Cumartesi 15.10.2016
Son Güncelleme: Cuma 14.10.2016

Renklerin gücü adına

Kış sert geçecek diyorlar. Yazın ani bitişi ve kışın gelişini renklerin gücüyle karşılamak evinize yepyeni bir ruh getirecek

Yaz yerini sonbahara, rengârenk çiçekler yerini kuru dal ve yapraklara bırakırken her sene olduğu gibi tam da bu zamanda gözümüz daha çok renk görmek istiyor. Evimize, kıyafetlerimize renk katma isteğimiz en üst seviyeye çıkıyor. Renk gözümüzü besleyen en önemli ihtiyaçlardan biri aslında. Güzele bakmanın sevap olduğu gibi yepyeni renklerle dolu bir dünyada yaşamak istemek ve onlara bakmak da sevap olmalı.

FARKLI RENK ARAYIŞI
Her yıl defalarca rengin hayatımızdaki yerinin önemini ve ruhumuzu beslemenin ne kadar mühim olduğunu anlatıyorum ama kendi evimde de aksesuarlar dışında farklı renk arayışlarına giremiyorum. Bir duvarı beklenmedik bir renge boyamak hep aklımda ama cesaret edemiyorum. Bu yıl kesinlikle cesaret edeceğim. Hatta uygulamasını da kendim yapacağım. Geçtiğimiz hafta Jotun, Lisbeth Larsen ve ekibi tarafından yaratılan 2017 renklerini tanıttı. Renkler öyle güzel seçilmiş ki biri mutlaka sizi anlatıyor. Nordik ülkeleri anımsatan "Arctic Grey", hardal sarısı "Dijon Yellow', kahverengiye çalan yeşil "Olive Brown, koyu kırmızı "Heat", yumuşacık "Cashmere" ve İstanbul'dan esinlenilen "Kilim" favorilerim.

KADİFE GİBİ BOYA
Dokulu, kadife gibi bir boya da girmiş koleksiyona; Fenomastic adında. Yumuşacık bir kumaş hissi veriyor. O doygun renklerle de nasıl olabileceğini siz hayal edin. Her renk de o koleksiyona dahil edilmemiş. Minik fırça darbeleriyle kişinin kendisinin bile kolaylıkla uygulayabileceği bir boya. Videosunu izlediğimde çok etkilendim. Yavaş yavaş kuruma aşamaları da gösteriliyor ve boya tam kuruduğunda işte o beklenen kadife efekti oluşuyor.

İLHAM KAYNAĞI KÜLTÜRLER
Her sene trend kahinleri tarafından öne çıkarılan bir takım trendler var ama özellikle duvar rengi yaratmak ilginç ve çok yönlü bir iş. Çünkü duvar rengi tasarlamak çok farklı boyutları olan bir iş. Farklı ışık durumlarında nasıl yansıma yapacağı, mat ve parlak olması durumunda ne sonuç çıkacağını iyi hesaplamak lazım. Ne testler yapılıyor bir rengin ortaya çıkması için! Ve insanların sıkılmadan kullanabileceği renklerin tasarlanabilmesi de ayrı bir konu. Herhangi bir aksesuara benzemiyor duvarın rengi. Ne kadar az bir bölüm olsa da koca duvar sonuçta. Atsan atamaz satsan satamazsın. Renk tasarlamak öyle laboratuvarda otururken olan bir şey değil tabii, ilhamla ortaya çıkıyor. Seyahatlerimiz, baktığımız bir dergi veya okuduğumuz bir kitap hatta yediğimiz bir yemek. Hindistan'a gittikten sonra hardal tonlarına, Norveç'e gittikten sonra parlak sarıya merakım bundan olsa gerek.

İYİ BİR GÖZLEM
Tasarım ekipleri de geziyor, okuyor, deneyimliyor. Öyle çıkıyor bu renkler. Meşakkatli ama bir o kadar da zevkli bir iş. Bize de o renkleri evimize dahil etmek kalıyor. Bu sene karar verdim yapacağım. İyi bir gözlem yapmak gerek. Havaların hâlâ güneşli olduğu şu günlerde gözleme başlayıp karanlık günleri de hesaba katarak seçeceğim rengimi ya da renklerimi. Siz de evinizi dinleyin. Biraz oturup evinizin sesini dinleyince size ihtiyacı olan rengi söyleyecektir.

RETRO SEHPA
Retro havasıyla radyo şeklindeki bu sehpa, açılır kapanır kapağıyla anılarınızı içinde saklamak için birebir. www.zet.com

ŞEKER PEMBESİ
Nude markası için Glass is Tomorrow projesi kapsamında, Adrien Rovero tarafından tasarlanan Sweets koleksiyonu, toz pembe bir sonbahar vaat ediyor. www.nudeglass.com

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.