Cumartesi 29.08.2015

Gwyneth pazarlama sunar

Saçı ve cildi parlıyor. Fit haliyle gerçek yaşından en az 10 yaş genç gösteriyor. 42 yaşındaki Gwyneth Paltrow, onun gibi olmak isteyenlere yaşam stili pazarlıyor

Türkiye'deki ünlüler Instagram hesapları üzerinden ürün tanıtımı yapıp markalara kapsül koleksiyon hazırlamakla yetinirken yurtdışındakiler yıllar içinde özenle oluşturdukları marka değerlerini paraya çevirmede işadamlarını kıskandıracak stratejiler izliyorlar. Yaşam tarzlarını işin içine katan ünlü oyuncular bu sayede hayranları ve müşterileri üzerinde kolaylıkla güven inşa ediyor, markalarının kredisini artırıyorlar. Giyim tarzıyla öne çıkan Rachel Bilson'ın kendi moda koleksiyonu bulunuyor, örneğin. İki çocuk annesi Jessica Alba zehirli kimyasal içermeyen çocuk bezi ile ev temizlik ürünleri satan ve geçen yılki geliri 150 milyon dolar olan Honest Company'nin kurucularından. Blake Lively'nin ise el yapımı tasarımlar satan Preserve adlı bir internet sitesi bulunuyor. Ama içlerinde öyle bir isim var ki hem diğerlerine öncülük yaptı hem de artık oyunculuğundan çok girişimci yönüyle tanınır hale geldi. Yarattığı yaşam stili platformunun, kariyerinin en büyük yatırımı olacağına inanılan Gwyneth Paltrow'dan bahsediyoruz. Paltrow, Goop adını verdiği şirketini, çocuklarına daha fazla zaman ayırmak için oyunculuk takvimini yılda bir filmle sınırlandırdığı dönemde, 2008 yılında Londra'daki evinin mutfağında hayata geçirdi. Zaten yıllardır nasıl daha keyifli, kaliteli bir yaşam sürebileceğine ilişkin notlar derliyordu. Bir yandan da kafasında beslenme, moda, sağlık ve spiritüel konularda onlarca soru dolaşıyordu. Bu soruların yanıtını internet sitelerinde bulamayınca kendisi bir tane kurmaya karar verdi. İlk aylarda sitesinde dergi çekimleri sırasında makyözlerden öğrendiği makyaj sırlarını, sevdiği restoranları, spa deneyimlerini ve hatta terapistinin öğütlerini paylaşmaya başladı. Üyelere düzenli olarak gönderdiği bültenlerinde yer vereceği yemek tariflerini yayınlamadan önce mutfağında uyguluyor, üst katta çalışan editörünü de yemeği denemesi için yanına çağırıyordu.
KAHVERENGİ YER YOK
İnsanlar üzerindeki etkisini bilen ve bunu kişisel bir işe dönüştürebileceğini fark eden Paltrow'un sitesi Goop, bugün oyuncunun yanı sıra çevresindeki elit şeflerin, spiritüel liderlerin, alternatif sağlık profesyonellerinin stil, yemek ve wellness önerilerini de takipçileriyle paylaştığı bir platform haline geldi. Bültenlerine üye olanların sayısı yaklaşık 1 milyon. Site her ay 3.75 milyon kişi tarafından tıklanıyor. Goop ayrıca tekstil ve ev ürünleri satışı yapıyor, pop-up dükkanlar açıyor. 300 dolara pijama, 4 bin 700 dolara meyve sıkacağı sattığı için eleştirilse de sonuçta iki ünlü anne ve babanın dünyaca ünlü kızından ve onun yaşam stilinden bahsediyoruz. Paltrow kendi sesini ve kişisel estetiğini yansıtan ürünlere sitesinde yer vermeye özen gösteriyor. Asla giymeyeceği bir tişörtü sitesinde de satışa sunmuyor. Dahası kahverengiyi sevmediği için bu renk ürünlere rastlanmıyor. Onun favorisi beyaz, pembe ve Goop grisi. Ayrıca tasarımcılar site için özel koleksiyonlar yarattıkları için her ürünün sayısı sınırlı. Kısacası Goop'tan alışveriş yapmakla Paltrow'un dolabından kıyafet seçmek arasında pek de bir fark bulunmuyor. Paltrow'un markasıyla ilgili hayalleri büyük ama yavaş ve emin adımlarla ilerlemeyi tercih ediyor... Los Angeles'taki merkez ofiste 25 kişi çalışıyor. Markanın CEO'su, iş dünyasının yakından tanıdığı, daha önce Martha Stewart'la çalışan bir isim olan Lisa Gersh. Şirket gelecek yıl organik cilt bakım ürünlerinden oluşan kendi markasını piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Pop-up mağazaların da sayısının artması bekleniyor. Yaşam stili pazarlayan Goop'un gelişimi iş dünyası tarafından yakından takip edilirken Gersh, "Sevin ya da nefret edin. Her iki durumda da ne düşündüğümüzü bilmek isteyeceksiniz" diyor.

OYUNCU MU İŞ KADINI MI?
Her ne kadar dünya onu oyunculuğu ile tanınsa da Paltrow'un izine Goop'un dışında daha birçok iş alanında rastlıyorsunuz.
* Oscarlı oyuncu bugüne kadar 50'ye yakın film ve dizide rol aldı.
* Paltrow dört yıl boyunca Estee Lauder'in yüzüydü. Yılda 3 milyon dolar kazandı. Aynı zamanda Max Factor, Coach, Tod's gibi markalarla da çalıştı. 2013'te Hugo Boss'un yeni parfümünü tanıtmak için 2 milyon dolarlık anlaşmaya imza attı.
* 2011 yılında ilk yemek kitabı My Father's Daughter'ı piyasa sürdü. Ardından It's All Good geldi. İkisi de New York Times'ın çoksatanlar listesine girdi. Gelecek yıl üçüncü kitabını çıkarmaya hazırlanıyor.
* Kişisel antrenörü Tracy Anderson ile fitness markası kurdu. Markanın altı stüdyosu, 15 DVD seti, spor giysileri ve gıda takviye ürünleri bulunuyor.
* Mayıs ayında Paltrow, Anderson ve Maria Baum, 3 Green Hearts adlı organic yemek şirketini kurdu.
* Los Angeles'taki The Arts Club adlı restoran ve gece kulübünün danışmanı ve yatırımcısı.
* Kuaförü David Babaii ile dünya çapında 48 salonu bulunan Blo Blow Dry Bar'ın yatırımcılarından. Ayrıca Juice Beauty adlı organic cilt bakım ürünleri markasının da hem yaratıcı direktörü hem de yatırımcısı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.