Cumartesi 20.05.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 20.05.2017

Mücevher meraklısıysanız bu altılıya dikkat

Tasarım Tomtom Sokakta etkinliği bitti ama bu etkinlikle hayatımıza giren marka ve tasarımcılar hâlâ aklımızda. Etkinlikte özellikle mücevher dünyasına yeni adım atan ancak farklı ve iddialı tasarımlarıyla herkesi büyüleyen markalar dikkat çekti

Geçen hafta sonu sosyal medyada en çok paylaşılan etkinlik hiç kuşkusuz bu yıl ikincisi düzenlenen Tasarım Tomtom Sokakta oldu... 150'den fazla tasarımcının, 30'dan fazla atölye ve söyleşinin yer aldığı etkinlik için binlerce insan Beyoğlu'ndaki Tomtom Mahallesi'ne akın etti. Pazar günü sona eren etkinlik tüm sokağa ve sokakta yer alan binaların çoğuna yayıldı. Ancak tabii ki tüm etkinliğin kalbi yani tasarımcıların bulunduğu yer Tomtom Garaj'dı...
Yukarı Garaj bölümünde Bahar Korçan, Arzu Kaprol, Ümit Ünal, Lug von Siga (Gül Ağış), Çiğdem Akın gibi tasarımcılar, Adil Işık gibi markalar, Meral Saatçi, Alef Jewelry ve Dialan Pırlanta gibi mücevher firmaları bulunuyordu. Tabii ki bu isimlerin kemikleşmiş müşterileri doğrudan onların standlarına yöneldi. Ancak Aşağı Garaj bölümü tam bir keşif bölümüydü. Birçok genç marka burada koleksiyonlarını sergiledi.
Özellikle takı ve mücevher konusunda geçmişleri henüz beş yılı bulmamış iddialı tasarım markaları vardı. İlk katı gezenler de en çok bu markalar arasında yollarını kaybetti ve alışveriş yaptı. İşte bu markalar arasında gelecekte en sık duyacaklarınız:
LUCE ATELIER
?

Henüz bir yıllık bir marka Luce Atelier. Markayı Maral Yiğit ve Bahadır Bahçeli, özellikle Avrupa'da tasarımlarını daha geniş bir kesime yayabilmek için İtalya'da kurmuş. Birçok internet sitesinde satışları mevcut. Altın ve gümüş üzerine tasarımları bulunuyor. 100 liranın altına da bin liranın üzerine de tasarımları var. Kraliyet sembolleri, chevalier yüzükleri, pave taşlı tasarımlar dikkat çekici...
MİLA TAKI

Mila Takı Tasarım, altıncı yılına girmek üzere. Küçük bir butik atölye. Belki de bu yüzden henüz ismini duymamış olabilirsiniz. Seval Öğ Asan ve Aret Kapu tarafından kurulan markanın tasarımlarını Asan yapıyor. Tüm koleksiyonları tamamen el yapımı. Asan, Kadıköy Anadolu Meslek Lisesi'nde Takı-Tasarım ve Kuyumculuk Bölümü'nün ardından da Marmara Üniversitesi Takı Teknolojisi Bölümü'nde eğitim aldı. Kapu ise Kapalıçarşı'da Ermeni mücevher ustalarının yanında usta-çırak ilişkisi içinde yetişmiş ve kendisinden 'alaylı' olarak bahsediyor. İki ortak, "Design store'larda ismimizin altında koleksiyonlarımızı sergiliyoruz. Nişantaşı'nda yer alan bir corner'da devamlı olarak bulunmaktayız. Daha ağırlıklı olarak yurtdışında degişik platformlarda yer almaya çalışıyoruz. Altın, gümüş ve bronz gibi farklı madenlerle çalışıyoruz. Bu madenlerle birlikte inci, elmas, pırlanta, mercan ve firuze gibi farklı naturel taşlarla çalışıyoruz" diyor. Son koleksiyonları Ant Locality Collection'da karıncaların yaşam alanları ve yuvalarındaki değişik mimari yapısından esinlenmişler.
?LUCKY CULTURE
?

Markanın kurucuları çocukluğunun geçtiği Kapalıçarşı'dan ilham alan Yonca Albayrak ve uzun süre moda sektöründe çalıştıktan sonra mücevher sektörüne adım atan Beste Cesur... Lucky Culture markası 2013 yılında kurulmuş. Ancak Anadolu topraklarından ve bu toprakların tarihinden ilham alan tasarımlar büyüleyici. Nişantaşı'da butiği olan marka gümüş üzerine altın kaplama çalışıyor. Kristaller, Anadolu uygarlıkları motiflerini son derece modern bir şekilde bir arada kullanan markanın fiyatları da 100 liradan
başlıyor.
602 LAB

İskelet sisteminden, kemiklerden ilham alan tasarımlar bu kadar mı büyüleyici olur? Marka 2015 yılında Gözde Pekol tarafından kuruldu. Koç Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu olan Pekol, üniversite eğitimi sürerken bir yandan da İMA'da Moda Tasarımı eğitimi aldı. Mezuniyetinden bu yana tekstil sektöründe çalışan tasarımcı, takı markasıyla kısa sürede dikkat çekmeyi başardı. Pekol markasını, "602Lab kemik, fosil ve doğadan ilham alınarak tasarlanan gümüş ve bronz parçaları, doğal ve heykelimsi formları, yarı değerli taşlarla birleştiriyor. Koleksiyondaki parçalar uniseks ve özgün tasarımlardan oluşuyor" diye anlatıyor.
?BRAMBUTA

Berna Akbay'ın markası Barambuta, mücevher üzerine tüm düşüncelerinizi yıkacak türden. 2015 yılında markasını kuran Akbay, üniversiteden tekstil mühendisi olarak mezun olduktan sonra mücevher sektöründe yer almak için adım atmış. Bu amaçla moda tasarımı ve maden takı tasarımı üzerine eğitim almış. "Satışımızı internet üzerinden gerçekleştiriyoruz ağırlıklı olarak. Ayrıca pop-up store'lar, tasarım pazarları ve designer shop'larda da satış yapıyoruz" diyor. Bronz, gümüş ve benzeri metaller üzerine çalışıyor ağırlıklı olarak. Deri, yarı değerli taşlar, doğal taşlar, tekstil ürünleri ve antika parçaları da sıklıkla tasarımlarında kullanıyor.
AYSUN ASLAN DESIGN
?

Heykeltraş Aysun Aslan'ın mücevher tasarımları her tarafta gördüklerinizden çok farklı. Aslan, Hacettepe Üniversitesi GSF Heykel Bölümü mezunu. Markasını üç yıl önce kurmuş. Aslan, "Malzeme konusunda herhangi bir ayrım yapmıyorum. Kumaş, ağaç dalları, kağıt, bronz ve gümüş kullanıyorum" diyor. Her malzemenin anlatılmak istenen bir hikayeye yardımcı olduğunu düşünen Aslan'ın ilham kaynağı hayata dair her şey. Şu an 24 Mayıs'ta Ankara'da bulunan Kent Sanat Galeri'de 4 kimlik 4 çizgi isimli karma takı sergisi için son detaylar üzerinde çalışan Aslan'ın ürünleri Ankara'da Cermodern, İstanbul'da Midwest ve Bodrum'da Midwest'te satılıyor.
?Moda kazanı

KIRMIZI SPOR AYAKKABILAR

Tamam hepimiz beyaz spor ayakkabılarıın heyecanına kaptırdık kendimizi, ama çok gerisinden geldiğimiz şov dünyasının ünlü isimleri çoktan kırmızı renkli ayakkabılara geçti bile. Bu sezon bir kırmızı spor ayakkabı alıp dolaba koymakta fayda var.
HAFTANIN KARNESİ

AYŞE BOYNER

Renklerden, desenlerden ve modanın eğlenceli yanından korkmayan isimlerden biri Ayşe Boyner. Hasır şapkası, jean ceketi ve turuncu çantasıyla son derece hoş görünüyor.

AHU ORAKÇIOĞLU
Bu dönem tam lansmanların ve yeni ürün tanıtımlarının en çok olduğu dönem. Her etkinlik için şekilden şekle girenlere inat Ahu Orakçıoğlu, sade gömlek-pantolon takımıyla son derece hoş görünüyor.
"Bunca yılla beraber öğrendim ki, önemli olan elbisenin içindeki kadının kim olduğu."
Yves Saint Laurent
?

PEMBE JEAN
Hazır jean'lerin her rengi bu kadar popülerken ne renk jean alayım diye kendi kendinize soruyorsanız yönünüzü pembelere çevirme vakti geldi. Ama bundan birkaç yıl önce çok moda olan fuşya ya da fosforlu pembe jean'lerden uzak durun. Onun yerine rengi solmuş hatta beyaza yakınlşmış pembe jean'lere yönelin.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.