Cumartesi 15.10.2016

İstanbul’a Ankaralı çıkarması

Ankara’nın bağlarında değil ama Ankaralıların mekanlarında gezmeye ne dersiniz! Malumunuz İstanbul’da Ankaralı işletmelerin ağırlığı hissediliyor. Peki ama Ankaralı patronlar bu işi nasıl bu kadar iyi biliyor? Sorduk ve benzeri yanıtlar aldık...

İstanbul eğlence hayatını Ankaralılar yönetiyor... Hemen itiraz etmeye, "Ama bu da var" diye örnekler göstermeye gerek yok... Zira Amerika'yı yeniden keşfetmiyoruz. Genel doğruları konuşuyoruz. Neredeyse her köşe başında, hadi abartmayalım ama en azından en popüler semtlerde bir Ankaralının mekanı karşımıza çıkıyor. Üstelik bu durum yeni de değil. İlk kez 2010'da toplamıştım İstanbul'u eğlendiren Ankaralı patronları. Ama sayıları katlanarak artmaya devam ettiği için eski defterleri yeniden açmak icap etti. Hazır yeni sezonda yenileri de eklenecekken gelin bu işin sırrını çözmeye çalışalım. Ankaralıların ellerinden bugüne kadar hangi markalar çıkmış ve İstanbul'da bu işi nasıl başarmışlar araştıralım.

TRİLYE EFSANESİ GELİYOR
Ankara'ya aşina olanlar Süreyya Üzmez'in meşhur Trilye'sini de bilirler. Izgara ahtapotun isli cam kavanozlarda servis edildiği, fotoğraflarınızın şarap şişelerine yapıştırılıp hediye edildiği Türkiye'nin en nevi şahsına münhasır ve en iddialı balıkçılarından biridir Trilye. Ve şimdi Trilye efsanesi İstanbul'un gözbebeği Bebek'e gelmeye hazırlanıyor. Hem de eskiden The Bar ve Poseidon'un olduğu iki katlı 850 metrekarelik alana... Halihazırda kazma kürek sesleri yükseliyor, açılması nisan başı gibi bekleniyor. Sahibi Üzmez ise iddiasını konuşturuyor: "2017'de dünyanın en iyi balıkçısını açacağız" diyor. "Büyük bir yatırım, korkmuyor musunuz?" deyince de "Ankara Türkiye'nin en zor pazarı. Burada başarılı olan İstanbul'da daha kolay başarır. Türkiye'deki yeme içme sektöründe dönen paranın miktarı 24 milyar TL. Bunun 12 milyarı İstanbul'da" diye yanıtlıyor. Ankara'nın bağlarında değil ama Ankaralıların mekanlarında gezmeye devam ediyoruz. Sırada geçen nisan ayında Kanyon'da kapılarını açan Suvla var. Toplam 192 kişilik oturma kapasitesine sahip mekanının terası öğlen-akşam her daim dolu oluyor. İşin sırrını sahibi Selim Zafer Ellialtı anlatıyor: "Ankara'nın kendine has disiplini ve iş ahlakı vardır. Ankara'da dürüst ve sözünde durarak ticaret yapmayı öğrendik. Orada daha tutarlı ve sebatkar olmayı ve işte başarı için uzun süre sabretmeyi öğrendik. Başarı için iş ahlakı kadar sebat etmek de önemli." Suvla'ya yolunuz düşerse nefis pizzalarının tadına bakmayı bir de Eceabat'tan gelen peynir tatlısını kaşıklamayı ihmal etmeyin. Topaz, Colonie ve Escale'nin Ankaralı sahibi Yücel Özalp 2002'de Niş ile girdiği İstanbul gastronomi hayatına bugün üç farklı markayla devam ediyor. Fine dining konseptindeki Topaz yeni dekorasyonu ve çok daha dinamik menüsüyle ay sonu kapılarını açmaya hazırlanıyor. Karaköy'ün popüler mekanı Colonie geçen hafta açıldı bile. Escale ise Kanyon'un popüler buluşma noktalarından biri. Özalp neden Ankaralı işletmecilerin başarılı olduğunu kısa ve öz anlatıyor: "Ankaralılar sadece yeme- içme sektöründe başarılı değil. Bugün birçok bankanın üst düzey yöneticilerine baktığınızda yine Ankaralı simalar var. Genelinde şöyle değerlendiriyorum. İstanbul büyük bir deniz. Ankara'dan İstanbul'a ise elekten geçip üstte kalan, seçilmiş yani yüzmeyi bilenler geliyor. Seçilmişler geliyor ve burada başarılı olma oranı yüksek oluyor."

HİZMET ODAKLI İŞLETME
Ankara'dan çıkıp sadece Türkiye'de değil dünyada büyüyen bir marka ise Big Chefs. Bugün İstanbul'un farklı semtlerinden Diyarbakır'a, Adana'dan Dubai'ye uzanan bir zincire sahip. Son olarak bu yaz bünyesine kattığı Dorom.Co markasıyla da büyümeye devam ediyor. Markanın yaratıcısı Gamze Cizreli'ye göre başarının sırrı tesadüf değil: "Ankara'dan çıkan ve orada başarılı olan bir marka dünyanın her yerinde başarılı olur. Çünkü siyaset, bürokrasi ve askeriyenin ağırlığı olan bir başkentte siz de işinizi belirli kurallar içerisinde yapıyorsunuz. Biz Ankaralı işletmeciler mütevazı ve hizmet odaklı işletme anlayışına sahibiz" diyerek açıklıyor bunun nedenini.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.