Cumartesi 15.08.2015
Son Güncelleme: Cumartesi 15.08.2015

Onlar çoktan dolar milyoneri

Şöhretin ve paranın kokusunu alıp bu işe önceden soyunanlar çoktan yol aldı. Kimi oyuncak paketleri açıyor, kimi bilgisayar oyunlarını yorumluyor. Ve milyonluk takipçileri sayesinde yıllık milyon dolarlık gelirlere sahip oluyorlar

Bugün yüzbinlerce hayranı olan Justin Bieber bile şöhretini bu video paylaşım sitesine borçlu. Başarılı YouTube kanalı sahiplerinin aslında bir tek sırrı var; insanların izlemek istediği videolar yüklüyorlar. Google'ın sahip olduğu platformun kendine has bir reklam stratejisi var. İlan gelirlerinin yüzde 45'ini kendi alıp, yüzde 55'ini içerik yaratıcısına bırakıyor. Peki ama YouTube üzerinden dünya çapında ün kazananlar kimler? Bu kanallar sahiplerine ne kadar kazandırıyor? 2015 yılının en çok kazanan beş isminin gelirleri dudak uçuklatıyor.

YILLIK GELİRİ 5 MİLYON DOLAR

Listenin tepesinde kimliği bilinmeyen biri var. Bir kadın. New York Times'ın haberine göre New York'ta yaşayan bir Brezilyalı. DisneyCollectorBR adlı kanalındaki videolarında Disney tarafından üretilen oyuncakları açıyor, onlarla oynuyor. Tüm dünyadan sayısız aile çocuklarına yemek yedirirken bu kanalı izletiyor. 4.2 milyon takipçiye sahip bu kanalın videoları ortalama 6 milyar kez izlendi. Yıllık geliriyse 5 milyon dolar.
İNTERNETİN EN ETKİLİSİ
PewDiePie İsveçli Felix Arvid Ulf Kjellberg'e ait bir kanal. 25 yaşındaki Kjellberg bilgisayar oyunları hakkında yorumlar yapıyor. Hayatı tamamıyla tiye alan Kjellberg izleyicilerine sadece video oyunları anlatmıyor aynı zamanda yaptığı farklı videolar ile eğlendiriyor. 35 milyondan fazla takipçisi var ve videolarının toplam izlenme sayısı 8 milyardan fazla. Yıllık geliri 4 milyon dolar. YouTube tarihinin en çok izlenen videolarından bazıları ona ait. Tam da bu sebeple geçen sene Time dergisi tarafından internetin en etkili 30 isminden biri olarak gösterildi.

KOMİK SKEÇLER YAYINLIYORLAR
Smosh komik ikili Ian Hecox ve Anthony Padilla'ya ait. 2005'ten beri komik skeçler yayınlıyorlar. ABD'nin Sacramento kentinde yaşayan ikili YouTube üzerinden para kazanan ilk kullanıcılardan. İlk yıllarında Power Rangers ve Ninja Turtles gibi çizgi flimlerin şarkılarına dudak hareketleriyle senkronize eşlik ederek çektikleri videoları arkadaşları arasında paylaştılar. Kanalın bugün 20 milyon kullanıcısı var. Yıllık gelirleri ise yaklaşık 4 milyon dolar.

HOLLYWOOD YOLU AÇILDI
TheFineBros, Brooklynli Benny ve Rafi Fine kardeşlerin kanalı. İlk videolarını 2007'de yükleyen kardeşler, 2011'de kendi yapım şirketlerini kurdu. İkilinin tanınmasını sağlayan video serisinin adı "React". Bu seride popüler kültür öğelerine tepkilerini dile getiren kardeşlerin yakında Hollywood'la ortak bir projeye de imza atacakları konuşuluyor. Yıllık gelirleri 2 milyon dolar.

YARDIM KURULUŞLARINA BAĞIŞ

Yogscast Lewis & Simon adlı kanal iki İngiliz, Lewis Brindley ve Simon Lane'e ait. 2008'de açılan kanalda Minecraft ve World of Warcraft gibi bilgisayar oyunlarına dair videolar paylaşılıyor. Şu an 7 milyondan fazla takipçisi var. Yıllık ortalama 2 milyon dolar kazandırıyor. Fakat iki arkadaş kazandıkları bu parayı sadece kendileri için kullanmıyor, 2013'ten beri gelirlerinin bir kısmını yardım kuruluşlarına bağışlıyor.
1 MİLYON TIKLA 2 BİN DOLAR KAZANÇ
Dünyada bu işten milyonlar dolarlar kazananlar var. Mesela İsveçli YouTuber Felix Kjellberg'e ait kanalın gelirinin 7.5 milyon dolar olması herkesin dilinde. Tabii ki bu kazancın içinde reklam anlaşmaları ve sponsorluklar da var. Türkiye'de böyle rakamlar şimdilik hayal! Teknoloji yazarı ve YouTube kanalı sahibi Timur Akkurt, para kazanma yollarını şöyle açıklıyor: Öncelikle videoların öncesinde gördüğümüz reklamlar izlediğiniz kanalın sahibine para kazandırıyor. Bu reklamlarda gösterim ve tıklama başına kanal sahibine para ödeniyor. Reklamın gösterileceği kanallar seçilirken, takipçi sayısı ve içerik büyük önem taşıyor. Kanal büyüdükçe sponsorlar ve reklam verenler devreye giriyor. Mesela 700 bin takipçisi olan, 1 milyon tıklanma alan bir videodan ayda ortalama 2 bin dolar kazanılıyor. Eğer markalarla özel anlaşmalar varsa bu rakam yükseliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.