Cumartesi 31.01.2015

Kıyafetim güzel mi güzel markalarım çok özel

Kısa süre önce kullanıma geçen Fashiontalks isimli uygulaması, cemiyet hayatının ünlü isimlerinin 'podyum' özlemini gideriyor. Ünlü isimler, iddialı pozlarını ve kıyafetlerini uygulamada paylaşıyor

Moda kelimesinin içinde geçtiği TV programları da cep telefonu uygulamaları da kısa sürede popüler oluyor. Instagram'ın içimize bu denli işlemesinin nedeni, her birimizin dolabımızdaki parçaları, aldığımız mücevherleri ve büyük bir başarıyla yaptığımız kombinleri gösterebilme olanağına sahip olmamız değil miydi? Ciddi bir bütçe ayırdığımız dolabımızdaki parçaları paylaşmadığımız zaman kendimizi eksik hissetmedik mi? Olay öyle bir hale geldi ki dünyanın dört bir yanında olduğu gibi Türkiye'de de moda konulu cep telefonu uygulamaları her geçen gün artmaya başladı. Bunlardan sonuncusu Etel Baler ve kardeşi Merih Herman'ın Fashiontalks uygulaması… İki gün içinde Apple Store'dan indirilen ilk 10 uygulama arasına giren bu uygulamada, her gün sadece 10 kişiye üyelik kodu veriliyor. Kod almaya hak kazananlar da Instagram'da olduğu gibi şık kıyafetler içinde kendi fotoğraflarını yüklüyor ve üzerlerindeki her bir parçanın markalarını etiketliyor. Ancak bu uygulamanın en dikkat çekici yanı kıyafet kombinlerini yükleyenlerin cemiyet hayatının önde gelen kadınları olması. Türkiye'nin güçlü ailelerine mensup olan bu kadınların, modaya olan yatkınlıklarını bu kadar göstermek istemeleri ve kod alıp kombinlerini sergilemek için yarışması dikkat çekici. Cemiyet hayatının nabzını en iyi tutan isimlerden biri olan Bülent Cankurt geçtiğimiz hafta Günaydın'daki köşesinde, "Her gün sadece 10 kişiye verilen bu kod için; resmen bekleme listesi oluşmuş! Baler, bu aplikasyonu açmakla iyi mi etti bilemedim! Çünkü kodu alamayan birçok arkadaşı şimdiden kendisine küsmüş durumda!" diye yazdı. Profesyonel hayatta stil danışmanlığı, moda yazarlığı, alışveriş danışmanlığı ya da moda editörlüğü yapmayan, tasarımcı ya da model kimliği bulunmayan bu isimlerin aynı birer manken gibi fotoğraflarını bir uygulamaya yüklemesi ve kıyafetlerinin markalarını paylaşması moda dünyasının ne kadar büyüleyici olduğunun bir kanıtı olsa gerek. Bu ünlü isimler, fizikleri, duruşları, kombinleri ve zevkleriyle moda dünyası içindeki her bir ana öğe kadar etkili olduklarını herkese ve en çok da içinde bulundukları küçük gruba ispat etmeye çalışıyor.
ELLERİYLE KAZANIYOR
Kusursuz fiziğe sahip olmak her ürünü tanıtmak için yeterli değil. Reklamlarda gördüğünüz oje, kozmetik malzemesi ve mücevher tanıtımlarında çoğu zaman tanıdığınız ünlü mankenler kullanılmıyor. Çünkü çoğunun elinin görünümü yakın çekim için yeterli görülmüyor. Birçok ürünün reklamında yer alan ellerin sahibi ise Amerikalı Adele Uddo... Opi ojelerinin el mankenliği için verdiği bir ilana katıldıktan sonra bir anda bütün markaların aradığı bir isim olan Uddo, "Hayatta yapmam gereken tek şey ellerimi nemlendirmek. Gerisini dünyanın en ünlü manikür sanatçıları hallediyor. Penelope Cruz, Doutzen Kroes, Natalie Portman ve Eva Mendes'in sık sık el dublörlüğünü yapıyorum" diye konuşuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.