Giriş Tarihi: 3.10.2015

Milyon dolarlık moda prensesi

2009 yılında, 10 dolara aldığı bir internet sitesi sayesinde dünyanın en ünlü moda blogger'larından biri olan Chiara Ferragni şu an toplam değerleri 8 milyon dolar olan iki şirkete sahip

Başarılı olmak bazen tamamen kaderiniz olabilir. 1987 doğumlu Chiara Ferragni, 2009 yılında The Blond Salad isimli blog'unu kurduğunda tamamen amatör bir şekilde kendi fotoğraflarını paylaşmaktan başka bir planı yoktu. Dünyada blogger'ların olmadığı, moda blogger'lığının şu anki gibi bir meslek olarak görülmediği bir dönemde hukuk fakültesinde okuyan Ferragni, o dönemki erkek arkadaşı Riccardo Pozzoli ile 10 dolara satın aldığı theblondesalad.com isimli siteye okula ya da arkadaşlarıyla buluşmaya giderken giydiği kıyafetlere ait fotoğrafları yüklemeye başladı. Fiziksel olarak bir Barbie bebeğe benzeyen Chiara'nın sırrı; iddialı tasarım markalara ait parçaları, günlük markalardan aldığı parçalarla tam bir öğrenci mantığıyla oldukça şık bir şekilde kombinleyebilmesi oldu. Gittiği yerlerden fotoğrafları, sevgilisiyle romantik anlarını ve kendi komik ve eğlenceli fotoğraflarını da çekinmeden paylaşan Chiara; kısa sürede moda dünyasının etkili isimlerinden biri oldu. Kendi ismini taşıyan bir ayakkabı markası yaratan ve sadece bu marka sayesnde geçtiğimiz yıl 5 milyon dolar kazanan Chiara, internet sitesine verilen reklamlardan yılda 1.5 milyon dolar kazanıyor. Tek bir etkinliğe katılmak için 50 bin dolar kazanan genç kadının şu an yanında 16 kişilik bir ekip çalışıyor. Eski sevgilisini şirketinin CEO'su olarak görevlendiren Chiara'nın bu iddialı başarısı, dünyanın en presijli okullarından biri olan Harvard Üniversitesi tarafından da araştırma konusu oldu. Sosyal medyada 'ünlü' olarak henüz 30 yaşına basmadan milyon dolar kazanmanın mümkün olduğunu ispat eden Chiara verdiği her röportajda başarısının sırrının 'kendisi olarak kalmak ve takipçilerini kandırmamak' olduğunu söylüyor.
UKALA OLMADIM!

Toplam 8 milyon dolar değere sahip olan iki şirketi bulunan Chiara, "Benim bir giyim stilim var. Renkli ve eğlenceli. Ancak başkaları tarafından uygulanabilen ve her zaman lüks tüketim markalarıyla donatılmış bir tarzım var. Markalarla yaptığım işbirliklerinde de bunun ortak bir çalışma olduğunun altını hep çizdim. Bana giymem için verilen ürünleri de kendi tarzıma göre yorumladım" diyor. Şu an blogger'lar arasında en prestijli olanlarından biri olan Chiara, moda dünyasına ait tüm kuralların yıkıldığı bir anda doğru bir yerde olduğunu söylüyor: "Hiçbir zaman ulaşılmaz ve ukala olmadım. İnsanlar benim kıyafetlerimin benzerlerini satın alabildi ve kombinledi. Belki işe başladığım zaman yaşımın küçük olmasından dolayı benim aldığım her işten ve yaptığım her çalışmadan da büyük bir gurur duydular"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.