Cumartesi 25.11.2017
Son Güncelleme: Cuma 24.11.2017

Dünyaya açılan Türk tasarımı

Avrupa ve ABD’de garden igloo (bahçe igloo’su) patlaması yaşanıyor. Sadece evlerde değil, restoranlarda da karşımıza çıkıyor. Türkiye’de satışı yok ama tasarımcıları Türk bir çift. Avrupa Tasarım Ödülü alan bahçe igloo’larının hikayesini Çağla Işın Alemdar anlattı

Özellikle yılbaşı zamanı birçoğumuzda aynı hayal... Finlandiya'ya gidip kuzey ışıklarını seyredeceğiz. Ve hani şu meşhur fotoğraftaki camdan eskimo evlerinde kalacağız. Gerçi gidenlerin çoğu kuzey ışıklarını tam da göremediklerini ve binlerce euro ödeyip geri döndüklerini anlatıyor. Yine de jeodezik kubbe şeklindeki cam igloo'larda kalma fikri nedense kulağa çok romantik geliyor. Sonra öğreniyorum ki igloo'lara gidemeyenler kendi evlerine birer tane kuruyor. Avrupa'da ve ABD'de garden igloo (bahçe igloo'su) oldukça popüler. Fiyatı 900 euro. İnternetten sipariş veriyorsunuz, kutu içinde geliyor ve kolayca monte ediyorsunuz. İş almış başını gitmiş. Sosyal medyada gardenigloo etiketiyle birçok paylaşım var. Kafe ve restoranlar da bu durumdan nasibini almış. İngiltere'de ve Almanya'da bir yılbaşı pazarının etrafındaki açık alana garden igloo'lardan restoran kurulmuş. Her bir masa bir igloo'nun içerisine yerleştirilmiş. Türkiye'de satılıyor mu diye araştırmaya başlıyorum hemen. Madem bahçeli eve geçtim, bir tane de igloo ben edinmeliyim. Maalesef Türkiye'de henüz satışı yok. Ama araştırırken tasarımcılardan birinin endüstriyel tasarım mezunu, diğerinin doğasever bir Türk çift olduklarını öğreniyorum. Telefon numaralarını bulup irtibata geçiyorum. Karşımda garden igloo'yu tüm Avrupa ve ABD'ya tasarlayıp satan Çağla Işın Alemdar var. İlk defa Türkiye'den birisinin garden igloo için kendilerine ulaştıklarını söylüyor. Oysa Avrupa'da satışlar bu yıl yüzde 150 artmış. Sadece tasarımı değil, üretimi de Türkiye'de yaptıklarını öğreniyorum. Belki çok yakında bizde de satışı olur diye diledikten sonra hikayelerini dinlemeye başlıyorum. Her şey 10 sene evvel Dragos'ta bahçeli bir eve taşınmalarıyla başlıyor. Bir sene boyunca "Ne iş yapsak?" diye düşünüp duruyorlar. Sonra mutlaka doğayla iç içe bir iş yapmaları gerektiğinde karar kılıyorlar. Önce ekonomik fiyata çiçek satmayı deniyorlar. Ama ekonomik krizle karşı karşıya kalınca yurtdışında ürün satmaya yöneliyorlar. Tam o sırada jeodezik yapıda, ufak bir bahçe serası yapma fikri doğuyor. Çok kısıtlı imkanlarla bir prototip yapıp ilk deneme satışını İstanbul'da gerçekleştiriyorlar. İstanbul'da gerekli pazarı bulamayınca da son paralarıyla Avrupa'da bir fuara katılıyorlar. Ve Alemdar'ın deyişiyle "Oluyor". "Açıkçası garden igloo'yu tasarlarken bizim öncelikli amacımız içinde sosyal medyada ilgi toplayacak selfieler çekilen bir arzu objesi yaratmak değildi. Biz şehirli insanları tekrar doğaya döndürmek, toprağa, tohuma dokundurmak istemiştik" diye anlatıyor Alemdar. Ama günümüz şehirli insanının toprağa dokunurken bile selfie çekme huyunu sanırım unutuyor.

AVRUPA'DAN TASARIM ÖDÜLLÜ
"Bu kadar ilgi bekliyor muydunuz?" diye soruyorum. Malum, tüm Avrupa bu garden igloo'ları konuşuyor: "Biz garden igloo'yu bir bahçe serası olarak ve kendi yaş dilimimizdeki kullanıcılar için tasarlamıştık. Daha sonrasında kullanım alanlarının bizim tahminimizin dışında geliştiğini gördük. Zamanla fonksiyonel bir tasarım objesine dönüştü. Bu sene Avrupa'da yılın tasarımı ödülü aldık. Sosyal medya sayesinde tüm dünya üzerinde garden igloo sahibi kullanıcıların paylaştıkları fotoğrafları izlemek harika. Her bir fotoğrafta satılmış bir üründen ziyade dokunduğumuz hayatları, ulaştığımız insanları ve onların ürünle yaşadıkları keyifli anları gördükçe başka bir mutluluk yaşıyoruz. Demek ki çok yanılmıyormuşuz, büyülü anlar, mutlu eden tasarımlar varmış."
ŞURADAN BURADAN
Tadın

Her yıl dünyada 22-29 Kasım tarihleri arasında İtalyan Mutfak Haftası kutlanıyor. Zorlu Center'daki Morini de 27-28-29 Kasım tarihlerinde bu haftaya özel bir menü hazırladı. Şef Giovanni Ciresa'nın otantik İtalyan yemekleriyle oluşturduğu menü keçi peynirli ve zencefilli deniz tarağı salatası ile başlıyor, köpük parmezanda bonfile ruloları ile devam ediyor. Mürekkepli kalamar ravioli, dana yanağı, dülger balığı da menüdeki diğer lezzetler.

Eğlenin
Nur topu gibi bir gece kulübümüz oldu. Üstelik Ayazağa'da. Eski 2019 zamanları yeniden alevlenir mi? Otobüslerle akın akın insan eğlenmeye gider mi, bilinmez. Ama Hypnos Hall'un eğlence hayatına girişi de hipnotik oldu. 3 bin kişilik kulüp sabah 08.00'e kadar açık. DJ line-up'ı da oldukça iddialı. Disclosure, Art Department, Guti, Butch gibi isimlerin yanı sıra 6 Aralık'ta DJ Gui Boratto setin başına geçecek. Bu akşam ise Discolog, Kiasmos, Fideles çalıyor...
IN & OUT
Lisan kurslarına gitmek, dil öğrenmek IN.
Yemek kursları eski havasını yitiriyor. Her yıl yeniden risotto kursuna gitmek OUT.
Filipin mutfağı IN.
İnternette bu mutfağı araştıranların sayısı üç kat artmış. Peru yemekleri OUT.
Otellerin suit'lerinde verilen çay partileri IN.
Evde buluşmak ya da bir kafenin çay saatine gitmek ise çoktan OUT.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.