Cumartesi 26.12.2015

Tek paylaşım 300 bin dolar

Artık sosyal medyada etkili olmayan bir mankenin podyumda da iş bulması zor. Ancak özellikle Instagram'da milyonlarca takipçisi olan kağıt bebekler, tek bir paylaşımları için 300 bin dolar kazanıyor

Dönem sosyal medya dönemi. Artık dünyadaki varlığınız tamamen sosyal medya üzerindeki etkinliğinize göre şekilleniyor. Aldığınız 'like'ların çokluğu sizin mesajlarınızı ne kadar çok kişiye iletebildiğinizin bir göstergesi. Durum böyle olunca başta Instagram olmak üzere sosyal medyada ne kadar çok takipçiniz varsa, siz de o kadar değerli oluyorsunuz. En azından markaların gözünde... Şu an podyumun ünlü isimleri dünya üzerindeki hiçbir gazete, dergi ve televizyonun sahip olmadığı bir ulaşıma ve etkinliğe sahip. Onların paylaştığı her anı, binlerce dolar değerinde. Bunu ben değil analiz ölçüm şirketi D'Marie Arcive'in CEO'su Frank Spadafora söylüyor. 90'lardan sonra ilk kez süper model devri yaşayan dünya bu kusursuz fizikli genç kızların yaptığı her şeyi öğrenmeye meraklı. Onların yemek yedikleri yerler, gittikleri kulüpler, alışveriş yaptıkları butikler ve spor yaptıkları salonlar inanılmaz büyük bir ilgi görüyor. Hal böyle olunca da bu genç yıldızlar akıl hocalarının da yönlendirmesiyle sosyal medyaya tam bir iş olarak bakıyor.
BÜYÜK BİR KİTLE
Instagram'da 44.2 milyon takipçisi olan Kendall Jenner, sosyal medyanın en etkili kağıt bebeği. 20 yaşındaki Jenner, tek bir Instagram paylaşımı için 125 bin ila 300 bin dolar arasında ücret alıyor. Spadafora bu rakamın son derece makul olduğu görüşünde, "Onun paylaştığı bir fotoğraf, milyonlarca 'like' alıyor. Sayısız kez paylaşılıyor ve yazılı medya ve televizyonlar da onun hesabındaki fotoğrafları sık sık takipçileriyle paylaşıyor. Böylece bir marka bu sayede inanılmaz büyük bir kitleye tek bir hareketle ulaşmış oluyor" diyor. Jenner'ın Calvin Klein marka iç çamaşırlarıyla ya da Ugg botlarıyla birbirinden seksi pozlar vermesi tabii ki iç güdüsel değil. Tüm bu paylaşımlar sayesinde Jenner popülaritesini nakte çeviriyor. Jenner'ın ardından sosyal medyanın en etkili mankeni Cara Delevingne... 24.1 milyon takipçisi olan İngiliz mankeni 10.4 milyon takipçisi olan Gigi Hadid takip ediyor. Az fotoğraf paylaşan Hadid, her biri müzik dünyasında birer fenomen olan erkek arkadaşlarının da etkinliği sayesinde her bir paylaşımı için en az 300 bin dolar talep ediyor. Henüz 20'lerine yeni adım atan bu üç genç yıldızı podyumların daha deneyimli isimleri takip ediyor. Miranda Kerr, Behati Prinsloo ve Karlie Kloss da binlerce takipçisi olan Instagram hesapları sayesinde her bir fotoğraf paylaşımları karşılığında 25 bin ila 50 bin dolar arasında para kazanıyorlar.
PODYUMDA İŞİN YOK

Sosyal medyanın etkinliği öyle bir boyuta geldi ki tamamen popülerlik sayesinde devam eden mankenlik gibi işlerde neredeyse mecburi bir sınav. Sosyal medyada başarılı değilseniz podyumda da iddialı bir yere sahip olmanız zor. Çünkü ünlü modaevlerinin kreatif direktörleri de kulis arkası ve podyum görüntülerini paylaşarak kendi markalarının renklamında etkili rol oynamayacak mankenlerle artık çalışmak istemiyor. Birçok mankenlik ajansı sektöre yeni giren mankenlere sosyal medya hesaplarını nasıl doğru kullanabilecekleri yolunda ders veriyor. Mankenler de bu sayede ilk andan itibaren popüler isimlerle birlikte çektirdikleri fotoğrafları paylaşarak kısa süre içinde sosyal dünyadaki etkinliklerini artırmaya çalışıyor. Türkiye'de de sosyal medya her geçen gün daha da önemli bir yere geliyor. Mankenler de aynı yurtdışındaki meslektaşları gibi sosyal medyayı olabildiğince etkili bir şekilde kullanıyor. Onlar da tabii ki yabancı meslektaşları kadar olmasa da her paylaşımları karşılığında şirketlerden belirli bir ücret alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.