Cumartesi 02.01.2016

Kartvizitini göster ne kadar yaratıcısın söyleyeyim

Dönem yaratıcı kartvizit dönemi. X-ray cihazından görüntüler sunanlar, iştah kabartanlar, doğadan ilham alanlar... Özellikle yaratıcı mesleklerde çalışanlar farklı kartvizitleriyle ön plana çıkıyor

2016 yılı trend raporları açıklandıkça çok eglenceli, bir o kadar da renkli bir yıl geçirecegiz havasına kapılıyor insan. Bu yıl gastronomiden modaya birçok alanda yaratıcı, farklı ve özgün olanların fark yaratması kuvvetle muhtemel. Öyle ki yaratıcılık daha kartvizitlerde kendini göstermeye baslıyor. Pul seklinde olanlar, sanattan ilham alanlar, içinde video oynayanlar, X-ray cihazından geçenler... Yeni yılda "Bana kartvizitini göster, sana ne kadar yaratıcı oldugunu söyleyeyim" misali konusmalara hazırlıklı olun. Özellikle Karaköy'deki reklam ajansları kartvizitte yaratıcılık konusunda birbiriyle yarısa girmis durumda. Ne kadar dinamik, eglenceli ve rakiplerinden daha orijinal oldugunu gösterme çabasında olanlar sıradanlıktan uzak, eglenceli kartvizitler hazırlamıs.

BEYİN RÖNTGENİ GÖRSELİ

En eglenceli olanlardan biri kuskusuz X-ray cihazında çekilen görüntülerle hazırlananı. Dubai'deki bir reklam ajansından yayılan kartlarda sirketin CEO'su ya da beyni kimse kartında çekilmis beyin röntgeni görseli oluyor. Yaratıcı kadronun kartvizitlerindeyse eller farklı sekillerde boy gösteriyor. Biri zafer isareti yaparken, digeri yumruk yapmıs.

TEKNOLOJİK KARTLAR

Teknolojik kartvizitler en revaçta olanlar. Bazı teknoloji markaları kartlarında video oyunları kullanıyor. Elbette bunların maliyetleri el yakan cinsten. Ama kartı alanların bir daha unutması söz konusu degil gibi...

TRANSPARAN DA VAR

Transparan kartvizitler de son günlerde trend olmaya basladı. Birçok tasarımcı sade ama dikkat çeken transparan kartları kullanmayı tercih ediyor. Kimi yazarlar üzerinde imzaları bulunan ve el yazısıyla tamamladıkları bu kartları kullanıyor.

DOĞADAN İLHAM ALMAK

Dogadan ilham almak ve dogal malzeme seçmek de yeni trendler arasındaki yerini almıs. Bambu, sarap mantarı ya da mese... Malzemeyi istediginiz gibi seçebilirsiniz. Burada verdiginiz mesaj "Hem yaratıcıyım hem de doga dostuyum" oluyor.

KİTAP AYRAÇLARI DA VAR

Sanat kartvizitlerin de olmazsa olmazı. Genelde birçok kisi kartvizitinin arkasına Van Gogh'un ya da Picasso'nun basyapıtlarından birinin fotografını koyuyor. Daha yerel takılıp Osman Hamdi'nin Kaplumbaga Terbiyecisi'ni ya da Burhan Dogançay'ın Mavi Senfonisi'ni de bastırabilirsiniz. Edebiyatla ugrasanlar ise kitap ayracı seklindeki kartvizitleri tercih edebilir.

SINIR TANIMAYANLAR İÇİN

Bir de lüks düskünleri var. Onlar kartvizitlerinin üzerine Swarosvki taslar koyuyor. Genellikle renk tercihlerini de siyah ve altından yana kullanıyor. Akıllı telefon uygulamalarıyla uyumlu dijital kartvizitlerse artık yeni yılın olmazsa olmazları. Bu arada istah kabartan kartvizitler de zaten son iki yıldır hayatımızda. Peynir seklinde olanlar, hamburger formuna sokulanlar... Son trend ise makaronlu kartvizitler. Ister makaron seklinde olsun, isterseniz de üzerinde makaron resimleri olsun... Bunlar simdiden öne çıkmaya baslayan ve kullanılan yaratıcı kartvizitlerden sadece birkaçı. Bakalım önümüzdeki günlerde sıkıcı kartvizitler daha ne kadar eglenceli hale gelecek, onu da hep beraber bekleyip görecegiz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.