Cumartesi 01.07.2017

Köpek aşkı sınır tanımıyor

Doğum günü kutlamaları, özel diyetler, son moda giysiler... Milenyum kuşağı evlenip çoluk çocuğa karışmak yerine köpekleriyle mutlu bir hayat sürmeyi tercih ediyor. Bu durum evcil hayvan ürünleri endüstrisinde patlama yaşanmasına da neden oluyor

Çatalca'da yeşillikler içinde bir köpek çiftliğinden içeri giriyoruz. Birazdan bir doğum günü partisine katılacağız. Bizi doğum günü kızı karşılıyor. Kendisi bir yaşına giren Maltese Terrier cinsi minicik bir köpek. Adı Leia. Çok geçmeden misafirler de geliyor. Hepsi Leia'nın arkadaşları. Sık sık Belgrad Ormanı'nda buluşup gün boyunca birlikte oynadıklarını öğreniyoruz.
Dört yaşındaki King Charles cinsi Sir Bentley, küçük kravatıyla çok şık. İki yaşındaki Newfoundland cinsi Coco- Panda ise kulağına taktırdığı renkli tüyle çok havalı. Pitbull- Labrador melezi Marley ile 3,5 yaşındaki French Bulldog cinsi Bob ise grubun en yaramazları.
Partide elbette pasta da yeniyor. Un, brokoli ve havuç karışımı pastanın üzerinde et parçaları bulunuyor. Krema yerine süzme yoğurt kullanılmış. Tavuklu cupcake de var. Leia birinci yaş mumunu üfledikten sonra masadaki yiyecekler kısa sürede silip süpürülüyor.
Bu anlattıklarımız size abartılı geldi değil mi? Aslında son dönemde köpeklerle sahipleri arasında farklı bir ilişki yaşanıyor. Köpekler koruma amaçlı olarak bakılıp beslenirdi. Sonra yoldaş olarak bakıldı, sevildi. Şimdilerde ise sahiplerinin gözünde çocuklardan farksızlar. Ailenin bir ferdi gibi muamele görüyorlar. Sokakta köpeğine oğlum, kızım diye seslenenleri görmek artık kimseyi şaşırtmıyor. Elbette bu durum evcil hayvan ürünleri endüstrisinde de patlama yaşanmasına neden oluyor. Economist dergisinin haberine göre ABD'de köpek mamalarına, giysilerine ve oyuncaklarına her yıl 44 milyar dolar harcanıyor.
EVLENMEK İSTEMİYORLAR
Evcil hayvanların hayatımızdaki statüsünün değişmesinin arkasında birçok neden var. Bunların başında gençlerin artık evlenip çocuk yapmakta acele etmemeleri geliyor. Birçok gencin ev ofis çalışması ve esnek mesai saatlerine sahip olması da evcil hayvan bakmalarını kolaylaştırıyor. Google gibi ofise köpek getirilmesini serbest bırakan şirketlerin sayısı da artıyor.
Milenyum kuşağı için köpeklerinin sağlıklı, bakımlı ve güvende olması da çok önemli. Giyilebilir teknolojik ürünler kullanıyor, evlere kamera yerleştiriliyor. Onlar için de özel ürünler üretiliyor. Alerjik, hassas bünyeli köpekler için somonlu mamalar öneriliyor.
Her ne kadar bu durumu eleştiren çevreler olsa da köpek sahipleri hayatlarından memnun. Gösterdikleri ilgiyi ve özeni, yaptıkları masrafları tüylü dostlarının sadakatinin küçük bir karşılığı olarak görüyorlar.

Son moda renkli tüyler
Köpeklerin özel kuaförleri de bulunuyor. İstanbul'da salonu bulunan Mehmet Güneş yurtdışında da birçok kez haber olmuş bir evcil hayvan stilisti. Moskova'da özel eğitim alıp bir süre Paris'te çalıştıktan sonra İstanbul'daki salonunu açmış. Salondan içeri girdiğimizde Pomeranian cinsi bir köpeği tıraş ediyordu.
Buna tıraş demek ne kadar doğru bilemiyoruz. Köpekler önce özel şampuanlarla yıkanıyor. İhtiyacı varsa peeling uygulanıyor. Ardından tüyleri kurutulup güzelce taranıyor. Son olarak da şekil verme işlemine geçiliyor. Güneş, köpek saç modellerinin her yıl değiştiğini, bu yıl kuyruğun ya da kulağın bir bölümüne renk atmanın moda olduğunu anlatıyor.
Güneş'le sohbetimiz sırasında içeri Instagram fenomeni Shila giriyor. Pomeranian cinsi Shila'nın hesabını 269 bin kişi takip ediyor. Mehmet Güneş'in Shila'ya uyguladığı tıraşın ünü de sınırları aşmış.

Köpeklerin buluşma adresleri
İstanbul'daki hayvan dostu mekanlar denince ilk olarak akla Kaktüs Cafe (Cihangir), Kozmonot (Teşvikiye), Lucca (Bebek) ve Susam Cafe (Cihangir) geliyor.
Kabataş'taki Setup da tam bir hayvan dostu mekan. Setup'a gelenleri kafenin sahibi Ümit Yaşar Yılmaz'ın köpeği Boo karşılıyor. Arnavutköy'deki Wuufbox ise gelenlerin köpekleriyle birlikte bir şeyler yiyip içebileceği, alışveriş yapabileceği ve sosyalleşebileceği bir mekan. Mekanın sahibi Neva Dürüst Tatari, kafenin müdavimlerini şöyle anlatıyor: "Herkes köpeklerini kendi çocukları gibi görüyor. Keşke bu sevgi her yere yayılsa sokakta olan köpekleri de aileler i terk etmese. Wuufbox köpeklerin de sosyalleşebileceği bir mekana dönüştü. Haftasonu sahipleriyle beraber en aşağı 20 çocuğun (köpeğin) buluşma mekanı haline geldi."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.