Alışverişin kokusu çıktı
Kokunun duyguları harekete geçirmekteki gücünü, pazarlama sektörü de keşfetti. Pek çok tanıdık kokunun bir pazarlama taktiği olarak ürünlerde ve mağazalarda kullanılmasına sektörde 'kokulu pazarlama' deniliyor
Mavi
Serpil Berkan (Pazarlama Direktörü)
Mağazalarımız müşterilerimizle en önemli buluşma noktamız. O nedenle Mavi tabelasından vitrinine, mağaza içi düzeninden ışık ve kokuya kadar her detayın, müşterilerimizle kurduğumuz iletişimde çok önemli bir rol oynadığını düşünüyoruz. Mağaza atmosferini tamamlayan ve müşterilerimize daha Mavi bir alışveriş deneyimi sunmamıza yardımcı olan tüm bu öğelerin marka ruhuna ve kimliğine uygun olmasına özen gösteriyoruz. Mavi için koku yaratma sürecinde, markanın Akdenizli kişiliği en önemli ilham kaynağımız oldu. Bu sebeple Akdeniz'in fresh, sıcak, samimi ve neşeli çağrışımını kurumsal kokumuza yansıtmayı amaçladık. Bu süreçte birçok farklı formül denendikten sonra şu anki mağaza kokumuza ulaştık. Mavi'nin kokusu; lime, portakal, mandalina, zencefil, lavanta, deniz, yosun ve bunun gibi esanslardan oluşuyor. Müşterilerimizden Mavi'ye özel bu kokuyla ilgili oldukça güzel tepkiler alıyoruz.
İnci Deri
Zeynep Çalıştıran (Pazarlama Müdürü)
Koku duyusu, müşterilerin satın alma alışkanlığında etki bırakıyor. Doğal bir serinlik veren kokumuz; mağazadan içeri giren müşterimize deneyim yaşatıyor ve müşterinizin sizi o karakter içinde hatırlamasına yardımcı oluyor. Mağazalarımızda üç yıldır kullandığımız, markamıza özel olarak üretilen kurumsal bir kokumuz var. Amber, vanilya, sandal ağacı karışımlı bir aroma. Parfümümüz Türkiye'de konusunda uzman bir firma tarafından üretiliyor. İçeriğinde ferahlatıcı etkisi bulunan saf malzeme kullanılmış, sıkıştırılmış gaz içermeyen etki bulunmaktadır. Kokumuz esans özüyle yapılmış, kendini iyi hissettiren, tarzı olan bir ferahlık sunuyor.
Forever New
Murat Dino (Türkiye Genel Müdürü)
Mağaza içinde parfümü en yoğun olarak girişte kullanıyoruz. Deneyimlerimiz parfümümüzün bulunduğumuz lokasyonlardaki potansiyel müşteri kitlesini yönlendirici etkisi olduğunu ortaya koyuyor. Markamızın devamlı müşterileri için ise oluşturduğumuz duygusal bağı hatırlatıcı bir unsur oluşturuyor. Mağazalarımız için özel olarak hazırlanan parfüm, markanın kurulduğu Avustralya'daki tropikal ormanlarda yetişen bitki ve meyvelerden ilham alınarak tasarlandı. Uzun zamandır deneyimlediğimiz ve gözlemlediğimiz üzere mağaza parfümümüz müşterilerimizin mağazada daha fazla vakit geçirmesini sağlıyor. Markamızla ilk kez tanışan tüketicilerin önemli bir kısmı ise parfümümüzü daha önce mağazamızın önünden geçerken algılamış ve bu kokuyla bizleri özdeşleştirmiş. Tüketiciler satın alma kararlarında aklın yanı sıra duyularını da dinliyor. Beş duyunun dördüne hitap ederek müşteri sadakati, müşteri memnuniyeti ve marka bağlılığını önemli ölçüde etkilemiş oluyoruz. Böylece başarılı satış grafiği elde ediyoruz.
Gusto
Pelin Mete (Yönetim Kurulu Başkanı)
Henüz anne karnındayken ilk gelişen duyumuz olan koku, sonrasında hayatımızda büyük rol oynuyor. Kokuları anılar ve duygularımızla birlikte beynimize kaydediyoruz ve hafızamızda kalıyor. Bu nedenle Gusto olarak mağazalarımızın kokusuna çok önem veriyoruz ve bunun müşterilerde alışveriş alışkanlığı yaptığını düşünüyoruz. Geçen yıldan bu yana mağazalarda parfüm kullanıyoruz. Tüm mağazalarımızda aynı kokuyu seçtik ve kendimize özel ürettirdik. Koku; zencefil yaprağı, portakal çiçeği ve odunsu notalardan oluşuyor. Kokuya parfüm tasarım ekibiyle beraber karar verdik ve sezonumuzun genel havasıyla uygun olmasını istedik. Bu parfümü iki sezon kullandık, şu an yeni koleksiyonumuz için uygun yeni bir parfüm tasarlatıyoruz. Yılbaşı dönemlerinde daha odunsu ve tarçınlı kokuları, yaz aylarında daha hafif çiçek kokuları tercih ediyoruz.
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler