Cumartesi 13.08.2016
Son Güncelleme: Cumartesi 13.08.2016

İlk tasarımlarımızı pazarda sattık

Onlar Karl Lagerfeld tarafından desteklenen tek Türk blogunun kurucuları. Yasemin Öğün ve Ayşegül Afacan moda eğitimi alırken açtıkları blog sayesinde bir marka yarattı. İlk tasarımlarını Bebek Şenliği’nde satan ikili şimdi de gözlerini dünya pazarına dikti

Yasemin Öğün, Ayşegül Afacan... Tanıyor musunuz bu iki ismi? Eğer sosyal medyaya, modaya, blog'lara, Instagram'da stil takip etmeye meraklıysanız tabii ki tanıyorsunuzdur... Eğer isimler size yabancı geldiyse Moda Tutkusu desek... Mybestfriends desek... Biri 1979, diğeri 1981 doğumlu iki genç ve başarılı kadın Öğün ve Afacan... İkisi de üniversitede işletme eğitimi almış. Profesyonel yaşamdan uzaklaşmaya karar verdiklerinde de yolları İstanbul Moda Akademisi'ne düşmüş. Yıl 2009... Yeniden öğrenciliği tattıkları o yıl başlamış arkadaşlıkları. Ortak moda tutkuları ve zaman içinde gelişen arkadaşlıkları aynı yıl kurdukları modatutkusu.net isimli blog'larıyla ilk meyvesini verdi. Tüm dünyada moda blog'larının yavaş yavaş ortaya çıktığı o yıl onlar da moda serüvenlerine start vermiş oldular. 2011 yılında Mybestfriends Moda ve Tasarım Stüdyosu'nu hayata geçirerek kendi markalarını yarattılar. Bir blog'dan yola çıkarak arkalarında aile desteği olmadan, doğrudan tekstil işinden gelmeden samimi, gerçek bir moda hikayesine başladılar. Okullarını bitirirken hazırladıkları 25 parçalık koleksiyonu aynı yıl pazar mantığıyla düzenlenen Bebek Şenliği'nde satışa çıkarmaya karar verdiler. Bu satış günü moda konusunda emin adımlarla ilerleyeceklerinin de ilk sinyalini vermiş oldu. Şenlikte üstlerindeki kıyafetlere kadar getirdikleri her şeyi satmalarının üzerinen tam beş yıl geçti. Markaları şu an Nişantaşı'ndaki showroom'larında, Brandroom ve Harvey Nichols'ta dünyaca tanınan tasarımcıların koleksiyonlarıyla birlikte satılıyor. Bu sonbaharda markalarının beşinci yaşı şerefine defile düzenlemeye hazırlanan iki arkadaş bir yandan da Love My Body markası için bir kapsül koleksiyon hazırlıyor. Sonbahar-kış sezonuyla birlikte dördüncü koleksiyonları satışta olacak... Bir blog'la yola çıkıp bu noktaya gelebilen Türkiye'deki tek ikili Öğün ve Afacan... Karl Lagerfeld tarafından da yetenekleri fark edilen ve ünlü tasarımcının dünyada düzenli iletişim halinde olduğu altı blogger arasında yer alan ikiliyle moda serüvenlerini konuştuk:
10 YIL SONRASINI HAYAL EDİYORUZ
- 2009'da moda blog'unuzu kurduğunuz zaman bir markanızın olacağını, bir firmayla özel koleksiyon çalışması yapacağınızı tahmin ediyor muydunuz?
- Yasemin Öğün: Çocukluğumdan beri bir markamın olması en büyük hayalimdi. Ayşegül de aynı şeyi hayal ediyordu. Bir markamız var ve bir yandan da büyük bir tekstil firması için koleksiyon hazırlıyoruz. Çok güzel tabii ki ama biz şimdiden 10 yıl sonrasını hayal ediyoruz ve onun için çalışıyoruz. Esas hedefimiz Mybestfriends'in dünyanın farklı noktalarında satılması. Eylül ayında görüşmelerimiz başlıyor.
- Tüm dünyada büyük firmaların bile zor bir dönemden geçtiği günlerdeyiz. Markanızın başarılı olmasının sırrı nedir sizce?
- Y.Ö: İkimiz de işletme eğitimi aldık ve yıllarca da yönetici olarak çalıştık. Bunun üzerine tasarım eğitimi aldık. Bir de blog'umuz ve Instagram sayfamızda kendi tarzımızın, tasarımlarımızın bir çeşit mankenliğini yapıyoruz ve kadınların nelere ilgi gösterdiğini, görüyoruz. Sürekli kamuoyu yoklaması ve tüketim trendleri yapıyor gibiyiz. Şu an Mybestfriends'in tasarımlarını ürettiğimiz özel bir atölyemiz var. Yaklaşık 13 kişi çalışıyor. Kumaşımızı seçiyoruz, en iyi aksesuvarları buluyoruz ve dikim sürecinde de işin içindeyiz. 360 derece bu işin içindeyiz yani... Fiyat belirlemeyi, üretimi talebe göre yapmayı, müşterinin nabzını tutmayı biliyoruz. Sanırım hepsi bir arada başarılı olmamızı sağladı.
- Ayşegül Afacan:
Aslına bakarsanız çok çalıştığınız zaman başarı kaçınılmaz oluyor. Hedeflerimiz hep büyük oldu. Allah'ın da yardımıyla attığımız her adımda başarıyı yakaladık. İlk beş yılımızda çok şey öğrendik, şimdi esas bundan sonra çok daha büyük adımlar atacağız.
- Love My Body ile de dördüncü sezonunuza giriyorsunuz. Böyle bir işbirliğini bu kadar uzun süredir yapan pek kimse yok...
- A.A: Kendi markamızın fiyatları tabii ki daha yüksek. O yüzden daha geniş kitlelere ulaşmakta zorlanıyorduk. Love My Body ile tam da bunu yaptık. Sokak stiline uygun iddialı bir jean koleksiyonu hazılıyoruz. Kalıplarımız gerçekten iyi. Bacak boyunuzu uzatacak, kalça ve basenlerinizi küçük gösterecek, cildinizi sıkı tutacak jean'ler ve iyi kumaştan hazırlanan ve jean'lerle birlikte giyebileceğiniz üstler. Tişörtlerimizin, bu sezon ilk kez hazırladığımız kazaklarımızın beğenileceğini düşünüyoruz.
- İlk tasarımlarınızı Bebek Şenliği'nde sattınız, nasıl karar verdiniz şenliğe katlımaya?
- A.A: Okulun bitmesine iki hafta vardı. Bitirme koleksiyonumuz hazırdı. Kendimizin aradığı ama bulamadığımız şeyler tasarlamıştık. Günlük ipek bir atlet mesela... Blog'da da giydiklerimizi nereden aldığımızı sürekli soruyordu takipçilerimiz. Kendi yaptığımız şeyleri satın almak istiyorlardı, nereden satın alabileceklerini soruyorlardı. Herkes bizim gibi sade, günlük hayatta giyebileceği, şık, iddialı ve iyi kumaştan hazırlanmış kıyafetlerin peşindeydi. Yani bir talep vardı. Bebek Şenliği'ne katıldık. Elimizdekilerin tamamını sattık o gün. Hatta blog'dan duyup gelenler üzerimizdekileri bile istediler.
GİYMEDİKLERİMİZİ PAYLAŞMIYORUZ
- Markanız ve bu özel koleksiyonun satışlarının iyi gittiğini biliyorum. Ancak blog ve Instagram aslında sizin çıkış noktanız... Sizinle aynı yılda, daha sonrasında çok blog, blogger girdi hayatımıza... Ancak her şeyde olduğu gibi o kalabalık gruptan da çok büyük kısmı elendi. Geriye Moda Tutkusu'nun da arasında yer aldığı bir elin parmağını geçmeyecek sayıda blogger kaldı... Nasıl başarılı oldunuz sosyal medyada?
- A.A: Blog bizim için tam bir hobi olarak başladı. Bu kadar başarılı olmasını beklemiyorduk esasında. Bizim için bir çeşit dergi aslına bakarsanız bu blog... Sokak modası yorumlarımız, giyilebilir parçaları paylaşıyor oluşumuz ve kombinlerimiz insanların kalbini çaldı. Takipçilerimiz bizim bir kombinimizi birebir satın alıyor mesela. Hani dergide görüp beğendiğiniz şeyleri satın alırsınız ya aynı bu şekilde bizim blog'umuz da... Ayrıca klasik parçalar satın alıyoruz, parçaları farklı farklı kombinlerde defalarca kullanıyoruz. Her parça bizim dolabımızda ve asla gerçekten giymediğimiz hiçbir şeyle fotoğraf çektirip fotoğrafımızı paylaşmıyoruz. Şu anda da Karl Lagerfeld'in destek verdiği altı moda blog'undan biriyiz. Hatta kısa süre içinde Lagerfeld ile yepyeni bir projemiz olacak.
KARL LAGERFELD BİZİ DESTEKLİYOR
- Blog ya da instagram sayfanız için kaç kişi çalışıyor sizinle?
- A.A: Sadece ikimiziz... Başka kimse yok. Özel fotoğrafçımız da yok. Bence zaten bu samimiyet nedeniyle blog başarılı... Bazen özel çekim fotoğraflarımızı paylaşıyoruz ve emin olun daha az beğeniliyor o fotoğraflar....
- Karl Lagerfel ile ortak çalışmanız...
- Y.Ö:
Dünyada Lagerfeld'in desteklediği altı blogger var. Düzenli olarak kendi el yazısıyla bize notlar ve koleksiyonundan parçalar gönderiyor. Bunları kombinleyip kullanıyoruz. Şimdi de yeni bir proje var. Bizim giydiklerimizi kendi instagram sayfasında paylaşacak, biz de bu anı bekliyoruz heyecanla.
- İkinizin de sekiz yaşında birer çocuğu var.
- Y.Ö:
Onların okula başladıkları döneme denk geldi bizim moda dünyasına adım atmamız. Üç yaşlarına gelene kadar evde onlarla ilgilendik. Şimdi bizim çalışma tempomuzu daha iyi anlıyorlar. Neredeyse dokuz yaşlarına basacaklar. Ofise ya da atölyeye pek bizimle gelmiyorlar. Zaten ikisi bir arada geliyor ve biz çalışırken onlar da birbirlerini oyalıyor diyebiliriz.
MARKAMIZ ÖNPLANDA
- İki kadının birlikte çalışması pek de kolay değildir diye düşünülür. Siz bu kadar zamandır uyum içinde çalışıyorsunuz? Formülünüz nedir?
- Y.Ö: Bir elmanın yarısı gibiyiz. Birbirimizi tamamlıyoruz. Saygı içinde çalışıyoruz. Her şeyi dengede tutmaya çalışıyoruz. Bizim için birimizden birinin önplanda olması önemli değil. Biz markamızın, blog'umuzun önplanda olmasını istiyoruz. Yani amacımız aynı. Bu yüzden de bir gerginlik yaşamıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.