Cumartesi 02.09.2017
Son Güncelleme: Cuma 01.09.2017

Yaşlanma karşıtlarına karşıyız

ABD’nin kadın ve güzellik dergisi Allure bir kampanya başlattı ve bundan böyle sayfalarında ‘anti-aging’ yani yaşlanma karşıtı kelimesini kullanmayacağını açıkladı. Hollywood’un en güzel kadınları da buna destek verdi. “Yaşlanıyoruz ve kırışıklıklarımızı seviyoruz” dediler. Bakalım Türkiye’den bu kampanyaya kimler destek verecek?

Yüzündeki çizgilerinle, saçındaki beyazlarla benim için eskisinden daha güzelsin. Bırak varsın geçsin yıllar, bitsin artık bu korkular. Her yaşın ayrı bir güzelliği var... Şimdi bir yerlerde bu şarkı çalsa hepimiz mırıldanmaya başlarız. Hatta kuvvetle muhtemel nakarat bölümünde iyice coşarız: "Her yaşın ayrı bir güzelliği var" diye.
Peki gerçek hayatta kırışıklıkları seven kaç kişiyiz şunun şurasında! Yüzündeki çizgileri tecrübe, yaşanmışlık olarak gören, bundan keyif alan kimler kaldı etrafımızda. Elbette vardır birileri... Ama geri kalanlar hep yaşlanmanın etkilerini silme telaşında...
Kremler, botokslar, estetik müdahaleler... Güzellik endüstrisinin dayatmaları sonucunda hep bir genç kalma telaşı... Tahmin edilemeyen yaşlar, dolgun dolgun yanaklar, çizgisi olmayan alınlar...
İşte tüm bunlara 'dur' diyen ve yaşlanma karşıtı kelimesini rafa kaldıran bir hareket başlattı Allure dergisi ve Hollywood'un 50 yaş üstü muhteşem kadınları.
Bir kadın ve güzellik dergisi olan Allure, artık sayfalarında anti-aging yani 'yaşlanma karşıtı' kelimesini kullanmayacağını açıkladı. Kapağında da 72 yaşındaki Helen Mirren'a yer verdi.
Bir dönem bir güzellik markasının yüzü olan Mirren "Biliyorum ki yaşlanıyorum" diyerek zamanın etkilerini silme ve zamanı geri çevirme gibi terimlere karşı olduğunu belirtti.
İMZA KAMPANYASI BAŞLATILDI
Elbette Allure ve Mirren bu savlarında yalnız değil. Care2 sitesi dünyanın dört bir tarafından aktivistlerle imza kampanyası başlattı. Gerekli imzalar toplanınca da kozmetik devi iki markanın yöneticilerine 'yaşlanma karşıtı' kelimesini kullanmayın çağrısında bulunuldu. Henüz markalardan ses, seda yok. Diğer kadın ve güzellik dergileri de olaya el atmış durumda değil. Hatta bazı güzellik editörleri "Yaşlanırsam, yaptığım mesleğin inandırıcılığı kalmaz" diyerek bu duruma karşı çıkıyor.
Ama Hollywood'un 50 yaş üstü kadınları bu fikre bayıldı. Bir bir fotoğraflar paylaşıp "Çizgilerimi, yaşanmışlıklarımı seviyorum" diyorlar. "Sağlıklı yaşıyor, kendimize bakıyoruz. Yaşlanmanın etkilerini silmek zorunda hissetmiyoruz, zaman geri gitmiyor" diyorlar.
YAŞLANINCA OLUŞAN YAĞLAR, KEMİKLER İÇİN GEREKLİ
Uzman Psikolog Yeşim Akıncı
Son yüzyılda doğanın bir organizmayı sadece üreme dönemine kadar formda tuttuğu gerçeğini sunan Amerikalı biyologlar, üreme çağını geçen insanın 'işe yaramama' psikolojisiyle baş başa kalmasına ve haliyle de güzellik sektörünün hızla gelişimine sebep oldu.
Gelişen teknoloji, gelişen dünya yaş ortalamasını gittikçe yükseltiyor. Eskiden insanlar 35'lerinde ölürken şimdilerde 70 orta yaş ilan edildi. İnsanoğlu buna anti aging çalışmalarıyla başa çıkmaya karar verdi.
Doğurganlık yaşı çalışan ve kariyer yapan kadınlarda 45'lere çıktı. Köylerde yaşayan kesim şehirde yaşayan kadınlara göre daha organik ve doğal yaşamını sürdürüp doğurganlığını devam ettirince şehirli kadına organik beslenme yönünde rol model oldu.
Tarlasını süren, evin her işini üstlenen köy kadınını modernize eden şehir kadını pilates ve spor salonlarında yerlerini aldı. Üstüne çeşitli tekniklerle botoks, dolgu, elektro frekans sistemleri ile yüz ve vücutlarına yatırım yapmaya başladı. Peki ya ruhları ne durumda?
İnsan gelişiminin doğaya kendini uydurmak için otomatik bir düzeni vardır. Kemikler 50-60 yaşlarında kendiliğinden zayıflar ve aynı yaşlarda doğal olarak göbeklenme oluşur. Bunun sebebi düşmelerde kemiği korumak için yağsal bir simit oluşturmaktır.
O yaşlarda, liposaction ile yağlarını aldıran kişiye bu bilgi verilmelidir ve kemikleri kontrol edilmelidir. Yoksa zayıf formda gözüken vücudu onu taşıyamazsa bedeli kalça kırığı olacaktır.
Acılar çekilebiliyor
Beden, ruh, zihin dengesi kurulmazsa ifadesiz gençlik aşkı uğruna spor salonlarından, güzellik enstitülerinden çıkamayan, sevilmeyi sayılmayı , statüyü dış görünüş sanan, hayatı kaçıran insanlar arasında belirgin psikolojik sorunlar ortaya çıkabilir.
Genç kalmak için ciddi maddi yatırımlar gerektiği gibi çok büyük acılar da çekilebiliyor.
Genç kalmak için ruhu beslemek ve düşüncede zamanı durdurmak mümkünken sadece dış görünüşe yatırım yapanların genç versiyonlu yüzlerinin gözlerine bakın, yaşı orada gizlidir.
ÖLÜME KARŞI BİR DİRENÇ GÖSTERGESİ
Psikiyatrist Prof. Dr. Arif Verimli
Sadece insanlar değil, canlılar sonsuza kadar yaşamak isterler. Buna sümüklü böcekler de dahil. 70 yaşında 40 yaşında gibi göstermek ölüme karşı bir direnç. Bilinçaltı yaşlandığını görmek istemiyor. Bu gerçekçi bir durum değil. Sosyal Biyoloji isimli bin sayfalık kitap bu konuyu ele alıyor. Genç görünme, yaşlılık etkilerini silme nedeninin ölüme karşı inkar, direnç olduğunu gösteriyor.
DREW BARRYMORE
Sarkmalar ve kırışıklıklar benim için sorun değil. Bilgelik yolunda ödediğim ufak bedeller bunlar. Göğüslerim yere kadar sarksa da, korkunç ve çirkin görünsem de endişelenmem.
CELINE DION
Yaşlanma diye bir şey yok, olgunlaşma ve tecrübe kazanma var. Bu güzel bir şey. İşte ben buna güzellik derim.
MAGGIE GYLLENHAAL
Hollywood'da aktris olmak hayal kırıklığına yol açabiliyor. 37 yaşımdayım ve bana bir filmde 55 yaşındaki adamın sevgilisini canlandırmak için çok yaşlı olduğum söylendi.
HALLE BERRY
Yaşlanmak doğal bir süreç ve hepimize olacak. Ben yaşlı da olsam kendim gibi görünmek istiyorum. Çok fazla kozmetik müdahalelere girerseniz başkası gibi görünürsünüz.
OPRAH WINFREY
Yaşları hakkında yalan söyleyen ve gerçeği inkar edenler toplumda yayılıyor. Bu bir hastalık. Olduğunu inkar etme hastalığı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.