Cumartesi 01.07.2017

Selfie jenerasyonu iri küpeleri patlattı

Instagram’a yüklediğiniz selfie’de güzel ve trendy görünmenin tek yolu büyük küpeler. Bu akım dev küpe satışlarını da patlatmış durumda

Moda haftalarında gördüğümüz her şey ne yazık ki gündelik hayatta her zaman yer bulamıyor. Podyumda yürüyen mankenlerin üzerinde gördüğümüz neredeyse her parça için "Ay nasıl da güzel" desek de, o parçaların çoğu ya trend olmuyor ya da mikro trend olarak kalıyor ve o sezon içinde yok olup gidiyor.
Ancak 2017 ilkbahar-yaz sezonu defilelerinde gördüğümüz dev küpeler tam bir patlama yaşadı. Bir yıl önce asla kulağımıza takmayacağımız renkli kristal, taş, ip ve metallerle süslü abartılı küpeler bu yazın olmazsa olmazı oldu. Tabii ki bunda Instagram ve ne yaparsak yapalım hayatımızdan çıkartamadığımız selfie'ler de etkili oldu. Bu durumu çoktan Instagram'da gördüğünüz yaz karelerinde zaten fark etmeye başlamışsınızdır. Moda dünyasının yakından takip ettiği internet sitesi Business of Fashion da bu durumla ilgili olarak, "Bir Instagram karesinde tüm kombininizi paylaşma şansınız yok. O yüzden ya kare kare kıyafetinden parçalar paylaşıyor herkes ya da uzaktan hiç görünmeyen bir siluet olarak kalıyorsunuz. İşte bu duruma son vermenizi sağlayan şey kesinlikle dev rengarenk küpeler. Yaz kıyafetlerinizle mükemmel bir uyum içinde olan bu küpeler, selfie'nizin de mükemmel çıkmasını sağlıyor" yorumunu yapıyor.
Mücevher tasarımcısı Delfina Delettrez Fendi de, "Dev küpeler makyajın yerine geçti. Çektiğiniz her fotoğraf iri ve gösterişli küpelerle çok daha güzel görünüyor" diyor.
Tabii ki bir de işin ekonomi kısmı var. Sezon renklerini, materyallerini ve trendlerini bir küpe ile yansıtmak çok daha ekonomik. Beyaz bir tişört ve jean şort ya da pantalonu bile bu şık küpelerle kombinleyebilir ve sandalet- çanta uyumunu da sağladıktan sonra son derece şık ve güzel görünebilirsiniz. Bach on the Park markasının kurucusu Julia Park da, "Pırlanta tabii ki her zaman klasik olacak. Ancak şu an küçük pırlantalı bir küpe takan bir kadın kesinlikle trendleri takip etmiyor demektir" diye konuşuyor. Kenneth Jay Lane, Mango, J Crew ve Zara gibi daha uygun fiyatlı markaların da son dönemde satışlarının en çok aksesuvara ve büyük küpelere kaymasının nedeni de bu...

***

Modaevlerinin gizli silahı: Çorap
Modaevleri tarzlarını yaymak için çoraplardan güç aldı. Yükselen trend, sandalet-çorap ikilisinin popüler olmasıyla bu yaz yükselişte

?Modaevlerinin iddialı ve çok pahalı tasarımlarını her sezon herkesin alabilmesi tabii ki imkansız. Belki de bu yüzden kozmetik ürünleri, parfümler ve güneş gözlükleri dev markaların kendisini daha geniş kesimlere ulaştırmasını sağlayan esas silahlarıdır.
Ancak son dönemde bu üçlüye bir de çoraplar eklendi. Evet evet yanlış okumadınız çoraplar, modaevlerinin hem kendi tarzlarını yaymak hem de daha geniş kesimlere ulaşmaktaki yeni silahı oldu.
İki sezon önce Yves Saint Laurent'in puantiyeli ince siyah çoraplarını gözünüzün önüne getirin ve geçtiğimiz kış sezonunda file çorapların nasıl yükselişe geçtiğini hatırlayın.
Yavaş ve emin adımlarla ilerleyen çoraplar beklenmedik bir şekilde ilkbahar-yaz sezonunda tam olarak hakimiyetlerini ilan etti. Transparan, taşlarla süslü, parıltılı soket çorapları sandaletlerle kombinleyen modaevleri böyleyece yeni bir trende de imza attı.
Tabii ki çorapların da çok uygun fiyatlı olduğunu söylemek imkansız. Gucci'nin kristal taşlarla süslü kısa çoraplarının fiyatının bin dolara yaklaşması da bunun bir ispatı.
Givenchy'nin, Celine'in de defile koleksiyonlarında yer alan kısa çoraplar tam anlamıyla modaseverler arasında çılgınlık yarattı.

***

185 dolara ataç almaya ne dersiniz?
Üzerinde imza olan bir ürünü almanın hep avantajları vardır. Ancak geçtiğimiz günlerde Prada'nın 185 dolara ataç sattığı haberleri çıkınca dünyanın dört bir yanından tepkiler geldi. Sevdiğiniz markanın hayatınızın her alanı için tasarım yapması ve bu ürünleri olabildiğince almayı herkes ister. Ancak bir doların altına satılabilen bir ürünün üzerinde bulunan logosu nedeniyle bu kadar yüksek bir fiyata satılmasına dünya medyası tepki gösterdi.

İngiliz Guardian gazetesi de Prada'nın tek örnek olmadığının altını çizip, "Jil Sander'ın 2012 yılında piyasaya çıkardığı kesekağıdı çanta belki de bu durumun en uç örneği. 185 sterline satılan bu çanta, Anya Hindmarch'ın her biri 56 sterline satılan etiketleri, Christopher Kane'in 30 dolarlık plastik bileklikleri, Supreme'in 39 dolarlık sabunları da unutulacak gibi değil. Belki de marka ve logo işini abarttığımızı düşünmemizin zamanı gelmiştir" yorumunda bulundu.

***

Moda kazanı

BEYAZ ELBİSE BÖYLE GİYİLİR

Son dönemin en iddialı mankenlerinden biri Arizona Muse. Doğal ve sıradanlıktan uzak tarzıyla da stil ikonu olma yolunda emin adımlarla ilerliyor 1988 doğumlu Muse. Bu sezon çok moda olan beyaz elbisenin nasıl giyileceğini bu kombinle hep beraber görmüş olduk. İnce lame bantlı bir ayakkabı, lame şık bir çanta ile beyaz elbise ortaya mükemmel bir görüntü çıkmasını sağlıyor.
HAFTANIN KARNESİ

SİREN ERTAN

Tatil boyunca herkes Instagram'da sayısız fotoğraf paylaştı. Ama tatil fotoğrafının güzelliği doğallığından geliyor. Ertan çiçek desenli uzun elbisesi, birkaç aksesuvarıyla ne kadar taze duruyor. Bir zorlama olmadan da şık ve zarif görünülebileceğinin bir sembolü bu fotoğraf.

PINAR SABANCI
"İşte spor böyle yapılır. Çocuğunuzla da ilgileniyorsanız böyle doğal olmalısınız" dedirten bir kare. Bu kareye bakıp da doğallığını, samimiyetini hissetmeyen yoktur herhalde. Bir atlet, bir jean şort ve parıltılı bir spor ayakkabıyla çok güzel, doğal ve bakımlı olabileceğinizin ispatı.
"Bunca yılda öğrendim ki, önemli olan elbisenin içindeki kadının kim olduğu."
Yves Saint Laurent

20 YAŞINDA GÜZEL
Stil yıllar içinde, dolabınıza parça parça kıyafetler aldıkça oluşur. En çok da kişiliğiniz etkilidir stilinizin oluşmasında. O yüzden taklit edilebilir değildir. Yıllar içinde oluştuğu için daha kıymetlidir. Eğer her trendi takip ediyorsanız ve her sezon baktığınız fotoğraflarda bambaşka görüyorsanız kendinizi bir yerlerde hata yapıyorsunuz demektir. Henüz stilini oluşturma aşamasında olan 20'lerindeki Gigi Hadid'in bu kombinindeki parçaların üçü dolabınızdaysa, kendinize stil konusunda bir çeki düzen vermeniz gerekiyor demektir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.