Cumartesi 18.04.2015

Modada ikinci bahar

Gülriz Sururi'nin 'kukiriku'su, Semiha Berksoy'un hâlâ akıllardan çıkmayan tabloyu andıran makyajı ve şimdi de 93 yaşında bir moda belgeselinin başrolünü kapan Iris Apfel. Evet, sahne ileri yaşta ilham verenlerin

Gülriz Sururi'yi pilates yaparken gösteren fotoğrafları hatırlarsınız. Sadece birkaç ay önce gazetelere '86 yaşındaki ismin pilates keyfi' başlığıyla yansıdı; eğlenceli, ilham verici, hayranlık uyandırıcıydı. Tiyatronun bu harika ismine duyulan hayranlık sadece fit vücudu ile sınırlı değil tabii ki. Yine de magazine yansıyan yönleriyle Sururi, hâlâ genç, hâlâ zarif. Üstelik her zaman çok da şık.
93 YAŞINDA YILDIZ

Bundan birkaç yıl önce Harper's Bazaar için moda röportajı yaptığımızda, haklı bir gururla "Çok uzun yaşamışım ve modayı hiçbir zaman takip etmemişim," diyordu. "Hani insanlar eski resimlere bakarlar ve nasıl büyük moda hataları yaptıklarını görürler ya... İşte o bende hiç yok." Çünkü mini etek moda olduğunda, o asla mini giymiyor; kocaman vatkalar, platform ayakkabılar, büyük mantar tabanlar sezonu belirlerken o asla bu trendlere yüz vermiyor. Sebebi ise basit; moda olana burun kıvırması değil, kendini, vücudunu çok iyi tanıması. Televizyonda yaptığı sohbet ve yemek programına hazırlanırken bir gün saçındaki beyazları fark ediyor; nasıl kapatacağını düşünürken başının tepesinde küçük bir topuz yapıyor ve bugün hâlâ o 'kukiriku' adını verdiği saç stiliyle tanınıyor. Kukiriku ve tabii ki gözlerinden asla eksik olmayan sürmesi ile. Moda olanı hiç takip etmese de her zaman zarif ve farklı olmayı başaran Gülriz Sururi, tarzıyla dikkat çeken tek isim değil. Kıyafetleri, şapkaları, aksesuvarları ve modern bir tabloyu andıran makyajıyla Semiha Berksoy da bugün hâlâ ilham verici bir ikon. Sözünü ettiğimiz kişi disiplinli ve çok başarılı yıldız bir primadonna, eşsiz bir ressam. Onu görkemli tarzıyla hatırlamamız ise renkli kişiliğinin eğlenceli bir yansıması belki de sadece. Bugün ileri yaşlarda stilleriyle hâlâ gündemde olan isimlere özel bir ilgi var. Konunun son örneği, Iris Apfel. Modaseverler tarafından müthiş ilgiyle beklenen bir moda belgeselinin kahramanı o. New York'ta sanat eğitimi alıp ardından evlendiği tekstil imparatoru eşi Carl ile Beyaz Saray'ın restorasyonunu yapan biri Iris Apfel. Şimdi bir stil kraliçesi olarak anılsa da, dokuz Amerikan başkanının dönemine tanıklık edip onların yaşadıkları mekanı, yani Beyaz Saray'ı güzelleştiren bir dekoratör aynı zamanda. Moda ise her zaman özgür bir kuş gibi davranmayı seçtiği bir alan oluyor. Sektöre ilk adımını attığı günlerde patronlarından biri Iris'i yanına çağırıp "Güzel değilsin ve hiçbir zaman da olmayacaksın. Ama önemli değil," diyor. "Güzellikten çok daha önemli bir şeye sahipsin; stile." Genç bir kıza yapılacak en harika iltifat değil şüphesiz. Yine de Iris'in kendinden bugün bir ikon yaratmış olması en azından umut verici! Birkaç hafta sonra vizyona girecek olan ve adını taşıyan belgesel, bu tuhaf iltifata da bir cevap niteliğinde. Onun tarzını belirleyen ve bugün bir filme konu olmasını sağlayan ise, sadece iyi giyinmesi değil. Çünkü o hayatı boyunca ilk planda şıklığı değil, hep mutlu olmayı tercih etmiş. Tutkusu olan aksesuvarlar, renkli kostümler, dev boyda yüzünü kaplayan gözlükler bu amaca hizmet ediyor. Tüm seçimleri, başkalarının ne dediğini asla umursamayan bu kadını sadece mutlu ettiği için onun stilini oluşturuyor. Bugün 93 yaşında Kate Spade markasının da yüzü Iris. İleri yaşta stiliyle moda markalarına ilham veren isimlerden yalnızca biri üstelik. Ne de olsa 80. yaş gününü kutlayan bir yazarın da lüks bir modaevi tarafından kampanya yüzü olarak seçilmesi sık karşılaştığımız bir şey değil. Ama Céline markasının 80 yaşındaki yazar Joan Didion ile kampanya anlaşması yapması moda dünyası tarafından şaşkınlıkla değil hayranlıkla karşılanıyor bugün. Nars kozmetik ürünlerinin Charlotte Rampling'i, Marc Jacobs güzellik koleksiyonunun Jessica Lange'i kampanyalarına davet etmesi de, stilin yaşının olmadığının birer başka kanıtı.

MEHTAP ELAİDİ'NİN MUHTEŞEM GÜNÜ
10 Nisan, Mehtap Elaidi için özel bir gündü. Markasının kuruluşunun 15'inci yılında, moda dünyası tasarımcı için özel bir çalışma yaptı. Projenin mimarı, markanın tanıtımını üstlenen genç ve yaratıcı ekip. Bu ekip; haftalar öncesinden Mehtap'ın 15 yıllık macerasına tanıklık eden dergi editörlerini, blogger'ları, modelleri ve marka dostlarını sosyal medyada bir araya getirdi. 10 Nisan sabahı da Türk modasına gönül vermiş tüm isimlerden Mehtap'a yaş günü mesajları akmaya başladı. Mehtapelaidi15yıl etiketiyle herkes tasarımcının sektördeki 15'inci yılını kutlayan anılarla, fotoğraflarla, güzel mesajlarla bugünü unutulmaz kıldı. Çocukluğu Kalamış'ta geçen, ardından Arnavutköy-Bebek hattına uzanan ve 2000 yılında markasını Teşvikiye'de kuran Mehtap Elaidi'nin koleksiyonlarına, hâlâ İstanbul ilham oluyor. Yeni sezonu çiçeklerle, doğanın coşkusuyla karşılayan ilkbahar-yaz koleksiyonu ise, bir kutlamayı andırıyor. Nice harika yıllara Mehtap!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.