Giriş Tarihi: 2.9.2017

Bana neler aldığını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim

Hangi renkleri tercih ediyorsunuz ya da marka bağımlılığınız var mı? Peki giymediğiniz halde hâlâ atamadığınız giysiler dolabınızı kaplıyor mu? Uzmanlar, alışveriş ve giyim alışkanlığımızın kişiliğimizin aynası olduğunu söylüyor

Yaptığınız alışveriş, dolabınızın durumu ve kıyafetleriniz, hakkınızda düşünebileceğinizden çok daha fazla bilgi veriyor. Huzurlu ve mutlu musunuz ya da geride bıraktığınız bir ilişkinin ardından hâlâ kendinize gelebilmiş değil misiniz? Evet, dolabınıza bir psikolog baktığında bulunduğunuz sosyal ortamı, iş hayatıyla uyumunuzu, hayatınızdaki kişiyle aranızdaki güven ilişkisini anlayabilir. Arka arkaya piyasaya çıkan akademik araştırmaların sonucunda kaleme alınan You Are What You Wear (Giydiğin Şeysin) ve What Your Clutter is Trying to Tell You (Dağınıklığın Senin Hakkında Ne Söylüyor) isimli kitaplar da bu konuyu işliyor. Giydiğin Şeysin adlı kitabın yazarı Dr. Jennifer Baumgartner, "Alışveriş ve para harcama alışkanlıkları duygular, deneyimler ve kültürle bağlantılıdır. Her seçtiğiniz parça psikologlara sizin kişiliğinizle ilgili bir detay verir" diyor. Dağınıklığın Senin Hakkında Ne Söylüyor kitabının yazarı stratejist ve yaşam koçu Kerri Richardson da, "Dolabınızda kullanmadığınız halde tuttuğunuz her şey hayatınız hakkında tahmin edemeyeceğiniz kadar büyük bir sırrı ortaya koyar" diyor. İşte konusunun uzmanı iki yazarın satın aldıklarınız ve dolabınız üzerinden yaptığı analizler:
BİR KAST SİSTEMİNE AİT OLMA ÇABASI: Kendinize, birikiminize ve enerjinize güvenmiyorsanız bir grup içinde çok da rahat hareket edemezsiniz. Bu durumda kendinizi ifade etmek için markalar ve belirli giyim tarzlarından yararlanırsınız. Yani giyim sizin için hayatla baş edebilmek için bir silahtır. Dr. Baumgartner, "İnsanları kıyafetleri, giydikleri marka üzerinden değerlendiriyorsanız ciddi bir sorununuz var. Farkında olmadan sanal kast sistemlerine göre hareket ediyorsunuz demektir. Kendinize ve çevrenize olan güveninize dair sorun yaşadığınızı ortaya koyar bu. Çünkü bir tekstil firmasının ürettiği bir kıyafeti giyerek bu hayatta daha önemli olabilmeniz imkansız" diyor.
BAŞARI KIYAFETTEN ANLAŞILIR MI?: Taktığınız mücevherler, sahip olduğunuz saatler, giydiğiniz ayakkabılar hakkınızda genel bir bilgi vermez. Ancak başarılı olan insanlara dair belirli detaylar vardır. Düzenli, uyumlu, temiz kıyafetler giyen kişilerin kendisiyle, çevresiyle ve hayatlarıyla daha barışık kişiler olduğu tespit edilmiş. Öz saygısı yüksek ve kendileriyle barışık insanlarınsa daha başarılı olduğu sayısız psikolojik çalışmanın sonunda ortaya çıkmış bir bilgi.
GÖRÜNMEK İSTEMEMEK VE NÖTR RENKLER: Dolabınızda teninizde kaybolan nötr renkler ağırlıklıysa pek de kendinizi göstermek istemiyorsunuz demektir. Yani ya içine kapanık bir kişiliğiniz var ya da depresyon gibi çeşitli psikolojik rahatsızlıklarla karşı karşıya olma riskiniz olabilir. Bulunulan ortamlarda dikkat çekmek ve akılda kalmak istemek bir özgüven göstergesidir.
ALTI AYDIR GİYMEDİĞİNİZ BEŞ PARÇA: Giysi dolabınızda kullanmadığınız eşyalar varsa, bu kendinizi tanımadığınız anlamına gelebilir. Fiziğiniz, kilonuz, sosyal çevreniz ya da iş hayatınız hakkında şu anki hayatınızla uyuşmayan bir şeyler var demek ki... Kerri Richardson, "Dolabınızda altı aydır giymediğiniz beş parça varsa, hayatınızı bir şekilde gözden geçirmeniz gerekiyor. Hâlâ saplantılı bir şekilde size şu an ait olmayan şeylere, fiziğe, ilişkilere ve sosyal çevreye bağlı kalmış olabilirsiniz. Bu durumu psikoloğunuzla konuşmanızda yarar var" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.