Son Güncelleme: Cuma 27.03.2015
Gerçek stilin izinde
Sokak stili fotoğrafçılığının geçmişi günlük hayatta sokakta rastlanan gerçek insanlara dayanır. Bugün bu tür tarz fotoğrafçılık gittikçe sıradanlaşan, hatta bazı moda yazarlarının deyimiyle 'sirk' hissi veren stillerin doğmasına neden oluyor
SOSYAL MEDYANIN İLHAM PERİLERİ
Bir tasarımcının ilham perisi olmak için ne yapmak gerekir? Söz konusu Aquazzura markasının tasarımcısı Edgardo Osorio ise, ayakkabılarınızın fotoğrafını çekip sosyal medyada paylaşmanız yeterli. Çünkü o, son zamanların en çok satanlar listesindeki ayakkabı tasarımlarını, sosyal medyada Aquazzura etiketiyle giyip paylaşan dünyanın dört bir yanındaki kadınlardan ilhamla yaratıyor. Geçen hafta Beymen'in konuğu olarak geldiği İstanbul'da buluştuğumuz Kolombiya asıllı tasarımcı, her yeni koleksiyonu öncesi Instagram'da markasına ait ayakkabılarla poz veren kadınları ilham panosuna taşıdığını ve özellikle o kadınlar için yeni modeller yarattığını anlattı. Türk kadınlarını 'Avrupa'nın Brezilyalıları' olarak tanımlayan, Latin kökenini son 10 yıldır yaşadığı İtalya'nın zengin zanaatkar ruhuyla birleştiren Osorio, modern kadın silueti için vazgeçilmez ayakkabılar üreten bir isim. Onun koleksiyonlarına ilham olmak için ise belli ki tek yapmanız gereken, tasarımlarını giydiğiniz zaman fotoğrafını çekip sosyal medyada paylaşmak. Belki bir sonraki sezon, markanın hayranlarından Jennifer Lawrence ya da Emma Stone Oscar töreninde sizden ilhamla yaratılan bir çift Aquazzura ayakkabıyla kırmızı halıda yürür; kim bilir?
LES BENJAMİNS NEREYE KOŞUYOR?
İsmi yanıltmasın; Les Benjamins, İstanbul merkezli, Bünyamin Aydın adlı genç bir girişimci tarafından yaratılan lüks bir spor giyim markası. Hikayenin bundan dört yıl önce eğlenceli tişört tasarımlarıyla başladığını ilgilenenler bilir. Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul kapsamında izlediğimiz, moda haftasının en yüksek katılımlı şovuyla sahnelenen defile ise, markanın yeni bir kulvara geçtiğinin kanıtı niteliğinde. Modellerin hepsinin Londra'dan özel olarak bu defile için getirilmesi ve mekan olarak Sultanahmet'teki büyüleyici 1001 Direk Sarnıcı'nın seçilmesi dikkat çekici kararlar şüphesiz. Markanın PR'ını yürüten ekibi şaşırtan ise başka bir sebep oluyor o gece. Bir defile düşünün; bin adet davetiye dağıtılıyor ve bin 200 kişi katılacağını bildirmek için arıyor. Bu kadarla da kalmıyor, defile gecesine kadar davetiye talebi devam ediyor. Sonuç; yüzlerce davetliye yeni koleksiyonunu sunan Bünyamin Aydın, bugün moda haftasının o en dikkat çekici siması olarak hafızalara kazınıyor. Moda sektöründen olan herkes bilir; moda, tüm tahmin edilenlerin, özellikle televizyonda son dönemde yer edinen stil programlarında yansıtılanın aksine, ciddi bir iş. Bu noktada Les Benjamins'in nasıl böyle bir ilgi odağına dönüştüğünü merak etmemek mümkün değil. Son birkaç yılda Rita Ora gibi isimlere ulaşan, dünya çapında 200'den fazla satış noktasına sahip olan marka, artık sadece tişört de tasarlamıyor üstelik. Peki nasıl oluyor da kreatif direktörü tarafından tasarlanmayan bir marka, sınırlarını İstanbul dışına taşıyabiliyor? Sanırım cevabı yine soruda gizli. Aydın, trendleri, gençlerin beklentilerini hissedebilen biri. Temaları kendi belirliyor; Türkiye'nin ilk tekstilci ailelerinden birinden geldiği için tüm üretimi burada gerçekleştiriyor. Ve belki de en önemlisi, genç tasarımcılardan oluşan bir ekiple çalışıp, tüm adımlarını uzmanlara danışarak atıyor. Aydın'ın başarısı buradan kaynaklanıyor belli ki; yaratıcı bir tasarım ekibini gerçekçi bir iş modeliyle birleştirmesinden. Les Benjamins'in bir moda markası olarak başarıya koşan yolculuğu kesinlikle ilgi çekici.
EN SON HABERLER
- 1 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 2 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 3 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler
- 4 Yelkovan kuşlarının peşi sıra
- 5 Üstümüz başımız leopar
- 6 Bu oyunun seyircileri, cesaretli insanlar
- 7 Zamanın ötesinde bir albüm
- 8 7/24 şehirde yaşam
- 9 Sınırları koruyalım
- 10 Dümdüz bir karın, incecik beden için bahar diyeti kılavuzu