Cumartesi 20.06.2015

Yerli görüntülü sözlük samimiyetten kazanıyor

Çeşitli kategorilerde 15 saniyelik videolar yayınlanan uygulama Scorp fırtına gibi esiyor. Üniversite öğrencileri tarafından geliştirilen görüntülü sözlük, 200 bin kullanıcıya ulaştı. Paylaşılan video sayısı bir milyon. Kullanıcılara göre başarının sırrı ise samimiyet

Koç Üniversitesi'nde aynı dersi alan İzzet Zakuto ve Sercan Işık, ders sırasında bir atışma sonucu tanıştı. Sonrasında arkadaşlıklarını ilerleten iki genç "Sosyal medya kullanımında dünyada en aktif ikinci ülke olan ve bu denli bir genç nüfusa sahip olan Türkiye'den neden bir sosyal medya uygulaması çıkmasın" deyip işe koyuldular... İşte Scorp böyle doğdu. Sözlük kültürünü video ile birleştiren uygulamanın yaratıcıları Scorp'la uygulama dünyasına samimiyeti getirdiklerini söylüyor: "Sözlük ve forum kültürü internet daha yeni çıktığında belirmeye başlayan bir kültürdü. Forum ve sözlük kültürü ile insanlar samimiyeti yakaladı. Teknolojinin aslında insanları asosyalleştirmediğini, birbirine yardımcı olduğunu ve sosyalleştirdiğini gördük. Biz Scorp'la videolu uygulama dünyasına samimiyeti tekrar getiriyoruz. Kullanıcılar sevdikleri, ilgilendikleri kategoriler üzerine konu başlıkları açıp, video paylaşımları yapıyor. Diğer kullanıcılarla yaptıkları paylaşımlarla interaktif etkileşime geçebiliyor. Daha şimdiden kullanıcılar Türkiye'nin birden çok şehrinde buluşup zirve yaptı ve yapmaya devam da ediyor. Ayrıca Scorp ile üniversite kampüslerine yoğunlaşarak diğer uygulamalardan farklılaşıyoruz. Kampüs hayatı kategorisi ile kullanıcılara kendi üniversitelerinde ne olup ne bittiğini daha yakından takip etmelerini sağlıyoruz. Ayrıca yakın zamanda gelecek lokasyon güncellemesiyle, artık lokasyonunuza göre yakınızdaki paylaşımları görme imkanınız olacak."
İÇERİK MİLYONU AŞTI

200 bin kullanıcısı olan platforma bugüne kadar bir milyondan fazla video yüklendi. Videolar 15 saniyelik ama uygulamanın yaratıcılarına göre bu süre gençlere yetiyor da artıyor bile: "Twitter'da 140 karaktere dünyaları sığdıran bu kullanıcılar emin olun 15 saniyelik scorplarında yeteneklerini, isteklerini, düşüncelerini oldukça yeterli biçimde paylaşıyor. Sosyal medya uygulamalarında video sürelerinin, karakter sayısının önemi çok yok. Kullanıcılar çok kısa zamanda o uygulamanın kültürünü edinip 15 saniyede kendilerini ifade etme yeteneği kazanıyor. Çünkü insanlar bu kültürü edindi ve yeni kuşağın uzun yazılara, uzun videolara sabrı eski nesile göre çok az. İnsanlar en kısa zamanda en çok içeriği görmek istiyor." Scorp'un en gözde kategorileri ilişkiler, üniversite hayatı ve ye, iç, seyahat et. Şehrazat, Tan, Billur Kalkavan gibi ünlü kullanıcıları olan uygulamanın diğer platformlarda fenomen olup Scorp'ta da paylaşım yapan üyeleri de bulunuyor. Uygulamanın 50 üniversitede, 500'den fazla temsilcisi var. Hatta bu temsilcilerin dördü Colombia, NYU, Kenyon College, College Mellon gibi Amerikan üniversitelerinde bulunuyor. Zaten Scorp'la ilerleyen zamanda hedeflenen de global kullanıcılara ulaşmak: "Türkiye yeni bir girişim ve teknoloji çağına giriş yapıyor. Hedefimiz öğrenci ve gençlerin aplikasyon ve girişim dünyasını yakından tanıması ve yarattığımız bu başarılı uygulamayı yurtdışına sunmak."
FENOMENLER ANLATIYOR
Doğal olan sevilir
Bilgisayar mühendisi Onur Şahindur çok takip edilen kullanıcılardan. 5 bin 200 takipçisi var. Yaklaşık 3.5 aydır Scorp kullanan Şahindur videolarında Ankaralı rolü üstleniyor. Kendini "Bir Ankara bebesi" olarak tanımlayan Şahindur videolarını insanların samimi bulduğunu anlatıyor: "2 bin 200 videom var. En sevdiğim "İngilizce biliyormuş gibi yapmak" adlı video. Scorp'ta başarılı bir paylaşımın sırrı özgün ve yenilikçi olabilmek. Olaylara farklı açılardan bakmanız ve o videoyu severek attığınızı hissettirmeniz gerek. Eğer videoda kurgu veya prodüksiyon yapıyorsanız, oyunculuğun hakkını vermeniz gerekiyor. Scorp samimi bir ortam. İnsanların fikirlerini rahatça söylediği ve tartışabildiği, yer yer sohbet edip, yer yer kahkaha attığı bir mecra."
İstanbul Bilgi Üniversitesi, uluslararası ticaret ve işletmecilik 4. sınıf öğrencisi Aslıhan Akan, Scorp ekip lideri ve içerik yönetimi ile ilgileniyor. Şubat ayından beri uygulamayı kullanıyor. Genelde ilişkiler hakkında yorum yaptığı videoları beğeniliyor. Akan'a göre Scorp gönülleri samimiyetten fethediyor: "Başarılı bir paylaşımın sırrı kendiniz olmanız, çünkü bu uygulamada insanlar samimiyete geliyor ve sizin videolarınızı değil doğrudan sizi sevmeye başlıyorlar. Kimi aşırı eğlenceli videolar paylaşırken, kimi bilgi veriyor, kimi tecrübelerini aktarıyor. 15 saniyede düşüncelerini dile getiriyor olabilmeleri insanları çekiyor."
Deniz Işın, 23 yaşında. Ege Üniversitesi Kimya mezunu. Yüksek lisans yapıyor. Takipçi sayısı 4 bin 404. Yaklaşık üç aydır Scorp kullanan Işın canlandırmalar yapıyor. O da doğallığın kullanıcıları çektiği düşüncesinde: "Doğallık insanların çok hoşuna giden bir şey. Scorp'a girdiğimde dikkat çekmek gibi bir kaygım yoktu ancak beğenen insanların yorumları genelde doğal olduğumla ilgili. Aslında bilinen ve kendimizde ufak da olsa gördüğümüz tepkileri sadece içten geldiği şekilde ve elimden geldiğince komikleştirerek insanlarla paylaşmak çok hoş bir samimiyet ortamı oluşturuyor. Hele ki kendinizle dalga geçebiliyorsanız bence en güzel içtenlik o. Scorp'larını beğendiğim kişilerde de beni en çok doğallık, samimiyet ve mizah etkiliyor."
SCORP NASIL KULLANILIYOR?
Gündemini yaratıyorsun.
Popüler başlıklar oluşturuyorsun.
Kategorini seçiyorsun.
İlgi alanlarını takip ediyorsun.
Yeni şeyler öğreniyorsun.
İstersen anonim bir şekilde kendini ifade ediyorsun.
Hayalet moduyla video paylaşıyorsun.
15 saniyede çevrenden haberdar oluyorsun.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.