Cumartesi 07.10.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 07.10.2017

Şimdi moda etsiz pazartesi

Sağlıklı beslenmek ve kilo vermek isteyenler dünyada yeni bir akım başlattı. Pazartesi günü et tüketmemek ve bunu #meatlessmonday (etsiz pazartesi) etiketiyle sosyal medyada paylaşmak yeni trend

Haftada kaç gün et tüketiyorsunuz? (Vegan ve vejetaryenlere değil elbette sorum.) Özellikle spor yapanlar muhtemelen her öğünlerinde hayvansal protein alıyordur. Diğerleri de her öğünde olmasa da gün içerisinde tavuk, balık ya da kırmızı et tüketiyordur.
"Bu ne biçim soru? Balıksız, kebapsız, köftesiz gün geçer mi?" diyebilirsiniz. Eti çok sevebilir ve beslenme düzeninizin temel taşı olarak da görebilirsiniz.
Peki haftanın bir günü, pazartesileri etten uzak kalmaya ne dersiniz?
Tüm dünyada etsiz pazartesi günü geçirme trendi hızla yayılıyor. Bu akıma ayak uyduranlar sosyal medyada vejetaryen yemeklerinin fotoğrafını çekip #meatlessmonday (etsiz pazartesi) etiketiyle paylaşmaktan da geri kalmıyor.
Etsiz pazartesi trendinin çıkış amacı bir gün de olsa bedeni hayvansal gıdadan uzak tutmak böylece dinlendirmek ve daha sağlıklı yaşamak.
Karnivorlar yani 'etsiz yaşayamam' diyenler bile haftanın bir gününü etsiz geçirmeye ılımlı bakıyor. Zaten uluslararası yiyecek ve restoran araştırma şirketi Baum+Whitmean 2018 yılının en büyük trendinin bitkisel içerikli gıdalar olacağını söylüyor.
AVOKADO, KINOA POPÜLER
Peki ama neden pazartesi? Çünkü haftanın ilk günü, genelde diyetin de ilk günü oluyor. Pazartesi başlayanlar genellikle salı pes edebiliyor. Oysa bu zaten bir günlük bir süreç. Hem makarna, pizza yemek serbest. Ama genelde takipçileri peynir ve ekmekten de uzak kalmayı seçiyor. O yüzden bol bol chia tohumu, avokado, kinoa gibi yiyecekleri sosyal medyadan paylaşıyor. Türkiye'de fasulye, mercimek, karabuğday ve avokado en çok paylaşılanlar arasında başı çekiyor.
60 YAŞ ALTI PAZARTESİYİ SEVDİ
Meatless Monday en çok Milenyum (1981-1997 doğumlular), X (1982-2004 doğumlular) ve Z (1961-1981 doğumlular) kuşakları arasında popüler. 'Hala gençken sağlıklı kalmalıyım' diyen 60 yaş altı etsiz pazartesiyi pek bir kanıksamış durumda.
?STEAK HOUSE'TA BİTKİSEL İÇERİK
Baum+Whiteman'a göre 'organik' kelimesinin yerini artık bitkisel içerik alıyor. Kısacası etten sebzeye çok daha yavaş bir geçiş söz konusu. Restoranlarda vegan, vejetaryen kelimelerinin yerine 'plant based' yani bitkisel içerikli tanımlamaları ön plana çıkıyor. Birçok restoran buna göre menülerini revize etmiş durumda. Hatta steak house'larda menülerine daha fazla sebze içerikli ürünler eklemeye başladı. Pazartesi gününe özel sebzeli yemekler katan mekanlar da türemeye başladı.
SAYI YÜZDE 31 ARTTI
Mintel Global Araştırma Şirketi'ne göre etsiz gün geçirenlerin sayısında oldukça büyük bir atış söz konusu. İşte araştırmadan öne çıkan notlar...
- ABD'de etsiz gün geçirenlerin sayısı yüzde 31 oranında artış göstermiş.
- Protein ihtiyacını kırmızı et dışındaki gıdalardan gidermeye başlayanların oranı da yüzde 35 artmış.
- Pazartesi gününü hayvansal gıda tüketmeden geçirenlerin yüzde 83'ü bunu sağlıklı beslenme adına yaparken, geri kalanlar kilo verme amacıyla yapıyor.
- Yine Mintel'in araştırmasına göre 2012-1016 yılları arasında vejetaryen eğilimi olanların oranı yüzde 25 artmış.
- ABD'deki satılan vegan ve vejetaryen ürünler de yüzde 25 artış var.
- 60 yaş altı sebze alışverişini yüzde 52 arttırmış. 60 yaş üstü ise kas, kemik güçlenmesi nedeniyle yüzde 30 daha az sebze alışverişi yapar olmuş.

HERKES BUNLARI MERAK EDİYOR?
UKA Life'in Akasya Alışveriş Merkezi'nde açacağı iki yeni mekanı... Biri Brasserie, diğeri Uzakdoğu mutfağı olacak. Çok yakında da kapılarını eskiden Fauchon'un olduğu yerde açacak...
Jüpiter Grup'un Nişantaşı Topağacı'nda Grey'in altında açacağı canlı müzik mekanı Carbon'u.
Bu arada aynı gruba ait People dün (Cuma akşamı) kapılarını açtı.
Alaçatı'da açılan 500 kişilik etkinlik oteli The Stay'i... Tamamen dönüşüm malzemelerinden inşa edilen ve Türkiye'de bir ilk olan otel kış boyunca pek çok festivale ev sahipliği yapacak.
Kuruçeşme'de yazın açılması beklenen Reina'yı andıran, içinde balık, kebap ve Osmanlı restoranı ve kulüplerin olacağı yeni mekanın ne zaman açılacağını...

EV DAVETLERİNDE PERU YEMEKLERİ
Peru, gastronomiyi bir devlet politikası haline getirdi ve mutfağıyla tüm dünyada büyük çıkış yakaladı. Brasserie'lerde bile artık bir Peru yemeği olan ceviche'ye rastlıyoruz. Şimdi bu lezzetler ev davetlerine de sıçramış durumda. Nikkei mutfağı suşi ve Peru mutfağı yemekleri özel davetlerde sıkça karşımıza çıkıyor. Ulus, İstinye ve Kandilli'de şubeleri bulunan Ioki de bu trendden geri kalmamış ve catering hizmetine başlamış.

POPÜLER ADRES: MARTİNEZ
Alışveriş mekanlarındaki kafe ve restoranlar yükselişte. Akmerkez'deki Martinez'de günün her saati cemiyet hayatından simalara, oyuncu ve şarkıcılara rastlamak mümkün. Nipetiye Caddesi'ne bakan terası dışarıdan görünmüyor, gelenler dilediğince rahat oturuyor. Bu arada suşileri, bun'ları ve etleri çok başarılı.
IN/OUT
İç hatlarda ekonomi uçmak IN. Cemiyet hayatından tanıdık simaların çoğu iç hat uçuşlarında ekonomi sınıfı uçtuklarını, 45 dakika için business uçmanın gereksiz olduğunu söylüyor. Sonradan zenginlerin koltukları kapış kapış kaptığı business uçmak ise kısa uçuşlarda OUT.
Sosyal medyada bir şey paylaşırken konum olarak il, ilçe anlamına gelen 'province' yazmak IN. Mekan adı, 'Boğaz'ın ortası' gibi paylaşımlar ise git gide OUT olmaya başladı.
Moschino, Giorgio Armani, Tom Ford 2018 defileleri gösterdi ki artık kısa saçlar IN. Uzun, süpürge saçlar OUT.
Sosyal medyada bir şey paylaşırken konum olarak il, ilçe anlamına gelen 'province' yazmak IN. Mekan adı, 'Boğaz'ın ortası' gibi paylaşımlar ise git gide OUT olmaya başladı.
Nicolas Ghesquiere'nin Louis Vuitton için tasarladığı sneaker'lar sezonun en hit parçaları arasında yerini aldı bile. Stan Smith'ler ise demode olmaya başlıyor.
Bomontiada hız kesmeden yükselişini sürdürüyor. Expad'ler, üniversite öğrencileri ve yeme- içme meraklıları burada... IN 'Dostlar burada görsün' misali gidilen kasıntı mekanlar, fine dining restoranlar OUT.
2000'li yıllardaki gecede birkaç mekan gezme trendi yeniden IN. Tüm akşamı aynı mekanda geçirmek OUT.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.