Cumartesi 22.08.2015

Modellik hayalleri bir tık uzakta

Kampanyaların aranan yüzü, moda çekimlerinin yıldızı olmak için keşfedilmeyi beklemeye son. Modellik hayalleri kuranlar için şimdi tek gereken mobil bir uygulama

Modellerin çağdaş peri masallarını andıran keşfedilme hikayelerini bilirsiniz. Bugün hala moda dünyasının en aranan yüzü olmayı başaran Kate Moss'un, 14 yaşındayken New York'ta havaalanında bir model ajanı tarafından keşfedilmesi efsane değil, gerçektir. Gisele Bündchen'in Sao Paulo'da masum bir okul gezisi sırasında bir alışveriş merkezinde ilk kez göze çarpması gibi. Ya da Natalia Vodianova'yı hatırlayın; babası onları terk ettikten sonra yoksul ailesine yardımcı olmak için Rusya'da sokaklarda meyve satarken keşfedilen küçük Natalia'yı. Oysa artık reklam kampanyalarının yıldızı, en büyük moda fotoğrafçılarının ilham perisi olmanız için gereken tek şey; akıllı bir telefon. Ve tabii ki o akıllı telefona yükleyeceğiniz bir uygulama. Evet; dijital çağ artık kendi kendinin, yediği yemeğin, çıktığı harika seyahatlerin ya da yaptığı işin reklamını yapmaya yarayan sosyal medya sitelerinden daha fazla imkan sunuyor. Cara Delevingne ya da Gigi Hadid gibi genç modellerin son birkaç yıl içinde bir anda sektörün en gözde isimlerine dönüşmelerini sağlayan da ne sadece güzellikleri ne de poz verme yetenekleri. Şöhretlerinin sırrı milyonlarca takipçiye sahip oldukları Instagram hesaplarında gizli ne de olsa.
KEŞFEDİLMEYE HAZIR OLUN
Şimdi oyunun kuralını tamamen değiştiren yeni bir keşif ile modellik hayalleri kuranlar için yepyeni bir dönem başlıyor. Buluşun adı, Swipecast. Akıllı telefonlara indirilen bir uygulamadan bahsediyoruz. Bir modelin bugüne kadar yaptığı işleri, en son fotoğraflarını yükleyip markalar ya da fotoğrafçılar tarafından keşfedilmeyi bekledikleri mobil bir uygulama. Dünyanın neresinde olursanız olun kullanabileceğiniz ve sizi bir anda moda sektörünün bir parçasına dönüştürecek mucizevi bir uygulama üstelik. Son günlerde tüm moda sitelerinde en çok tartışılan başlık olan Swipecast'in arkasında da tabii ki gerçek bir model ajanı var. New York merkezli Silent Models model ajansının kurucusu Peter Fitzpatrick. Alternatif bir model bulma aracına ihtiyaç, yeni bir şey değil. Eğer amacına uygun işlerse, yıllardır sokaklarda, alışveriş merkezlerinde, havaalanlarında yeni bir yüz, sektöre taze kan olacak yeni bir kız aramaktan yorulan model ajanslarını; işlerini dünyaya tanıtıp sektörden pay isteyen genç ve yetenekli fotoğrafçı adaylarını rahatlatacak bir sistem Swipecast. Bu uygulama sayesinde ajanslar tek bir tıkla büyük markalarda yıldız olacak isimlere, fotoğrafçılar da yeteneklerini gösterebilecekleri moda çekimleri için yeni yüzlere ulaşabilecekler.
MODEL UBER'İ

Swipecast'i bugün 'modellerin Uber'i' olarak sunan moda basını haklı olabilir. Yıllar önce San Francisco'da ortaya çıkan ve kullanıcılarına özel sürücülerle özel araç hizmeti veren, bir nevi özel taksi uygulaması Uber bugün İstanbul'da da çok tercih edilen bir ulaşım yöntemi. Akıllı telefonunuzdan bulunduğunuz yere yakın bir aracı çağırdığınız gibi, markanızın yüzünü de Swipecast aracılığıyla seçebileceksiniz anlamına geliyor yeni gelişmeler. Yine de hatırlatmakta fayda var; Swipecast'e moda sektöründen olmayan herhangi birinin üye olması mümkün değil. İster geleceğin modeli olma hayalleri kuran amatör bir model olun, ister reklam kampanyanızla ses getirmeyi arzulayan bir marka temsilcisi; Swipecast'in sıkı kontrolünden geçiyorsunuz ve gerçekliğiniz kanıtlanana kadar kullanıcı olamıyorsunuz. Sosyal medyada anonim kalabilir, paylaştığınız fotoğraflarla, sil baştan yazdığınız özgeçmişinizle kendinizden başka birini yaratabilirsiniz belki. Ama söz konusu iş olduğunda, moda ciddi bir endüstri ve gerçek yıldızları yaratmak ciddi ekiplerin işi. Her ne kadar keşfedilmek artık bir tık uzakta olsa da...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.