Cumartesi 11.11.2017

Moda sadece bir araç önemli olan tavır

Her hafta yeni bir kapsül koleksiyon modaseverlerle buluşuyor. Geçen hafta adL için hazırladığı Night Zoom Styled by Mert Aslan adlı koleksiyonu görücüye çıkaran Mert Aslan’la ve markanın tasarım direktörü Zehra Işık’la son dönemin trendi kapsül koleksiyonları konuştuk

Stilleriyle ya da tasarımcılarıyla moda konusunda dikkat çeken isimlerle markalar arasındaki işbirliklerinin en çok konuşulduğu sezonlardan birini yaşıyoruz. Bu işbirlikleri konusunda en öncü olan markalardan biriyse adL. Uzun soluklu ve satış grafiği yüksek işbirliklerine imza atan marka geçtiğimiz günlerde Night Zoom Styled by Mert Aslan koleksiyonunu modaseverlerle buluşturdu.
Koleksiyon sosyal medyada da çok konuşuldu. Biz de hem moda editörü ve stil danışmanı Aslan hem de adL Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Tasarım Direktörü Zehra Işık ile bir araya geldik, işbirliğinin detaylarını konuştuk
- Bir süredir kapsül koleksiyonlar piyasaya hakim. Şarkıcılar, oyuncular, blogger'lar, cemiyet hayatından ünlü isimler... Firmalar neden bu kapsül koleksiyon işine bu kadar sıkı sıkıya sarılmış durumda?
- Zehra Işık: Böyle işbirliklerinin ana nedeni farklı segmentten insanları da mağazanıza çekmek istemeniz.
- Bu konuda başarılı olmanın ve devam eden işbirliklerine imza atmanın ilk şartı nedir peki?
- Z. I: Koleksiyon yapılan isimlerle markanın ve marka müşterisinin uyuşması lazım. Bu da kolay yakalanan bir durum değil. Mert Aslan koleksiyonumuzdan örnek vermek istiyorum. Aslan zaten bizim koleksiyon çekimlerimizi yapıyordu. Bin parçalık bir koleksiyonun içinden 20 parça seçip bu seçimlerle çekim yapmak kolay bir iş değil. Aslan'ın hem bizi, hem trendleri çok iyi yansıttığını gördük bu çekimler esnasında. Bundan yola çıkarak da böyle bir işbirliği yapalım istedik. Ve cidden başarılı oldu. Mert Aslan koleksiyonu altıncı sezonunda.

- Night Zoom
için yaptığınız altıncı koleksiyonu sergilediniz. Ancak siz her fırsatta moda editörü olduğunuzun ve tasarımcı olmadığınızın altını çiziyorsunuz...
- Mert Aslan: Ben moda tasarımcısı değilim. adL ile hazırladığımız koleksiyonun ismi de "Night Zoom Styled by Mert Aslan". Yani "Mert Aslan tarafından stilize edilmiş Night Zoom". Ben bir moda editörüyüm.
- Nedir tasarımcılığın ilk şartı?
-M.A: Özgün, yeni bir şey yaratmanız lazım tabii ki. Ben varolanı Mert Aslan olarak yorumluyorum. 12 yıldır moda editörlüğü yapıyorum ve bunun eğitimini veriyorum. Harper's Bazaar dergisinin çok uzun zamandır moda editörüyüm.
- Peki nerden geldi 'modacı' sıfatı isminizin önüne?
- M.A: Her yerde işini iyi yapanlar olduğu gibi özensizce yapanlar da vardır. Uzun uzun bu koleksiyonu bu şekilde tarif etmek yerine, yazıyı kısaltmak için bir kez ismimin önüne bir gazetede 'modacı' yazıldı ve bu böylece bazı insanların kafasına yerleşti kaldı.
- Gelelim çok konuşulan koleksiyona... 80'ler ve disko teması ön plandaydı...
- M.A: Koleksiyon; çiçek çocuklar, disko çılgınlığı, efsanevi Studio 54 çılgınlığı ve 80'lerin güçlü siluetlerinden esinlendi. Dikkat ederseniz koleksiyon maksülen detaylarla destekleniyor. Karşınıza seksi, sofistike ve güçlü bir kadın çıkıyor.
- Bir yandan da bohem dokunuşlar dikkat çekiyor koleksiyonunuzda...
- M.A: Evet bir yandan 70'ler romantizminin de etkili olduğu bir görünüş yaratmaya çalıştık. Mücevher renkleri, metalik tonları, kadife ve transparan detaylarla bu görüntünün altını çizdik.
?RUS VE SUUD KADINLARI GİYDİRİYORUZ
- Türkiye'de popüler bir markasınız ama dünyanın farklı coğrafyalarında da satılıyor adL tasarımları. Türkiye'nin ardından en popüler olduğunuz ülke neresi? ..
- Z. I: Rusya... Rus kadınları özellikle elbiselerimize bayılıyor.
- Rusya'nın ardından peki hangi ülke geliyor?
- Z. I: Suudi Arabistan geliyor. Orada daha çok bluz satıyoruz. Ardından da taytlara yoğun ilgi gösteriyor. Orada en az pantolon satılıyor.
- Ülkeler arasında satış konusunda çeşitli farklılıklar yaşanıyor mu peki?
- Z. I: Yok. Ülkeler arasında hiç fark yok diyebilirim. En çok satılan ilk 10 ürün neredeyse her ülkede aynı. Kadınlar sezon trendi olan renkleri kullanıyor, yani renkler bazında bir farklılık yaşanmıyor.
- Moda dünyasında her şey bu kadar hızlı değişirken alışveriş yapmak çok kolay değil. Her zaman dolabımızda bulunması gereken birkaç parça ürün önerebilir misiniz bize?
- Z.I: Her kadının mutlaka iyi kumaştan siyah bir takımı olmalı. tabii ki bu takım klasik bir kesim olmalı. Siyah bir mini elbise ve beyaz kaliteli gömlekler de bence bir dolabın olmazsa olmazları.
- Bize bu sezon kesinlikle dolabımıza eklememiz gereken parçaların hangileri olduğunu anlatır mısınız?
- M.A: Kadife, büyük kristal taşlı küpeler, beli vurgulayan kemerler ve maskülen kumaşlar bu sezonun olmazsa olmazları.
KIZIMIN IŞIĞI TASARIMLARIMA YANSIDI
Son günlerde Nihan Peker'in ismini daha çok duyuyoruz. Bunda Burcu Esmersoy'un ve Hadise'nin arka arkaya ünlü tasarımcının koleksiyonundan parçalarla medyada yer alması etkili oldu. Ardından sade ancak iddialı bir işçilikle yapılmış koleksiyonların peşinde olan kadınlar Peker'in Topağacı'ndaki atölyesinin kapısını aşındırır oldu. Medyada çok yer almamaya özen gösteren Peker'le geçenlerde bir araya geldik.

Bir yandan mart ayındaki moda haftası için çalışmalarını sürdüren, bir yandan baharda ilk gelinlik koleksiyonunu sergilemeye hazırlanan Peker yeni butik ve markalarla işbirlikleri yapıyor. Herkesin dışardan güllük gülistanlık gördüğü bir alan olan modanın aslında ne kadar emek gerektirdiğinin altını çiziyor: "Neredeyse sabah gözümü açar açmaz başlıyorum çalışmaya ve bu gecenin ilerleyen saatlerine kadar sürüyor. Koleksiyon çalışması, gelen müşteriler, kumaş satın alma süreci, dikiş kısmı, atölyenin kontrol edilmesi... Oysa tasarımcıların dünyası dışarıdan çok farklı görünüyor. Bütün gün güzel ışıltılı elbiseler içinde, ünlü insanlarla, davetlerdeymişiz gibi. Oysa moda dünyası tahmin edebileceğinizden daha zor..."

Son koleksiyonunda renk seçiminde farklılıklar olmasını kızından aldığı ilhama bağlıyor: "Kızımın sonbaharda yapraklarla ilk tanıştığı an, kurumuş yaprakları eline alıp oynaması kafama kazınmış. Son koleksiyonumdaki renk ve desenlerde yaprakların ilhamını görebiliyorsunuz. Kız çocuk ışıltı, parlaklık ve renkler demek, benim de tasarımcı kimliğime kesinlikle yansıdı bu durum."
Moda kazanı
UZUN PALTOLAR

Bu sezon her yerde gördüğümüz uzun paltoların nasıl bir stil tehlikesi yarattığını bu fotoğraf hepimize çok iyi gösteriyor. Oyuncu Sienna Miller paltosu altında ezilmiş ve kaybolmuş durumda.
SADELİKTEN ŞAŞMAYIN

Tabii ki moda dünyasının her sezon yeniliklerle karşımıza çıkması çok güzel. Bu yenilikler içinden size ve stilinize uygun olanlarını seçip günlük kombinlerinize katmanız da çok hoş. Ancak trendler arasında kaybolmaktansa sade olmak en iyisi. İşte en güzel örnek; Sofia Coppola.
"Şıklık, üzerinizdeki kıyafetten çok, bir kişilik meselesidir."
Karl Lagerfeld
GAMZE KARAMAN KEÇELİ'NİN TERCİHLERİ
Bu sezon oversize sweetshirt'ler favorim. Hem şık hem spor kombinlerde kullanabiliyorsunuz.
Anthony Vaccarello kreatif direktörüğündeki Saint Laurent beni büyüledi.
Saint Laurent'nin diz altı çizmelerinden satın aldım. Kahverengisi çok şık.
Marka bağımlılığım yok. Dolabımdaki birçok şeyi yurtdışı seyahatlerim sırasında butiklerden satın aldım. Bir butiği keşfetmek, oradan çizgisi ve kalıbı bana yakışan tasarımlar satın almak beni mutlu ediyor.
En çok siyah, beyaz ve taba renklerini seviyorum.
Yıllar önce satın aldığım çantaları bugün de zevkle kullanıyorum. Klasik parçalara yatırım yapıyorum.
"Asla giymem" dediğim bir tasarım yok. Fakat son zamanlarda Gucci'nin çizgisi bana fazla abartılı ve yorucu gelmeye başladı. Herkesin üzerinde olan parçaları satın almamaya özen gösteririm.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.