Cumartesi 22.10.2016
Son Güncelleme: Cumartesi 22.10.2016

1.85 dolara Michelin yıldızlı yemek

1926'dan beri Michelin yıldızı pahalı yemeklerle özdeşleştiriliyor. Ancak dünyanın farklı noktalarında bu yıldızlı yemeklerden kesenize zarar vermeden tatmak mümkün

Her şey Fransız Michelin lastiklerinin satışlarının düşmesiyle başladı. Satışları artırmayı hedefleyen pazarlamacılar, yol üzerindeki restoran ve kafelere gelenler için bir rehber hazırladı. Amaç kara yolu seyahatine özendirmek ve dolayısıyla lastik satışlarını artırmaktı. Fransa'da ilk Michelin kitabı 35 bin adet basıldı. Rehberde haritalar, araba tamircileri, lastik satış merkezleri, oteller ve benzin istasyonları vardı. İşin ilginç yanı ilk kopyada restoran önerileri bulunmamasıydı. Bu rehberlere zamanla restoranlar da eklenince işin boyutu değişmeye başladı. Bugün pek çok şefin hayali bu yıldızlardan birine sahip olmak. Peki ama yıldız puanlaması nasıl yapılıyor?

BİRDEN ÇOK UZMAN TADIYOR
Değerlendirmeyi Michelin tarafından özel olarak seçilmiş gurmeler büyük gizlilik içerisinde yapıyor. Aynı restoran birden fazla uzman tarafından değerlendiriliyor. Yıldızlar üç seviyede belirleniyor. Yani en yüksek derece 3 yıldız ile tanımlanıyor. Her yıldız, bir yıl süreyle geçerli. Bir anda 3 yıldız alınabileceği gibi, kademeli olarak da yükselmek mümkün. Bir ülkede yıldızlı restoran olabilmesi için Michelin rehberinin o ülkede yayımlanıyor olması gerekiyor. Bu yüzden Türkiye'de Michelin yıldızlı restoran yok.

YILDIZI KAYBEDEN ŞEF İNTİHAR ETTİ
Yıldızı alan şef artık bir film yıldızından farksız. Çünkü bu yıldız beraberinde hatırı sayılır bir ses getiriyor. Restoran dolup taşıyor ve aylar sonrasına rezervasyonlar alınmaya başlıyor. Bu unvan o kadar önemli ki kimi zaman şefler için ölüm kalım meselesi. Yıldızını kaybetti diye intihar eden Şef Alain Zick bunun kanıtı. Fakat geçen sene olmayacak bir şey oldu ve Singapurlu sokak yemeği satıcısı Chan Hon Meng 2 dolardan az bir fiyata sattığı soya soslu tavuklu noodle ile Michelin yıldızı kazandı. Chan Hon Meng, Chinatown Complex'de bulunan küçük mekanın sahibi ve tek aşçısı. 30 yıldır aynı yerde sadece iki yardımcısıyla uzayan kuyruklara yemek yetiştirmeye çalışıyor. Noodle 1.85 dolar.
HAVALI AMA UYGUN
6 dolar
TİM HO WAN HONG KONG
Bir tür mantı olarak adlandırılabilecek dim-sum'larıyla ünlü bu restoran Singapur'daki seyyar satıcı listeye girmeden önce en uygun fiyatlı Michelin yıldızlı restorandı. Mekanda dim-sum'ların fiyatı 6 dolar.
9 dolar
TSUTA JAPAN
2015'te Tokyo'daki Tsuta Michelin yıldızı kazanan ilk ramen restoranı oldu. Burada Japon mutfağına özgü, çorba içinde servis edilen bir erişte yemeği olan ramen'in bir tabağına 9 dolar ödemeniz yeterli.
23 dolar
TUJU BRAZİL
Sao Paulo'daki Tuju'da üç farklı yemek servis edilen öğle menüsü klasik Brezilya lezzetleri barındırıyor. Menünün fiyatı 23 dolar.
30 dolar
LİMA İNGİLTERE
Londra'daki Peru restoranı Lima 2014'te Michelin yıldızı kazandı. Çiğ ton balığıyla yapılan ceviche iki tabaklık bir menüde yer alıyor. Menünün fiyatı 30 dolar.
KARA LİSTE DE VAR
Büyük saygınlığına rağmen, Michelin rehberine yönelik eleştiriler de var. En büyük eleştiri, rehberin yıldız vermede ve yıldızları geri almada yavaş hareket edildiği yolunda. Nitekim, Viyana'daki La Pyramide'in sahibi ve şefi Fernand Point 1955'te ölünceye kadar kimse üç yıldızlı bu restoranın kalitesine tek söz söyleyemezdi. Ancak Point ölünce kalite düştü. Yine de restoranın yıldızları yeni kaldırıldı. Ayrıca yıldızı alınan şeflerin medyada sonuçla ilgili yorum yapmaları durumunda Michelin'in bunları kara listeye aldığı da söyleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.