Cumartesi 06.02.2016

Müziğin geleceği umut vaat ediyor

Apple Music artık Türkiye'de. Dijital müzik platformu, Türkiyeli kullanıcılarına üç ay ücretsiz hizmet verecek. Platformda Türkiye'ye özel halk müziği ve sanat müziği bölümleri de bulunuyor

Son birkaç yıldır müziğin yeniden şekillendiği heyecanlı bir döneme tanıklık ediyoruz. Müziğe internet üzerinden ulaşmak kolaylaşıyor, giderek yaygınlaşıyor. İspanya'daki bir müziksever Japonya'daki bir müzisyenin şarkısını bir tıkla dinleyebiliyor. Beş yıl içinde dünyada bir milyar insanın ücretini ödeyerek internet üzerinden müzik dinlemesi bekleniyor. Dijital müzik platformları müzik dinleme alışkanlıklarımızı kökten değiştiriyor. Kurduğumuz cümleler bile artık farklı: "Duydun mu Rihanna'nın yeni albümü ücretsiz indirilebiliyormuş?", "Dün gece 24.00'e kadar bekledim. Ceza'nın albümü yayınlanır yayınlanmaz satın alıp indirdim. Tam bir başyapıt." "Yeni bir playlist (çalma listesi) keşfettim, spor yaparken acayip motive ediyor"... Bu büyük pazarın iddialı oyuncularından biri Apple. Şirketin dijital müzik platformu Apple Music geçen haziran ayında 100'ün üzerinde ülkede hizmet vermeye başlamıştı. Ve geçen süre içinde 10 milyon ücretli kullanıcı sayısına ulaştı.

30 MİLYON ŞARKI

Ve gelelim en yeni gelişmeye. Apple Music artık Türkiye'de. Servis, perşembe akşamı saat 21.00'de Türkiyeli kullanıcıların hizmetine açıldı. Bu haberi, çarşamba günü kısa bir telefon görüşmesi yapma fırsatı bulduğum iTunes International Başkan Yardımcısı Oliver Schusse'den bizzat öğrenmek de oldukça heyecan vericiydi. Müzik sektörünün güçlü oyuncuları arasında gösterilen Schusse, Apple Music'in Türkiye'de üç aylık ücretsiz deneme süresi ile yayınlanmaya başlayacağını söyledi. Deneme süresinin sonrasında servis aylık 9.99 TL kişisel ve 14.99 TL aile planıyla kullanımda olacak. Servise iPhone, iPad, iPod Touch, Mac, PC, Apple TV ve Android telefonlarla ulaşmak mümkün olacak. Kataloğunda 30 milyondan fazla şarkı bulunan Apple Music, Türkiye pazarına Demet Akalın'dan Gülşen'e, Ceza'dan Sıla'ya kadar birçok ünlü ismin şarkılarının yer aldığı zengin bir içerikle giriyor. Türkiye için özel hazırlanmış halk müziği ve sanat müziği bölümleri de bulunuyor. Servisin iddialı olduğu özelliklerinden biri de canlı yayın yapan radyosu Beats 1. BBC Radio One'dan tanıdığımız efsane isim Zane Lowe Los Angeles'tan, Ebro Darden New York'tan, Julie Adenuga ise Londra'dan yayınları gerçekleştiriyor. Programlara Pharrell Williams, Drake, Haim gibi ünlü isimler konuk oluyor. Schusse'ye "Bir gün Zane Lowe'ın Türkiyeli bir müzisyenin şarkısını çaldığını duyabilecek miyiz?" diye sorduğumda, yanıtı olumlu oluyor. Schusse platformdaki çalma listelerinin nasıl hazırlandığı hakkında da kısa bir bilgi verdi. Indie rock'tan folk ve funk'a kadar çok çeşitli türlerde şarkıların yer aldığı Apple Music'te çalma listeleri uzman küratörler tarafından hazırlanıyor. İşbirliği içinde oldukları küratörler arasında Pitchfork, NME, Q Magazine, Rolling Stone gibi önemli müzik dergileri ve internet siteleri, XL Recordings, Rough Trade gibi plak şirketleri de var. Yasal ve bilinçli müzik paylaşımına olanak veren bu platformların sayısının artması elbette sevindirici bir gelişme. Müziğe daha rahat ulaşıyor, bize dayatılanı değil, seçtiğimiz, sevdiğimiz müziği dinleme fırsatı buluyoruz. Müziğin geleceği umut vaat ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.