Cumartesi 22.07.2017

Despacito ile sallan Salla ile yuvarlan

Yazın hit şarkıları mutluluk verir, eğlencelidir ve üstelik sabun köpüğü gibi de hafiftir. Bu yıl dünya Despacito dedi, Türkiye is

Daha temmuz ayının ortasında olmamıza rağmen bu yazın dünya çapındaki hit şarkısı çoktan belli oldu. Porto Rikolu şarkıcı Luis Fonsi ile rapçi Daddy Yankee'nin Justin Bieber destekli şarkısı Despacito sadece yaz aylarına değil, müzik tarihine de damgasını vurdu. Reggaeton-pop türündeki şarkı altı ayda 4.6 milyar kez dinlenerek tüm zamanların internet üzerinden en çok dinlenen şarkısı oldu.
Bizde de Tarkan, yeni albümü 10'un çıkış şarkısı Yolla ile zaferini erkenden ilan etti. Edis'in Çok Çok'u ile Ozan Doğulu'nun Demet Akalın işbirliği ile çıkardığı Kulüp de bu yazın marşları arasında yerini aldı.
Despacito'nun başarısı, daha önce de üzerinde çok tartışılan "Kusursuz bir yaz şarkısı yazmanın formülü nedir?" sorusunu tekrar gündeme getirdi. Biz de Rihanna'nın Umbrella'sından Serdar Ortaç'ın Gıybet'ine geçen yıllarda yaza damgasını vuran şarkıları bir kez daha hatırlayıp bu formülün izini sürdük:
Şarkı basit olmalı: İtiraf edelim, gün boyunca yakıcı güneşin altında kalmak hepimizi sersemletiyor. Öyleyse dinlediğimiz şarkılar bizi yormamalı, kısa sürede avucunun içine almalı. Özellikle de duygusal gelgitler yaşamamıza asla neden olmamalı.
Bize tatildeymişiz hissi yaşatmalı: Kendimizi Latin Amerika ile Karayipler'in egzotik ritimleri arasında seçim yaparken bulmalıyız. Güneyin eğlencesi ve doğunun mistisizmini yansıtan tınılar en ideali.
AKLIMDA DENİZ KOKUSU
Radyo dostu olmalı: Yazın hit şarkısı radyolarda da sık sık çalınmalı ki ülkeyi sokak sokak, cadde cadde etkisi altına alabilsin, marş haline gelebilsin. 7'den 70'e herkes şarkıyı en az bir kez dinlemeli. Ya da en azından nakaratını duyduğunda yabancılık çekmemeli.
Dans ettirmeli: İnsanları dans etmeye teşvik edecek şekilde enerjik ve mutluluk verici olmalı. Ya da en azından dinleyende durduğu yerde şarkının ritmiyle salınma isteği uyandırmalı, ona pozitif duygular hissettirmeli.
Yaz şarkılarının formülü elbette tartışılabilir ama sihrinin, üzerinden yıllar geçse de ne zaman dinleseniz benzer duyguları hissettirmesi olduğu söylenebilir. Yaz aşkları, plaj partileri, uzun araba yolculukları ve sabahın ilk ışıklarına kadar dans edilen kulüpler...

Yaz şarkılarını hatırlatalım
Son olarak son beş yılın yaz hitlerini hatırlayalım, o günlere geri dönelim. Bakalım bu şarkılar sizde hangi duyguları uyandıracak?
Geçen yıl Serdar Ortaç, yılın en moda sözcüğünü şarkısının başlığına taşıdı ve Gıybet'le dillerden düşmedi. İrem Derici, "Evlenmene Bak" derken Demet Akalın "Minicik kaldırım taşı pırlantaya mı karşı?" diye sordu. Derya Uluğ, Okyanus'ta kulaç atarken Ayla Çelik sadece yazın değil tüm yılın hit şarkısı Bağdat'a imza atmanın gururunu yaşadı. 2015, tam anlamıyla kadınların yılıydı. Simge, Miş Miş ile listelerde hızla yükselirken Gülşen, Bangır Bangır geldi ve yaz hiti böyle olur dedirtti. 2014 yazı Hadise'nin Nerdesin Aşkım? sorusuyla başladı, Ayşe Hatun Önal'ın Çak Bir Selam'ıyla devam etti. Bir yıl önce 2013'te ise Gülşen "Yatcaz Kalkcaz Hop Ordayım" sözü veriyordu.
Geçen beş yılın yabancı yaz hitleri
2012
Call Me Maybe - Carly Rae Jepsen
2013 Blurred Lines - Robin Thicke feat. T.I. and Pharrell
2014 Fancy - Iggy Azalea feat. Charli XCX
2015 Cheerleader - OMI
2016 One Dance - Drake feat. WizKid and Kyla
2017 Despacito - Luis Fonsi, Daddy Yankee ve Justin Bieber

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.