Cumartesi 06.06.2015

Artık ön sıraları zorlayabiliriz

Restaurant dergisinin her yıl geleneksel olarak düzenlediği, Dünyanın En İyi 50 Restoranı Ödülleri verildi, bir Türk restoranı olan Mikla da listeye 96. olarak girdi. Peki bu bir başarı mı, Türkiye'deki restoranlar neden bu listelerde başı çekemiyor?

Restaurant dergisinin her yıl geleneksel olarak düzenledigi Dünyanın En Iyi 50 Restoranı Ödülleri'nde Istanbul'dan bir restoran; Mikla 96. sırada yerini aldı. Listede bası çekemesek de, bu sonuç bile sevinmemize yetti. Oysa dünyanın dört bir yanında farklı mutfaklar bu tür listeleri epey zorluyor. Mesela bu yılın birincisi Ispanya'nın sevimli kenti Girona'dan çıktı... Girona'daki El Celler de Can Roca en iyi restoran seçildi. Böylelikle Ispanyollar geçtigimiz yıl Danimarka'daki Noma restoranına kaptırdıkları ödüllerini geri aldılar. Noma bu yıl üçüncü sırada. Bu liste yıllardır böyle...
Restaurant
dergisi için seçkin bir jüri tarafından belirlenen listede de ilk 50'ye söyle bir göz gezdirildiginde ülkeler arasındaki dagılım dikkat çekiyor. Mesela son listede ilk 50'ye, Ispanya altı, ABD altı, Fransa bes, Italya, Meksika ve Peru dört restoranlarıyla girdi. Maalesef Türkiye bu yıl da listede ilk 50'de degil. Ilk 100'de 96. sırada. Peki dünyanın en önemli metropollerinden biri olan Istanbul'da onca iyi restoran olmasına ragmen, Türkiye niçin bu listelere giremiyor. Yıllardır bu tür yarısmalarda jüri koltuguna oturmus, yeme-içme yazarımız Ahmet Örs'e soruyoruz...
- Mikla listeye girdi, tebrikleri de kabul ediyorlar. Nasıl degerlendiriyorsunuz?
- S.Pellegrino ve Aqua Panna su firmaları sponsorlugunda büyük bir jürinin oylarıyla her yıl belirlenen Dünyanın En Iyi 50 Restoranı listesine ülkemizden ilk kez bir restoranın, bas asçılıgını ve yöneticiligini Mehmet Gürs'ün üstlendigi Tepebası'ndaki Mikla'nın girmis olması Türk gastronomisi açısından sevindirici, ancak sasırtıcı degil.
- Istanbul'daki restoranlar neden bu listelerde yer alamıyor?
- Özellikle Istanbul'da dünyanın önde gelen restoranlarıyla boy ölçüsebilecek mekanların bulundugunu, çok gezen, dünyanın iyi mutfak ustalarının elinden çıkan yemekleri tatma fırsatını bulan kisiler zaten biliyorlardı. Bugüne dek listeye hiçbir restoranımızın girememis olmasının en önemli nedeni, ülkemizde bu tür yerleri degerlendiren kurulusların bulunmamasıydı. Söz gelimi Michelin gibi yeme içme mekanlarını degerlendiren rehberler Türkiye'yi hâlâ kapsam dısında tutuyorlar.
- Siz de bu yarısmanın jürisinde yer almıstınız. Degerlendirme nasıl yapılıyor?
- Mikla'nın ilk kez 96. sıradan girebilmeyi basardıgı en iyi restoranlar listesine bir süredir Türkiye'den de jüri üyeleri oy veriyorlar. 2 yılda bir degisen yarısma jürisinde ben de bir dönem yer almıstım. Ancak kuralı geregi Türkiye jürisi sadece kendi ülkesindeki ve komsularındaki mekanlara oy verebiliyordu. Bu yüzden oylarımız hiçbir zaman ülkemizden bir restoranı listeye sokmaya yetmedi. Baska bölgelerden gelip de restoranlarımızda yemek yiyen jüri üyeleri de begendikleri restoranlarımıza oy veremediler. Simdi bu kural degismis. Jüri üyeleri gittikleri bütün restoranlar arasından seçim yapabiliyorlar. Istanbul'un yıldızı parlayan bir dünya metropolü olması sonucu, artan ziyaretçiler arasında dünyadan da çok sayıda gurme kenti ziyaret ediyor, bizimkilerin oylarıyla birlikte yarısma jürisinin uluslararası üyelerinin de Türk restoranlarını degerlendirmelerine olanak tanıyor. Bundan sonra restoranlarımızı bu listede daha ön sıralarda görecegimize inanıyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.