiz bir kalitede. Bunun üzerine dijital baskı ile her deseni, her fotoğrafı taşımak mümkün. Üstelik kağıtların üst üste bindirilmesini zorunlu kılan döşeme şekli de tarihe karışmış. Desen bütünlüğünü koruyan ve üst üste bindirilmeden döşenebilen duvar kağıtlarını üretenler aynı desenleri abajur şapkası, sehpa yüzeyi ve panolara da uygulayabiliyorlar. Bunları görünce de göğsüm kabardı. Bir Türk duvar kağıdı markası, uluslararası pek çok sertifikası ve inanılmaz çeşitlilikte katalogları ile dünya markalarına kafa tutuyordu.

TREND

Ahşap ve cam
Masif ahşap her zaman olduğu gibi evlerimizin baş tacı. Cam ile bir araya geldiğinde sıcak etkisini şıklığa bırakan ahşap tasarımlara evinizde yer açın. Tasarım markası Nude'un koleksiyonuna bir göz atın.
YENİLİK
Eğlenceli mutfaklar
Kaşığın tencereye düşmesini, kapağın kapanmasını engelleyen minik bir adamla mutfağınız hareketlenecek. www.buldumbuldum.com

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.