Cumartesi 23.12.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 23.12.2017

Yeni nesil müzisyenler doğru yolda gidiyor

Ünlü prodüktör Ozan Çolakoğlu müzikte 2017’yi değerlendirdi: Yeni nesil müzisyenler çok iyi. Bana göre öne çıkan isimler Edis, Cem Belevi, İlyas Yalçıntaş, Derya Uluğ ve Aleyna Tilki

Türkçe sözlü pop müzikte genç isimlerin öne çıktığı bir yılı geride bıraktık. Yaratıcı şarkı sözleri, iyi besteler ve yenilikçi düzenlemelerle karşılaştık. Müziğin dijitaldeki yükselişi dinleyiciye kendine sunulanı değil, seçtiğini dinleme fırsatı sundu.
Yılın hit şarkılarının birçoğunda prodüktör ve aranjör olarak imzası bulunan isimlerden biri de Ozan Çolakoğlu'ydu. Geçen günlerde bir organizasyonda usta müzisyenle konuşma fırsatı buldum. Sohbetimiz sırasında Çolakoğlu, 2017'nin de kısa bir değerlendirmesini yaptı.
Çolakoğlu, son birkaç yıla kıyasla 2017'nin güzel geçtiği düşüncesinde. Müzikte umutlu bir döneme girdiğimize inanıyor: "Yeni nesil müzisyenler çok iyi gidiyor. Beni heyecanlandırıyorlar. Seslerini çıkarmaya, varlıklarını göstermeye başladılar."
"Öne çıkan isimler kimler oldu?" diye sorduğumda da şu sıralamayı yapıyor: "Edis, Cem Belevi, İlyas Yalçıntaş, Derya Uluğ, Aleyna Tilki..." Deeperise ile Jabbar işbirliğinden doğan Raf, Mabel Matiz'in biraz tarzının dışına çıkarak söylediği Ya Bu İşler Ne de dikkatini çeken çalışmalar olmuş. Alternatif müzikte de Yüzyüzeyken Konuşuruz'un ismini sayıyor.
Sohbetimizde prodüktörler ve aranjörler de gündeme geliyor. Çolakoğlu'nun bu alanda öne çıkanlar listesi de şöyle: "Eskiden beri tanıdığım Emrah Karaduman'ı sayabilirim. Mahmut Orhan da çok güzel şeyler kattı Türk pop müziğine. Adımızı yurtdışında da duyurdu. Ozan Bayraşa var. Simge'nin aranjelerini yaptı, Sezen Aksu ile çalışıyor. Onurr'un albümündeki Batu Çaldıran'ı, Mabel'in şarkısını düzenleyen Sabi Saltıel'in aranjesini de çok beğendim. Yeni nesil yabancı müzikle besleniyor, risk almayı göze alıyor."
KULAKLAR AÇIK
Yeni neslin risk alma cesareti göstermesi dinleyici alışkanlıklarının değişmesiyle doğru orantılı usta prodüktöre göre: "Çalışmaları karşılık bulunca cesaretleniyorlar. Karşılık bulma sebebi de güncel müziğe ulaşmanın kolaylaşması. Dinleyicide kulaklar daha açık. Belli şeylerden sıkıldıklarında bunu tercihleriyle gösteriyorlar."
Çolakoğlu, "Şu tarz tuttu, o tarzdan devam edelim" anlayışı, tutan parçanın taklidini yapma formülünün çöktüğüne inanıyor. Bu yüzden de müziğin gittikçe güzelleştiğini, söylüyor. Ona göre bizi güzel bir 2018 bekliyor.
ÜÇ BOYUTLU ŞARKICI MİQUELA
20 yaşındaki Miquela Sousa ya da hayranlarının tanıdığı isimle @LilMiquela tipik bir Instagram fenomeni. Bol bol selfie paylaşıyor. Yaşadığı şehirdeki en popüler etkinliklere katılıyor, tasarımcıların kıyafetlerinin tanıtımını yapıyor. Birçok kişinin hayal ettiği gibi bir hayatı varmış illüzyonu yaratıyor. Ama onu asıl özel yapan gerçek bir insan olmaması. O bilgisayarda tasarlanmış bir karakter. Perde arkasında gerçek bir insan var mı hâlâ tartışılıyor.
480 bin takipçisi olan Miquela aynı zamanda çiçeği burnunda bir müzisyen. İlk single'ı Not Mine!'ı ve sonrasında yayınladığı Over You'yu YouTube'tan dinleyebilirsiniz. Şarkılarda sesiyle autotune kullanılarak oynanmış.
Aslında müzik dünyası sanal karakterlere yabancı değil. Gorillaz var en ünlüsü. Japon şarkıcı Hatsune Miku da ünü ülkesinin sınırlarını aşanlardan. Bakalım Miquela ne kadar başarılı olacak?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.