Cumartesi 07.05.2016

Fitness koleksiyonlarında yıldız ışıltısı

Hollywood’un ünlü isimlerini boşuna sokakta spor giyim kıyafetleriyle görmüyoruz. Yıldızlar spor markalarıyla yaptıkları anlaşmalarla milyon dolarlar kazanıyor. Spor giyimin bu kadar büyümesiyse sektörün yıllık milyar dolarlarla ölçülmesini sağlıyor

Moda dünyasında şöhretli bir ismin elini değdirdiği alan kesinlikle altın çağını yaşıyor. Dev tekstil ve moda şirketlerinin mesailerinin bir kısmı da sadece ürettikleri yeni koleksiyonları en popüler isimle bir araya getirmekten oluşuyor. Bir dönem parfüm, bir dönem mücevher, bir dönem kapsül koleksiyon hazırlayan hatta makyaj malzemesinden mücevhere kadar birbirinden farklı pek çok alanda markalarla işbirliği yapan şöhretli isimlerin kendilerini gösterdikleri son alansa fitness dünyası...
MİLYAR DOLARLIK ENDÜSTRİ
Fit vücutlarını korumak, performanslarını en yüksek seviyede tutmak için düzenli olarak spor yapan şarkıcı ve oyuncular spor giyim koleksiyonu hazırlayan markaların yeni mankenlerine dönüştü. Sadece sporcularla yaptıkları anlaşmalarla yeterince geniş bir kitleye ulaşamayacaklarını fark eden spor giyim markaları sosyal medya takipçileri milyonlarca kişiye ulaşan ünlü şarkıcı ve oyuncularla ortak çalışmalar yapmaya başladı. Bu durumdan her iki taraf da çok memnun. Şöhretler milyon dolarlık anlaşmalara imza atarak servetlerine servet katıyor. Ancak tüm bir spor giyim endüstrisi de yıldızların elinin değmesi sayesinde dev bir büyüme yaşıyor. Euromonitor International, spor giyimin 2013-2014 yılları arasında yüzde 4 büyüdüğünü ve 81.7 milyar dolarlık dev bir sektör haline geldiğini belirtiyor. NPD Group ise Haziran 2014 ve Haziran 2015 arasında kadın spor giyimin yüzde 9'luk bir büyüme yaşadığını belirtiyor.

GÜNLÜK HAYATTA
Euromonitor International için analizler yapan David McGoldrick, "Spor giyim kıyafetleri sadece spor salonlarında giyinseydi böyle bir büyüme yaşanması imkansız olurdu. Oysa markalar sosyal medyada popüler olan yıldız isimlerle yaptıkları anlaşmalar sayesinde koleksiyonlarının günlük hayata sızmasını sağladı. Artık bir kafede altında spor ayakkabısı, üzerinde tayt elinde on binlerce dolar değerinde lüks bir çantası olan bir kadın gördüğümüzde şaşırmıyoruz. Bu popülarite moda dünyasının, spor giyim sektörünün inanılmaz bir şekilde büyümesini sağlıyor" yorumunda bulunuyor. İki taraf arasında yapılan anlaşmalar çok çeşitli. Genel olarak bir marka şöhretli bir ismin tüm spor giyim dolabını oluşturuyor. Bu parçaları giymesi, sosyal medyada paylaşması ya da gazetecilerin bulunduğu ortamlarda görünmesi karşılığı belirli bir yıllık anlaşma yapıyor. Ancak şöhretli ismin popülaritesi daha da üst boyuttaysa marka doğrudan bu isimle marka yüzü olması yönünde bir anlaşma yapıyor. Aynı Puma ve Kylie Jenner arasında olduğu gibi. Ya da şöhretli ismin marka sözcüsü olması yönünde bir anlaşma yapılıyor.
FİYATLAR YÜKSEK
Marka, eğer çok popüler bir isimle ortak bir çalışma yapmak istiyorsa bu genelde özel bir koleksiyon çalışması oluyor. Rihanna'nın Puma'nın kreatif direktörü olması, Beyonce'nin Topshop için özel bir spor giyim koleksiyonu hazırlaması, Kanye West'in Adidas için koleksiyon yapması da buna bir örnek. Ancak bu endüstriden daha da büyük pay almak isteyen Kate Hudson'ın Fabletics isimli bir spor giyim markası kurması ise bu sektörün ne kadar popüler olduğuna çok iyi bir örnek. Hudson firması hakkında, "Sadece spor salonlarında giyilmeyecek, hayatınızın her alanında rahatlıkla kullanabileceğiniz bir koleksiyon hazırladık. Bu firmanın fiyatlarının ulaşılabilir olmasına özellikle dikkat ettik. Çünkü çoğu firma-yıldız ortaklığından oluşan koleksiyonun inanılmaz pahalı olduğunu hepimiz biliyoruz. Çok da kaliteli olmayan ancak yıldız ismin popülaritesinden ve etkinliğinden güç alan bu ortaklıkların fiyat etiketlerine ben bile çoğu zaman inanamıyorum" diyor. Ancak yıldızların gücüyle bir ürünün daha geniş bir kitleye ve daha kolay bir şekilde tanıtılabildiğini kabul etmeyen yoktur herhalde.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.