Cumartesi 15.08.2015

Özgürüz, eğleniyor ve para kazanıyoruz

Yeni medya düzeni, yeni iş olanaklarını da beraberinde getirdi. YouTube'da bir kanal sahibi olmak ve bu kanal üzerinden sağlık, güzellik ve oyun içerikleri paylaşmak hem karlı, hem de eğlenceli. YouTube'de kanal açıp, ünlenen isimlerle bir araya geldik

Hepsi genç. Hepsi dinamik... Ve hepsi de bir kanal sahibi... Video çekerek hayatını kazanan ve bu işe hobi olarak başlayan YouTube ünlülerinden söz ediyorum. Sabah uyandıklarında ilgi çekecek içerik üretmeye konsantre olup, senaryolaştırıp, yönetmen ciddiyetinde "Motor!" diyor ve başrolünü kendilerinin oynadığı videolar hazırlıyorlar. Üstelik stüdyoları da evleri... Günlük yaşamdan birer karakter oldukları için büyük ilgi görüyor ve online seyirci dinamiğini canlı tutuyorlar. Sokağa çıktıklarında tanındıkları bile oluyor. Yeni medya düzeninde hepsi birer star! Üstelik para da kazanıyorlar... Şimdilik dünya genelindeki rakamlara ulaşamasalar bile, gelecekten umutlular... YouTube ünlülerinin evlerine girdik, çekim ortamlarını gördük. Bu işe nasıl giriştiklerini konuştuk.
Sebile Ölmez: Yemeğe ve tuvalete bile zamanım yok!
Sebile Ölmez, kurumsal firmalarda görev aldıktan sonra Pana Film'de Hasan Kaçan'la yıllarca çalışmış bir isim. Makyaja çok meraklı. Dört yıl önce işinden ayrıldığında makyaja olan ilgisini başkalarıyla paylaşmaya karar vererek 'sebibebi' isimli kanalını açtı. Bugün 250 bin takipçisi var ve her geçen gün takipçi sayısı artıyor. Son bir yıldır artık bunu bir iş olarak görüyor ve yaşadıklarını şöyle anlatıyor: TV kanalı gibi "Onu dedin, bunu dedin" stresi yok. Dilin mi dolandı, kendinle dalga geç olsun bitsin. Çok eğlenceli. Kanalım dört yıldır var ama son bir yıldır iş olarak görmeye başladım. Zaten bir hobiden fazla zaman almaya başladı. Sabahları duş ve kahvaltı sonrası hemen video için hazırlanıyorum. Hazırlık ve çekim yaklaşık üç saat kadar sürüyor. Sonra montajına oturuyorum. Koltuk resmen çukur oldu. Oturduğum koltuktan yatana kadar kalkmıyorum. Çekimleri evde yapıyorum. Bir kameram, uzaktan kumandam ve ışıklarım var. Sürekli onları taşıyıp duruyorum. Misafir gelince hepsini toplamak zorundayım!

HEDEFİM 5 MİLYON TAKİPÇİ
"İki farklı kazanç şekli var. Biri sponsorlukla biri de izlenme başına kazandığınız para. İlk olarak 500 bin, sonra da 1 milyon abone hedefliyorum. Sonra da 5 milyon. Bu işe girmek isteyenlere tek tavsiyem var; bildiğiniz, yeteneğiniz olan ya da ilgili olduğunuz şey üzerine kanal kurmalısınız. Kuş sesi çıkarıyorsanız kuş sesi çıkaran bir kanal açın. En önemlisi asla "Başarılı olur muyum?" diye düşünmeyin. Bu videolar kendinize, çocuklarınıza bırakacağınız harika bir hatıra değil mi? Dört yıl öncesine dönüp "Vay be" diye izliyorum."
Merve Özkaynak: Normal bir işten daha çok mesai harcıyorum
Merve Özkaynak iş hayatına moda sektöründe başladı. Dijital pazarlama bilgisi, moda ve kozmetik merakıyla birleşince bir YouTube kanalı açtı. Bugün sosyal medya hesaplarının toplamında 750 bin, You- Tube'daki iki kanalında toplam 170 bin takipçisi var. Yayınlarında makyaj önerilerinin yanı sıra, hayatını, ilgi duyduğu alanları ve tecrübelerini paylaşıyor. Özkaynak, bu yeni iş tecrübesini ve yaşadıklarını şöyle anlatıyor: "Yazmaktansa konuşarak kendini çok daha iyi ifade edebilen biriyim. Tüm bu fikirlerimi, hobilerimi ve tabii ki uzmanlık alanlarımı bir araya getirince YouTube kanalımın temelleri atılmış oldu. Son derece dinamik bir iş olduğundan sabah 09:00 akşam 18:00 arası çalışmak gibi değil. Farkında olmadan 24 saatinizi sürekli çalışarak geçirmiş oluyorsunuz.

ARTIK HOBİM DEĞİL İŞİM

Kariyerimde beni en çok mutlu eden dönem sanırım bu işle ilgilendiğim dönem oldu. Duyma engelliler için Türkçe altyazı, yurtdışındaki takipçilerim için İngilizce, Azerice altyazılar hazırlıyorum. Henüz Türkiye'deki abone ve güzellik alanındaki videoların izlenme sayıları Avrupa ve Amerika rakamlarına yaklaşmış değil. Önümüzdeki beş yılda ülkemizin internete erişim oranının artmasıyla daha iyi yerlere gelineceğine inanıyorum."
Volkan Öge Tansu Tunçel: Artık profesyonel bir reklam ajansıyız
Bu alandaki en profesyonel ekip 'batesmotelpro'... YouTube ve benzeri online video platformları henüz açılmamışken video çekmeye başladıklarında üç kişiydiler... Şu an 11 kişilik profesyonel bir dijital ajans oldular. 2006 yılında ilk videolarını yayınladıklarından bugüne 400 bin takipçi sayısına ulaştılar... Çoğunluğu Bilgi Üniversitesi Sinema-TV öğrencisi olan ekip, birçok ünlü firmanın internet reklamlarını da üretti. Hatta son olarak internet için çektikleri bir video, televizyon reklamı olarak da yayınlandı. Ekibin kurucularından Volkan Öge, şöyle anlatıyor "Sürekli fikir düşünen bir yaratıcı ekibimiz var. Ortaya çıkan fikirlerden videoya dönüşebilecek potansiyeli taşıyanları, prodüksiyon ekibi ile birlikte senaryolaştırıyoruz. Çekilecek senaryo ortaya çıktıktan sonra prodüksiyon süreci başlıyor. Ama yaklaşık üç yıldır dijital bir reklam ajansı olarak çalışıyoruz. Online video konusuna odaklıyız. Öncelikli amacımız bir yaratıcı ajans olarak ortaya çıkardığımız işin kalitesini ve etkisini yükseltmek. Zaman içinde online video içeriğin de çok kıymetleneceğini düşünüyoruz. Bunun dışında YouTube kanalımız için üretmek, sinema filmi yazmak ve çekmek istiyoruz."
Orkun Işıtmak: Reklam ekibim var
Orkun Işıtmak 19 yaşında. İstanbul Üniversitesi'nde İtalyan Dili ve Edebiyat bölümünde öğrenci. Sinema ve prodüksiyon konularına özel ilgisi var. Eğlence ve oyun içerikli videolar yüklediği kanalının 460 bin abonesi var. "Üç yıl önce arkadaşlarımla oyun oynarken çok eğlendiğimi ve bir o kadar da saçma, komik tepkiler verdiğimi fark ettim. Özellikle de korku oyunlarındaki tepkilerimi daha sonra izleyebilmek için oynadığım oyunları kaydetmeye başladım. Biz izlerken eğleniyorsak başkalarıyla neden paylaşmayalım diyerek başladım bu yolculuğa. İlk başladığımda ailemle yaşıyor ve kendi odamın bir köşesinde çekimlerimi gerçekleştiriyordum. Şu an ise ayrı bir evde bir odamı stüdyo yaptım ve çalışmalarımı oradan yürütüyorum. Zaman içinde ihtiyacım olan ve videoların kalitesini artıracak olan görüntü, ses ekipmanları edinerek stüdyomu geliştirdim. Reklam konusunda ufak bir ekibimiz var. Vaktimi tam zamanlı olarak YouTube üzerinde geçiriyorum diyebiliriz. Artık bunu profesyonel bir hobi olarak görüyorum. Yaptığım şeyi severek ve eğlenerek yapıyorum. Bu işten para kazanıyorum."
Görkem Karman: Artık sokakta tanınmaya başladım
Görkem Karman 25 yaşında. Kozmetik ürünleri üzerine bir blog yazıyor, iki senedir YouTube kanalında günlük hayattan kesitler, seyahat ve makyaj videoları paylaşıyor. Ama asıl mesleği İngilizce öğretmenliği. YouTube'da şu an 135 bin takipçisi var. Kanalını, bir hobi olarak görüyor;"Makyaj videoları çekerek başladığım YouTube serüvenime; günlük hayatımı, gezdiğim şehirleri, ülkeleri, denediğim pratik tarifleri, ailemi ve hatta ilişkimi anlatan vlogları ekledim. Bu işten gelir sağladığım için ister istemez iş gözüyle bakmak durumundayım. Ancak benim için kendi mesleğim öncelikli. Kanalım üzerinden bütçeli, sponsorlu çalışmalar yapıyorum. Bu işi eskisi gibi tam zamanlı yapamamama rağmen başka bir işe ihtiyaç duymayacak kadar gelir sağlıyorum."
Batu Bozkan: Muhabbet ve eğlence için başladık
Batu Bozkan 23 yaşında, Sabancı Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği'nde, ortağı Berk Özdemir de Mimar Sinan GSÜ Devlet Konservatuarı Kompozisyon Bölümü'nde öğrenci. Videoyun isimli kanallarının 230 bin takipçisi var. Berk Özdemir şöyle anlatıyor başlangıç hikayelerini; "Arkadaşlığımız anaokulu zamanına dayanıyor. Ufaklığımızdan beri sürekli beraber vakit geçiririz, birlikte oyun oynamaktan da çok keyif alırız. Yurtdışındaki oyun kanallarından esinlendik ve başladık. Böyle bir hobinin iyi bir deşarj yolu olacağını düşünüyordum ve birlikte videolar çekmeye başladık. Ama bunu iş olarak görmüyorum. Uğraştığımız bu şey oldukça eğlenceli ama hayatta yapmak istediklerim konusunda önceliklerim var. Uzun süredir partneriz Batu ile... Böylece havuzumuza koyup biriktirebileceğimiz, ekipman alabileceğimiz paramız oldu."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.