Cumartesi 12.09.2015

Kararlı ve güçlü pembe

Pembenin aslında hiç de kadınsı bir renk olmadığını, bunun yıllarca bize uygulanmış bir algı yönetimi olduğunu düşündünüz mü hiç?

Bu kışın petrol mavisiyle birlikte en çok yükselen rengi pembe olacak. Ama pembeye karşı bir önyargı var sanki. Erkekler bilinçli bir şekilde uzak duruyor. Mimarlar, tasarımcılar bu yanlış algıyı değiştirmek için epey uğraşacaklar gibi görünüyor Yıllarca bebek odaları için mavi ve pembe seçildi. Kızlara pembe, erkeklere mavi. Neden pembe ve mavi de, sarı, yeşil ya da siyah, beyaz değil? Bunu araştırırken aslında 1900'lü yılların başlarında işin boyutunun çok farklı olduğunu gördüm. İyi temizlenmesi, ağartıcılarla lekelerinin rahatlıkla çıkarılabilmesi için bebek kıyafetleri çok uzun yıllar boyunca hep beyazken 1950'lerde bebek kıyafetlerinde pastel tonlarının hakimiyeti başlamış. Çok şaşırtıcı değil, açık ve soluk tonlar, baskın renklerden çok daha sakin ve masum, üstelik hiçbir renk cinsiyetle ilişkilendirilmediği için hepsi aynı; pembe, eflatun, sarı, yeşil... Buraya kadar her şey normal. Derken pembe ve mavi öne çıkıyor bebek kıyafetlerinde ama dikkat çeken şey pembenin erkek bebekler; mavinin de kız bebekler için tercih ediliyor olması. Kararlı ve güçlü bir renk olarak algılanan pembe, erkek çocuklar için daha uygun görülmüş o tarihlerde. 1918 yılına ait bir makalede görülüyor bu. Hassas ve zarif olarak algılanan açık mavi ise kızlar için uygun görülmüş. Bir diğer yaygın anlayış da mavinin sarışın ve mavi gözlü bebeklere, pembenin kahverengi saçlı ve kahverengi gözlü bebeklere daha çok yakışacağı yönündeymiş. Hatta Time dergisinin 1927 yılına ait bir sayısında bebekler ve bebeklere uygun renklerle ilgili bir çizelge yayımlanmış. Kadın hakları örgütleri 60'lar ve 70'ler boyunca cinsiyet ayrımcılığının önüne geçmek amacıyla renkten bağımsız bebek kıyafetlerinin önünü açtılarsa da 80'lerin ortalarında ultrason devriminden sonra, cinsiyeti önceden biliyor olmanın verdiği rahatlıkla pembe-mavi bebek kıyafetleri yeniden ve bütün gücüyle dünyayı sarmış. Fakat bu sefer ters şekilde: Pembe kızlar için, mavi erkekler için... Neyse ki günümüzde doğal materyallere, her şeyin doğalına ve özellikle renksizine yönelme trendi sayesinde bebek kıyafetleri ve bebek odaları da pembe ve mavi sarmalından çıkıyor.

CİNSİYETTEN BAĞIMSIZ

Pembenin feminen bir renk olduğu ve masumiyeti çağrıştırdığı da bir şehir efsanesinden ibaret. Neredeyse bir asır önce pembenin kararlı ve güçlü algısıyla erkek çocuklarına giydirilmesi, yüz yıl boyunca yanlış bir algı yönetimine tabi tutulduğumuzu gösteriyor aslında. Pembeyi cinsiyetsiz bir renk olarak görme zamanı geldi artık. Bütün renklerin en açık ve en pastel tonları zaten masumiyeti çağrıştırır. Ya bebek odası rengidir ya da düğün konsepti... Ama renklerin öyle tonları var ki beklenmedik etkiler yapabiliyor. Koyu pembe tonları, gül kurusu ve bordo, iç çamaşırı endüstrisinin en çok sevdiği renklerden. Yani pembenin masum etkisinin yanında seksi bir yanı da var. Pembenin 2015 kışının en trendy renklerinden biri olduğunu da belirtmek gerek. Üstelik pembe doğada en çok ve en doğal haliyle gördüğümüz renklerden. Evinizde belki pembe bir kanepe kullanmazsınız ama bir duvarı güzel bir pembe tonuna boyamak hayatınıza kesinlikle renk katacaktır. Özellikle renk geçişlerinin rahatlıkla görülebildiği seramikler ve mat camları pembe tonlarında seçebilirsiniz. Dokusuyla öne çıkan halılar ve damarlı pembe mermerden sehpa tablaları pembeyi eve kolayca dahil etmenin pratik ve şık yolları olabilir.
TREND
Harflerin gücü adına!
Okulların açılmasına az bir süre kaldı. Çocuk ve genç odalarına harflerle düzen ve hareket katmak iyi bir fikir olabilir.
YENİLİK

İkonik seçki
Yastık By Rıfat Özbek'in yeni Sonbahar/Kış 2015-2016 Koleksiyonu Bohemia, Virginia Woolf, Vanessa Bell, Duncan Grant, Dora Carrington gibi ikonik sanatçı, yazar ve şairlerden oluşan Bloomsbury Topluluğundan ilham alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.