Cumartesi 12.09.2015

900 milyon dolarlık moda haftası

Yaklaşık 900 moda markasının merkezi bulunan New York, moda için 250 milyar dolar harcayan Amerika'nın göz bebeği. 1.2 trilyon dolarlık moda endüstrisi New York sayesinde büyük bir ekonomik hareketlilik kazanıyor

İtalya'da yaşanan ekonomik krizler sonrası Milano Moda Haftası yeniden dirilmeyi başaramadı. Paris ve Fransız tasarımcılar günümüzün hızlı değişen trendlerine ayak uyduramadı. Londra Moda Haftası belki şöhretlerin katılım eksikliğinden belki de reklam bütçesinin yetersiz kalmasından dolayı yeterli ağırlığa sahip olamadı. Tüm bu sebepler tüm moda endüstrisinin New York'a yönelmesini sağladı. Bu yıl da 10-17 Eylül tarihleri arasında düzenlenen bu iddialı moda etkinliği 270 defile ve şova ev sahipliği yapacak. Basın mensupları dışında marka temsilcileri, alışveriş için gelenlerin de etkisiyle şehre akın edenlerin sayısı artıyor.
ÜNLÜ MARKALAR BURADA
180 bin kişiye çalışma olanağı sağlayan bu etkinlik sırasında bizler defilelerde; ünlü tasarımcı ve modaevlerinin 2016 yılının ilkbahar- yaz koleksiyonlarını izleme olanağına kavuşuyoruz. Ayrıca etkinliklere katılanların birer podyuma çevirdiği sokaklarda bu sonbahar-kış modasının en iddialı halini izleme şansına sahip oluyoruz. Proenza Schouler, Marc Jacobs, Prabal Gurung, Derek Lam, Alexander Wang, Jason Wu ve Victoria Beckham gibi güncel tasarımları kitleleri etkileyen tasarımcılar da Givenchy, Monique Lhuillier, Oscar de la Renta, Jenny Packham, Zac Posen gibi romantik tasarımcılar da Lacoste gibi spor giyim markaları da moda haftasında koleksiyonlarını tanıtıyor.
SOKAK PODYUM GİBİ
Defileler kadar, defileleri takip edenler de insanı her sezon iki kez bu şehre gelmeye zorluyor çünkü bu bir haftalık dönemde New York sokakları tam anlamıyla podyuma dönüyor. Şov dünyasının ünlü isimleri, ünlü blogger'lar, sosyetik güzeller, moda dergisi editörleri New York sokaklarını tam bir stil ve renk cümbüşüne çeviriyor. Anna Wintour, Anna dello Russo, Olivia Palermo, Chiara Ferragni, Alexa Chung gibi modaya yön veren isimler sokaklarda kendi tarzlarına göre yorumladıkları trendleri gözler önüne seriyor. Hollywood yıldızları marka yüzü oldukları ya da kırmızı halı kıyafetlerini sağlayan ya da defilede boy göstermeleri karşılığında yüklü bir ödeme yapan markaların etkinliklerine katılıyor. Yıldızlar defile başına 100 bin dolar alırken, ünlü bir blogger da bir defileye 10 bin dolar altına katılmıyor. New York Times gazetesi moda haftasının ve defilelerin marka ve modaevleri için tam bir gövde gösterisi olduğunu ve dünya basınında daha geniş yere sahip olabilmek için dev bütçelerin ayrıldığını yazıyor. Tabii defileleri izleyenler kadar podyumlarda yürüyenler de atmosferi değiştiriyor. Gigi Hadid, Kendall Jenner, Cara Delevingne, Jourdan Dunn ve Karlie Kloss gibi popüler mankenlerin tasarımlarını tanıttığı ve Instagram hesabında kulisini paylaştığı bir defile henüz gazetelere ve dergilere yansımadan moda meraklılarının gündemine oturuyor.
7 MİLYON DOLAR

Binlerce insanın akın ettiği şehirde, her iki moda haftasının ardından her yıl yaklaşık 900 milyon dolarlık ekonomik hareketlilik ortaya çıkıyor ve sadece şehri ziyaret edenler eylül ve şubat ayındaki moda haftasında 500 milyondan fazla para harcamış oluyor. Moda haftasına akın edenler ilk olarak mağazaları geziyor ve her defile döneminde neredeyse 7 milyon doları alışverişe harcıyor. Gelenlerle birlikte şehrin yeme-içme ve eğlence mekanlarında da doluluk oranı en üst seviyeye çıkıyor. Her moda haftası döneminde 9 milyon dolar restoranlarda harcanıyor. Ülke ekonomisi bir yılın sonunda moda haftasının etkisiyle milyar dolarlar kazanan moda endüstrisinden 2 milyar dolar vergi geliri elde ederek bir vergi rekoru kırıyor. New York Moda Haftası'na katıldıktan sonra insan aynı görkem, gelir ve etki umarız İstanbul'da da yaşanır demekten kendini alamıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.