Cumartesi 30.07.2016
Son Güncelleme: Cuma 29.07.2016

Stil oyunları

Dünyanın önde gelen moda tasarımcıları ve spor giyim markaları olimpiyat heyecanını dev bir fırsata çevirdi. Birbirinden iddialı modacı ülkeleri için kıyafet tasarladı. Böylece cuma günü başlayacak oyunlar resmen dev bir podyum havasında geçecek

Olimpiyatlar için geri sayım başladı... Cuma günü başlayacak oyunlarda 206 ülkeden 10 bin 500 sporcu yarışacak. Ancak yarışların sadece sporcular arasında geçeceğini sanıyorsanız çok yanılıyorsunuz. Dünyanın önde gelen spor giyim markaları ve modaevleri 6 bin saatlik yayınla 3.6 milyar insana ulaşma şansını tabii ki es geçmedi. Yani olimpiyatlar birbirinden iddialı markanın katılımıyla resmen dev bir podyuma dönecek. Polo Ralph Lauren'in Amerika için, Dsquared2 markasının Kanada için, Stella McCartney x Adidas'ın İngiltere için, Lacoste'un Fransa için, H&M'in İsveç için ve Christian Louboutin'in Küba için tasarladığı giysiler göz alıcı. Tasarımcıların bir kısmı spor giyim koleksiyonlarını hazırlarken bir kısmı da sporcuların açılış ya da kapanış törenlerinde giyecekleri kıyafetleri tasarladı.
TURKUVAZ RENK VE ÖZEL KUMAŞ
Türkiye'nin olimpiyat resmi spor kıyafetlerini dünyanın önde gelen bir spor giyim firması hazırladı. Spor Bakanlığı, aylar süren hazırlık süreci öncesinde markaya gerekli olan tüm detayları ve özel tasarlanmış logo ve baskı görsellerini iletti. Baskıda lale ve alev desenlerine yer verildi. Kırmızı ve Turkuvaz renkleri ağırlıklı olarak kullanıldı. Eşofmanlarda mikro fiber ve dalgıç kumaşlar tercih edildi. Sporcular tarafından giyilecek her bir parçanın ağırlıkları özel olarak belirlendi. Eşofman takımları, tercih edilen kumaşların cinsine göre 100 ve 260 gram olarak tercih edildi. Seramoni kıyafetleri de Spor Bakanlığı tarafından şekillendirildi. İlgili firmalardan kıyafetlerin kumaş ağırlığının 190 gramı geçmemesi istendi. Pamuk ve elastan kumaşlar tercih edildi. Cekette renk olarak da lacivert, mavi ya da indigo renk tonları,pantolonlarda ise bej ve taş renk tonları kullanıldı. Aynı şekilde takımın yol kıyafetlerine de ayrı bir özen gösterildi. Uzun uçak yolculuğu sırasında sporcuların rahat edebilmesi için doğal kumaşlar kullanılan rahat bir tasarıma sahip kıyafetler tercih edildi. İngiltere'nin spor giyim kıyafetlerinin tasarımı İngiliz tasarımcı Stella McCartney'e emanet. Adidas markası için yıllardır spor giyim koleksiyonları hazırlayan McCartney, adidas ile birlikte ülkesi için hem kraliyet geleneğine vurgu yapan hem de teknolojinin son gelişmelerinden yararlanılarak hazırlanmış bir koleksiyon ortaya koydu. İngiltere'nin 2012 yılındaki olimpiyat giysilerinden yüzde 10 daha hafif üretilen giysiler, titanyum liflerinin kullanılmasıyla ısıyı vücuttan uzak tutuyor,ve alüminyum soğutma sistemiyle vücudu serinletiyor. Böylece Rio'nun ekstrem sıcağından sporcuların etkilenmemesi amaçlanıyor. Ayrıca yeni teknoloji sayesinde tüm giysiler yüzde 10 daha hafif.
LOUBOUTIN İMZASI
Chanel, 1953 devriminden sonra Küba'daki ilk defileyi düzenleyerek tüm dünyanın gözünün ülkeye çevrilmesini sağlamıştı. Mayıs ayındaki defile sonrası şimdi de ülke olimpiyatlardaki kıyafetleriyle çok konuşulacak. Çünkü ülkenin 120 sporcudan oluşan ekibini Christian Louboutin giydiriyor. Loubotin'e tasarımlarında eski bir profesyonel hentbol oyuncusu Henry Tai yardımcı oldu. Ekibin kapanış törenindeki giysilerini hazırlayan Louboutin, ülkenin bayrağına ve renklerine gönderme yapan bir koleksiyon hazırladığını ve koleksiyonun birçok eski ve yeni Kübalı atlet tarafından onaylandığını söylüyor. Fransa'nın spor giyim koleksiyonlarını Lacoste markası hazırladı. Kreatif direktörlüğüne Felipe Oliveira Baptista'nın geçmesinden sonra moda haftalarında da dikkat çeken bir markaya dönüşen Lacoste, yıllardır spor giyimde ulaştığı tüm teknolojik bilgi birikimini bu koleksiyonda kullandı.
ARMANI'DEN ÖZEL KOLEKSİYON
Kanada'nın olimpiyat takımının kıyafetlerini üretmekle görevlendirilen Kanada'nın ünlü Hudson's Bay şirketi, koleksiyon hazırlanması için DSquared2 modaeviyle işbirliği yaptı. Modaevinin ikiz tasarımcıları Dan ve Dean Caten Kanada için oldukça iddialı bir koleksiyon hazırladı. Kanadalı sporcuların açılış töreninde giyeceği bu kıyafetler teknik detaylarla zenginleştirilmiş oldukça iddialı parçalardan oluşuyor. İtalya'nın ekibi için koleksiyon hazırlama göreviyse ülkenin önde gelen tasarımcılarından Emporio Armani'ye verildi. Armani'nin sahibi olduğu EA7 spor giyim markası etiketiyle üretilen kıyafetler tam olarak İtalyan şıklığını yansıtıyor. İtalyan bayrağına gönderme yapılan spor ayakkabılar, fermuarlı iddialı ceketler hazırlayan Armani, spor giyim, açılış ve kapanış törenlerinin tüm kıyafetlerini de hazırladı. Son dönemde özellikle dünyaca ünlü tasarımcı ve modaevleriyle yaptığı işbirlikleriyle dikkat çeken İsveç markası H&M, İsveç'in olimpiyat takımı için özel bir koleksiyon hazırladı. Koleksiyon, İsveç Olimpiyat ekibinin önerilerinden yararlanılarak hazırlandı ve kampanyada sporda veya hayatta kendi zaferlerini kazanmış ilham verici kişilikler yer aldı. H&M Tasarım ve Kreatif Direktörü Pernilla Wohlfahrt, "Bu koleksiyon mükemmel bir stile sahip performans ürünlerinden oluşuyor. İsveç Olimpiyat ekibinin önerileri, koleksiyonu yaratma sürecinde son derece değerli oldu. Sonuçta ortaya, herkesin giyebileceği modaya uygun ve teknik spor giysiler çıktı" diyor.
RALPH LAUREN HAZIRLADI
Amerika'nın olimpiyatlardaki açılış ve kapanış töreni kıyafetlerini Polo Ralph Lauren hazırladı. Nike da ülkenin spor giyim koleksiyonuna imza attı. Ralph Lauren ekibi sporcuların beyaz-lacivert ve kırmızı renkler arasında istedikleri kombinleri yapmasına olanak veren bir koleksiyon hazırladı. Ayrıca çanta, ayakkabı ve kemer gibi aksesuvarların da istenilen kombine göre seçilmesine olanak tanındı. Nike de spor giyim kıyafetlerinin olabildiğince sade ancak teknolojik açıdan en gelişmiş modeller olmasını sağladı. Çin de tarihinde ilk kez ekibinin kıyafetlerini bir moda tasarımcısına emanet etti. Masha Ma, Çin spor giyim markası Anta ile oldukça iddialı bir koleksiyon hazırladı. Tasarımlarını Paris merkezli olarak tüm dünyayla buluşturan genç tasarımcı, "Ülkemde ilk kez olimpiyat oyuncularının kıyafetleri bir tasarımcıya emanet edildi. Bu benim açımdan gurur verici. Dünyanın dört bir yanından gelen ülkeler olimpiyatlarda sadece sporcularının başarılarını değil, marka ve tasarımcılarının da iddiasını ortaya koyuyor" diye konuştu.
SOKAKLARI OLİMPİYAT RUHU SARACAK
Tabii ki olimpiyatlarda bir ülkenin atletlerini giydiren marka ve modaevleri dünya çapında inanılmaz büyük bir prestije sahip oluyor. Olimpiyat logosunu kullanma hakkı da ancak sponsorluk anlaşmalarıyla mümkün oluyor. Ancak tabii ki birçok firma dünyayı kasıp kavuran olimpiyat heyecanından ilham alarak koleksiyonlar çıkarmaktan da geri kalmıyor. Mesela Amerikan markası Old Navy, ülkenin bayraklarının renginde ve 84 yılındaki formalarından esinlenerek özel bir koleksiyon hazırlayıp satışa sundu. Olimpiyatlarda özel bir sponsorluk bağı bulunmayan Under Armour markası olimpiyatlarda yarışan marka yüzü Michael Phelps'in yer aldığı reklamlarla olimpiyat heyecanından yararlanıyor. Aeropostale markası da altın madalyalı olimpiyat sporcusu Aly Reisman'ı eni koleksiyonunun yüzü yaptı. Tabii ki markaların olimpiyat ruhunu satış grafiklerine taşımasına yardımcı olan önemli bir de etken var. Birkaç yıldır popüler olan spor giyim trendi bu sezon da güncelliğini sürdürüyor. Stil uzmanı Anna de Souza, "Bu sene moda tasarımcılarının imzasını taşıyan iddialı olimpiyat koleksiyonları var. Bunun da etkisiyle bir ay boyunca sokaklarda olimpiyat ruhundan esinlenerek giyinen insanlar göreceğjz" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.