Giriş Tarihi: 16.04.2016

Ailemiz için mutfağa giriyoruz

Beş ülkede yapılan araştırmaya göre mutfağa girmemizin nedeni aile hayatını yaşatmak. Türkiye, mutfağa kişiliğini yansıtma konusunda ilk sırada yer alırken, en çok masa düzenlemesini sevdiğimiz de ortaya çıktı

İtalya deyince insanın aklına çıtır çıtır pizzalar, farklı soslarla lezzetlenen makarnalar ve kremasıyla gönülleri fetheden tiramisu geliyor. İtalyan atasözü hepimizin malumu: "Evin kalbi mutfakta atar." Konuyla ilgimizin nedeni de mutfakla ilgili en önemli fuarlardan biri olan Eurocucina Mutfak Eşyaları Teknoloji Fuarı İtalya'nın kuzeyindeki Milano'da düzenlenmesi. Biz de oradaydık ve mutfaktaki son trendleri öğrendik. 40 yıldan uzun zamandır yapılan köklü bir fuar bu. Mutfağın her aşamasındaki sektör temsilcileri, yeni tasarımlarını, gelişen teknolojilerini burada görücüye çıkarıyor. Sektör gelişirken mutfağa girenler de değişiyor. Yemek ve mutfak kültüründe yeni tarif denemeleri, mevcut yemeklere yaratıcılığın yansıtılması, yapılanların sevdikleriyle paylaşılması giderek öne çıkıyor. Yemek yapmak bir tutkuya, bir keyfe dönüşmüş durumda. Sosyal medyanın bu durumdaki payı da oldukça yüksek. İnsanlar yağlı boya bir tablo yapar gibi mutfaktaki tüm hünerlerini bolca sergiliyor. Eurocucina Mutfak Eşyaları Teknoloji Fuarı'nda araştırmalar, anketler de açıklanıyor. Bu kez, değişen mutfak kültürü üzerine yapılan bir araştırmanın sonuçları dünya basınıyla paylaşıldı. Whirlpool Corporation'un öne çıkan markalarından Hotpoint'in gerçekleştirdiği araştırma için Türkiye, İtalya, Fransa, Rusya ve İngiltere'de, evde yemek yapan üç bin kişiyle görüşüldü.
HAZIRLIĞI SEVİYORUZ
Anket katılımcılarına neden mutfağa girdiklerinden yemek pişirmenin hangi aşamasını sevdiklerine kadar çeşitli sorular yöneltildi. Araştırmanın çarpıcı sonucuna göre mutfağa girme nedeni aile hayatını desteklemek, aile ve arkadaşlara daha çok vakit ayırmak. Araştırmaya katılanların yüzde 40'ı bu yanıtı veriyor. Türkiye bu konuda yüzde 43 gibi bir oranla ilk sırada yer alıyor. Araştırma yemek yapan Türklerin kişiliklerini mutfağa yansıttığını da ortaya koyuyor. Kendi düşüncelerini rahatlıkla mutfakta uygulayan Türkler bu konuda da (yüzde 43) ilk sırada. Türkiye'yi, İtalya (yüzde 37) ve İngiltere (yüzde 21) takip ediyor. Başka bir merak konusu da, yemek yapanların en çok hangi aşamada keyif aldıkları. Katılanların çoğunluğu (yüzde 38'i), yemek pişirmenin hazırlık evrelerinden yani tarif aramaktan ve doğru malzemeler için alışveriş yapmaktan keyif aldıklarını söylüyor. En çok sevilen ikinci kısım ise, yüzde 23'le kesme, doğrama, karıştırma gibi hazırlık bölümü. Türkiye'de ise en sevilen aşama yemeğin servis edilmesi ve masa düzenlenmesi. Mutfaklarıyla öne çıkan Türkiye ve İtalya'da insanlar yemek pişirme sürecinin ne anlam ifade ettiği konusunda aynı fikirde. İki ülkede de katılımcılar yemek pişirme sürecinin aile ile paylaşılan bir zaman olduğunu düşünüyor. Fransa ve İngiltere de ise, bu süre huzur verdiği için seviliyor.
FRANSIZLAR GELENEKSEL
Yemek pişirme alışkanlığında da değişiklikler öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 23'ü yemek pişirmenin ve yemenin haz verdiğini düşünüyor ve keyif peşinde koşuyor. Ailelerinin favori yemeklerini pişirmeyi seven ve sürekli geleneksel tariflere geri dönen gelenekçiler ise yüzde 22 ile ikinci sırada geliyor. Bu sonuç yemek ve mutfağın keyfe dönüştüğünün kanıtı. Bu noktada İtalyanlar'ın büyük oranda keyif peşinde, Fransızlar'ın ise geleneksel tarif arayışında olduğu ortaya çıkıyor. Fransa, İngiltere, Türkiye ve Rusya'da ankete katılanların beşte biri, İtalya da ise dörtte biri, yemek pişirmeyi hobi ya da boş vakitlerde yapılacak keyifli bir aktivite olarak değerlendiriyor. İtalyanların yüzde 11'i, Fransızların ise yüzde 18'i yemek pişirmeyi yaşamı sürdürmek için gerekli bir aktivite olarak görüyor.
EN ÇOK VAKİT GEÇİRİLEN YER
Fuarda, Whirlpool Corporation İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Esther Berrozpe Galindo, Türkiye'den giden gazetecilerin sorularını yanıtlayarak, Türkiye'deki mevcut markaları Hotpoint'i büyütme hedefiyle yol aldıklarını açıkladı. "Arkadaşlarımıza ve ailemize sevgimizi göstermenin bir yolu da yemek yapmak" diyen Galindo mutfağın birleştirici gücünün altını çiziyor: "Mutfaklar artık daha çok doğrudan evlerin içine, salonlara açılıyor. Giderek daha fazla insanların birlikte vakit geçirdiği, evlerimizde birleştirici bir yer haline geldi. Bu nedenle tüm beyaz eşyaların birbiriyle uyumlu olduğu, yüksek kapasiteli, esnek ürünler tercih ediyoruz. Amaç, kullanımı kolaylaştırmak. Çünkü görüyoruz ki insanlar artık mutfaklarında daha fazla vakit geçiriyor. Çoğu ülkede kaybolan bu trendin geri döndüğünü görüyoruz."
TÜKETİCİNİN KALBİNDE OLMAK İSTİYORUZ
Whirlpool Corporation'un Türkiye Ülke Müdürü Gabriele Esposito yerelleşmenin öneminden bahsediyor: "Yerelleşmeye inanıyoruz. Her zaman farklı ülkelerin alışkanlıklarına uygun ürün tasarlamak gibi bir esnekliğimiz var. Mesela çay makinesini Türkiye'ye özel yaptık. Izgara ve tost makinesi de sadece Türkiye pazarı için yaptığımız bir ürün. Türkiye'de hem tüketicinin hem de evinin kalbinde olmak istiyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.