Giriş Tarihi: 7.5.2016

Zengine sınırsız hizmet

Cruise seyahatinden eğlence parkına farklı sektörlerde hizmet veren şirketlerin hedefinde zengin müşteriler var. Ayrıcalıklar çağında artık herkes aynı gemide değil

NorwegIan Cruise şirketinin en yeni gemisi Escape, vaat ettiği göz kamaştırıcı hizmetlerin ve aktivitelerin yanı sıra kapısı kilitli özel bölümüyle de dikkat çekiyor. Gemi denize açıldığında 4 bin 200 yolcu, söz konusu kilitli kapının ardında neler olup bittiği hakkında hiçbir fikri olmadan seyahat edecek. 275 elit yolcu ise kalabalıktan uzak, adeta vahaya benzeyen Haven adlı bu bölümde yolculuk boyunca kendilerine özel havuzun, güneşlenme güvertesinin ve restoranın keyfini doyasıya çıkaracak. 24 saat hizmet veren uşak hizmeti de bir diğer artısı. Haven yolcuları gemideki şovu izlemek istediklerinde ellerindeki altın rengi anahtar kart sayesinde en öndeki koltukları rezerve edebilecekler. Gemi limana yanaştığında önce onlar karaya ayak basacak. Bu ayrıcalığın maliyetine gelince. New York Times'ın haberine göre bir haftalık gemi yolculuğu için normal yolcuların 3 bin dolar, Haven yolcularının ise 10 bin dolar ödeyeceği tahmin ediliyor.
ZENGİN DAHA ZENGİN
20. yüzyılda Titanic'te farklı sınıflarda seyahat eden yolcular metal kapılarla birbirinden ayrılıyordu. 19. yüzyılda Fransız demiryolları üçüncü sınıf vagonlara çatı koymama kararı almıştı. Amaç, yolcuları birkaç frank fazla verip ikinci sınıf vagonlarda seyahat etmeye ikna etmekti. Tarih içinde ne sınıfsal farklılıklar ortadan kalktı, ne de şirketlerin farklı sınıflara yönelik hizmetleri. Tek fark, zenginin daha da zenginleşmesi ve şirketlerin söz konusu ultra zenginlerin daha fazla para harcamasını sağlamak için hizmetlerinde ve sağladıkları ayrıcalıklarda sınır tanımayan bir noktaya gelmiş olması. Delta Havayolları, elit müşterilerinin uçak değiştirirken terminaller arasındaki yolculuklarını Porsche otomobille yapmalarını sağlıyor. Geçen haftalarda da Walt Disney World, kalabalıktan hoşlanmayan üst düzey müşterileri için kapanış saatinden sonra eğlence kompleksine girme ayrıcalığı yani onlara kendi krallıklarını yaşama hakkı tanıdı. Elbette belli bir ücret karşılığında... Royal Caribbean cruise şirketi ise elit misafirlerini Haiti'deki özel tatil köyündeki dışarıya kapalı plajinda ağırlıyor. Yine Royal Caribbean, mayısta başlattığı Royal Genie programıyla en yüksek harcama yapan müşterilerine kişisel asistanlık hizmeti sunuyor. Royal Genie ekibi, yolculuk öncesi elit müşterilerle ilgili araştırma yapıyor, onların beğenilerini öğreniyor. Sonrasında da ilk gün odalarına en sevdikleri kokteyli göndermek gibi küçük jestler ve sürprizler yapıyor. Ayrıca restoran rezervasyonu, bavul taşıma, kuru temizleme gibi konularda da yolculuk boyunca asistanlık görevi üstleniyor. Lüks gemi seyahati şirketlerinden bir diğeri Crystal Cruises gelecek yıl hizmetlerini gökyüzüne taşımaya hazırlanıyor. 300 kişilik Boeing 777 model uçağı yeniden dizayn ederek 52 misafir ağırlayacak hale getiren şirket, elit yolcularını 14 ya da 28 gün süren dünya seyahatlerine çıkarmayı planlıyor. Yolculuğa dünyanın en lüks otellerinde konaklama, Michelin yıldızlı restoranlarda yemek yeme ve unutulmaz yerel eğlenceler dahil.
SINIRLARI ZORLAMAK
Zengin kesimin ayrıcalık isteği yeni bir durum değil. Ama günümüzde artık şirketler internet sayesinde jet set'in ne istediğini daha iyi biliyor ve onları psikolojik olarak harekete geçirecek noktalardan haberdar. Hedef, sınırsızlık ve aşırılıkta gidilebilecek son noktayı zorlamak...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.